MuscleMeat

Deca als eerste kuur

Bezoekers in dit topic

Moes

Novice
Lid geworden
15 feb 2023
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
hey,

Ik wil in de toekomst waarschijnlijk anabolen gebruiken, nou heb ik wel last van androgene alopecia. Op heb moment gebruik ik finasteride en dat werkt prima, maar ik ben bang dat als ik voor een 500 mg test kuur ga, dat finasteride niet genoeg gaat zijn om DHT te voorkomen. Daarom lijkt deca of npp mij interessant. Ik wou graag jullie mening weten over wat vragen die ik heb.

Ik heb hier en daar wat dingen gelezen dat deca in combinatie met 5-alpha-reductase remmers juist haaruitval kan verergeren. Heeft iemand hier ervaring meer? Zorgt deca alleen er al voor dat er zo weining DHT is dat finasteride niet meer nodig is?

Verder lees je over het probleem dat deca niet aromatiseerd naar oestradiol. Wat kan je hier tegen doen? Ik heb wat gelezen over een oestradiolcreme of is een testbase dan wel belangrijk? En zou een kleine testbase mogelijk zijn zonder haarproblemen?

Als jullie andere input hebben wordt dat ook gewaardeerd.
 
Androgenetica alopecia wordt in de hand gewerkt door de androgene activiteit op de haarfollikels van je hoofdhuid. Testosteron wordt omgezet in het potentere DHT door 5a-reductase, waardoor het effect van testosteron op de haarfollikels wordt versterkt. Nandrolon (deca/npp) wordt omgezet in het minder potente DHN door 5a-reductase; het effect ervan wordt dus verzwakt in de haarfollikels. Als je een 5a-reductaseremmer gebruikt in combinatie met nandrolon vervalt deze verzwakking dus.

Als je echter kuurt is er hoe dan ook een een overvloed van androgene activiteit op die haarfollikels door de overvloed van androgenen (testosteron/nandrolon/of waar je ook maar mee gaat kuren) an sich. Dus er is dan al een overmaat aan androgene activiteit op de haarfollikels en die finasteride is dan een beetje een druppel op een groeiende plaat aan het worden bij hoge doseringen testosteron, en überhaupt nutteloos bij gebruik van andere androgenen.
 
Dankjewel voor je reactie.
 
Ga je ook een log bijhouden?

Als ik uiteindelijk zou kuren ga ik een log bij houden, maar ik moet er nog een boel over leren en uitzoeken wat ik ga doen. Dus dat zal nog wel even duren. Daarnaast ben ik ook nog te jong om AAS te gebruiken.
 
Als ik uiteindelijk zou kuren ga ik een log bij houden, maar ik moet er nog een boel over leren en uitzoeken wat ik ga doen. Dus dat zal nog wel even duren. Daarnaast ben ik ook nog te jong om AAS te gebruiken.
Mocht je er nog een boek over willen lezen: https://bookonsteroids.com :eyebrow:

En inderdaad, onder de 21 raden we hier het gebruik hoe dan ook af en zul je ook geen kuurlog mogen bijhouden.
 
Zei werkelijk niemand met een goede bos haar. Ooit.
Nou. Ik heb echt een volle bos haar, maar ik millimeter het al sinds jaar en dag.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven