MuscleMeat

debbie1987's blog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

He, ik heb net je foto's gecheckt. Om eerlijk te zijn, moet ik zeggen dat ik niet zo'n groot verschil zie. Maarre, je bent 10 kg aangekomen? Hoe heb je in die periode getraind?
 
ik mocht bijna 5 maanden niet trainen, i.v.m. gevaarlijke blessure voor oa mijn oor, kreeg daar hele zware medicijnen voor, waar volgens de doktoren de verklaring in is, dat ik zoveel ben aangekomen, maar ook het thuis zitten is er een oorzaak van.
 
Ah OK op die manier. Maar je wilde wel graag wat aankomen in verband met je werk?
 
ja idd, maar ik wilde geen 10kg! ;-)
zo zie je maar weer, dat je niet alles in je hand heb :-(
maar goed, daarom wil ik er nu vol goede moed tegen aan!
 
ik meet mij, sinds ik weer begonnen ben met trainen, nu 7 weken terug, elke week. En de resultaten waren echt verbeterd!
En ik heb deze week op maandag, woensdag en vrijdag het volgende getraind:
-3x10 minuten hometrainer
-buikspieren/rugspieren (met 1 kg weerstand)
-benen/heupen/billen (met 1kg weerstand)
-biceps/triceps/schouders (met lange stang, 10kg en 2x3.5kg dumbbells)
-militaire oefeningen/training 1913! (die is echt heel zwaar! ;-) daar lukt geen weerstand bij)
ik hoop dat ik dit kan vasthouden!
 
Nice. Wel je cardio na je krachttraining doen he.
Wat houden die militaire oefeningen precies in?
 
en waarom eigenlijk? ik begin in de ochtend, en dan ben ik nog fit, en vind dan 3x10 minuten al erg vermoeiend. De militaire oefeningen op het laatst zijn erg zwaar, ik kan niet indenken, dat ik daarna nog cardio zou kunnen doen!
En de oefeningen, die heb ik uit het legermuseum van delft mogen kopieren,
uit de collectie aldaar. Ik was erg geinteresseerd in de oefeningen van soldaten, die ze vroeger deden.
En toen kwam ik een erg mooi boekje tegen, met duidelijke foto's!
Ik mag ze niet hier gaan inscannen ofzo,
ik mag ze alleen thuis gebruiken.
Als je alles globaal bekijkt, heeft het een klein beetje weg van ballet of turnen.
Maar je merkt dat alles heel goed wordt aangepakt!
Misschien kan ik eens wat tekeningetjes in paint maken.
als je er interesse in heb, dan hoor ik dat wel!
 
en waarom eigenlijk? ik begin in de ochtend, en dan ben ik nog fit, en vind dan 3x10 minuten al erg vermoeiend. De militaire oefeningen op het laatst zijn erg zwaar, ik kan niet indenken, dat ik daarna nog cardio zou kunnen doen!
En de oefeningen, die heb ik uit het legermuseum van delft mogen kopieren,
uit de collectie aldaar. Ik was erg geinteresseerd in de oefeningen van soldaten, die ze vroeger deden.
En toen kwam ik een erg mooi boekje tegen, met duidelijke foto's!
Ik mag ze niet hier gaan inscannen ofzo,
ik mag ze alleen thuis gebruiken.
Als je alles globaal bekijkt, heeft het een klein beetje weg van ballet of turnen.
Maar je merkt dat alles heel goed wordt aangepakt!
Misschien kan ik eens wat tekeningetjes in paint maken.
als je er interesse in heb, dan hoor ik dat wel!

Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar die oefeningen, kan je ze niet beschrijven?
 
dat kan wel, maar het staat in oud nederlands, en ik moet ze nog heel goed bestuderen, omdat als ik ze lees, ook soms heel goed moet kijken hoe het moet. Er zijn er ook bij die we heel goed kennen, maar ik zal kijken wat ik kan doen!
 
of kan je t vergelijken met bepaalde oefeningen?
 
1. In de houding, dus alles zo recht mogelijk, maar knieen iets gebogen.
2. Je hielen heffen, en je armen gebogen in je zij doen.
3. Je knieen buigen, maar dan de linker iets naar links buiten toe buigen, en je rechter iets naar rechts buiten toe buigen, je handen in gebalde vuisten naast je lichaam, op schouderhoogte, net of je er een barbell of stok tussen heb.
4. Rechterbeen buigen naar voren, licht, en dan je linkerbeen naar links, zijwaarts, dus iets links naar voren neer zetten, gestrekt, armen achter je lichaam houden, armen zijn gestrekt naar de grond toe, je kijkt in je open handpalmen.
5. Linkerbeen een stukje naar voren doen, recht vooruit, je rechterbeen houd je gewoon, en gestrekt, dan de handen gestrekt in de lucht, je linkerhandpalm is open naar rechts, je rechterhandpalm is open naar links.

Ik ga een andere keer verder. Probeer de oefeningen eerst uit, lukt het niet, of begrijp je ze niet, dan hoor ik het graag. En Als je de oefening met bijv. linkerbeen moet doen, dan doe je ze daarna met het rechterbeen. Ikzelf doe de oefening 10 seconden aanhouden, 3x. En dan naar de volgende. In totaal zijn het er +- 40.
 
en waarom eigenlijk? ik begin in de ochtend, en dan ben ik nog fit, en vind dan 3x10 minuten al erg vermoeiend. De militaire oefeningen op het laatst zijn erg zwaar, ik kan niet indenken, dat ik daarna nog cardio zou kunnen doen!
En de oefeningen, die heb ik uit het legermuseum van delft mogen kopieren,
uit de collectie aldaar. Ik was erg geinteresseerd in de oefeningen van soldaten, die ze vroeger deden.
En toen kwam ik een erg mooi boekje tegen, met duidelijke foto's!
Ik mag ze niet hier gaan inscannen ofzo,
ik mag ze alleen thuis gebruiken.
Als je alles globaal bekijkt, heeft het een klein beetje weg van ballet of turnen.
Maar je merkt dat alles heel goed wordt aangepakt!
Misschien kan ik eens wat tekeningetjes in paint maken.
als je er interesse in heb, dan hoor ik dat wel!

hey!

Cardio kan je ofwel het best ´s morgens doen of na je krachttraining. ´s morgens omdat je dan nog niet hebt gegeten en je lichaam waarschijnlijker sneller het lichaamsvet zal aanspreken. Na de krachttraining omdat je lichaam de voornaamste energiebronnen heeft aangesproken en het dan sneller het lichaamsvet zal aanspreken als energiebron tijdens cardio. Ik weet niet of ik het goed uitleg maar je kan de info vinden op de site hoor.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem, overal mager behalve aan die verdomde heupen :mad:. zou liever dikke billen en platte buik hebben van nature uit :D maar ja. Ik zou ook wel aanraden om te gaan squaten, is goed voor de beentje en geen maak je geen zorgen dat je kloeffen van benen krijgt, zo snel gaat dat niet bij vrouwen ;).

veel succes nog met je training!
 
netjes hoor! keep up the good work ;)
 
de nare berichten houden voor mij niet echt op. In de afgelopen maanden kwam ik maar aan, en ik sporte, maar het was niet te stoppen. Eerst dacht ik dat het door de medicijnen kwam, maar dat is niet helemaal zeker. Ik kwam normaal gesproken per jaar 2 a 3 kg aan. De afgelopen 6 maanden ben ik 15 kg aangekomen. De dokter vind het niet normaal, en vermoed een niet goed werkende schildklier. Nu moet ik mijn bloed laten controleren, en afwachten wat daar uit komt. Ik sport nog wel, maar ben erg ontmoedigd, en durf voorlopig helemaal geen foto's te maken, en ook niet te zwemmen. :-(
 
Oei dat is minder en idd niet echt aanmoedigend :sad:
Kan aan medicijnen liggen hoor, zo ken ik er wel een paar. Het is goed dat je dokter s gaat laat testen wat er nu precies aan de hand is. Het is even een slechte periode, ik hoop dat het sneller beter met je gaat.
 
dank voor je opbeurende woorden! :-)
 
Jammer, voordeel is dat indien het aan je schildklier ligt dat er medicatie voor bestaat.
Deze werkt snel indien men de juiste dosis toedient, wat vaak het moeilijkste is.

Zeker blijven sporten. :thumb:
 
Je niet laten ontmoedigen, blijven sporten, en gewoon gaan zwemmen als je dat graag doet, grts :)
 
ja, maar ik schaam me zo erg :( want de onderhuid is gaan scheuren, en heb ik hele duidelijke rode striemen, wat net lijkt of ik zwanger ben geweest, maar dat is niet zo, en dan moet ik ook een nieuw zwempak kopen, om dat wat te verbloemen, als ik er een koop met een beetje pijpjes aan de onderkant, en de bovenkant vrij gesloten, dan zie je alleen de striemen bij de heupen en bij de knieholten.
 
zo, ik heb de uitslag van de bloedtest te horen gekregen, daar kwam niks bijzonders uit, ook geen schildklier ofzo, nu word ik doorverwezen naar een internist, om verder uit te zoeken wat het is, want ze blijft het niet normaal vinden (en ik ook niet) dat ik maar blijf aankomen.
 
Back
Naar boven