XXL Nutrition

Deca tegen tenniselleboog

Bezoekers in dit topic

Reda

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 okt 2003
Berichten
1.193
Waardering
25
Lengte
1m78
Massa
104kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Ik heb een lichte tenniselleboog, ik kan de meeste oefeningen zonder pijn doen, alleen hummercurl is licht pijnlijk. Dan kan ik niet echt zwaar gaan.
Ben bij de fysio geweest en die vertelde me dat het net in beginfase is en dat ik gewoon door kan trainen.
Nou is mijn vraag, zou deca me helpen met deze blessure?
Ik was van plan om binnenkort een kuurtje te nemen namelijk.

alvast bedankt allemaal
 
Het kan wel wat helpen ja. Zeker omdat je nog in beginfase ben. Maar ALSJEBLIEFT! kijk uit. Als ie eenmaal doorzet ben je heel lang zoet. Ik heb 3x een tennis arm gehad en 4 tot 8maanden last van gehad. Train heel licht en vermijd bepaalde oefeningen.

Weet niet of je nu in een kuur zit? Zo ja zou ik idd lage dosis test en lage dosis deca zetten. Zo niet is het gevaar dat als je een lichte kuur zou zetten dat je ook weer zwaarder gaat trainen. Dan kan je overwegen om 100mg deca in de week te nemen. Zonder test of misch 125mg test. En goed op je trainingen letten. Ik heb er toch voor mijn gevoel wel wat profijt van gehad.
 
Ik heb gezeik met mn schouders, al drie jaar, en best wat gelezen over deca, omdat een paar kerels mij dat hadden aangeraden.
Als je blessure spierschade-gerelateerd is zou deca misschien kunnen helpen ja.
Is je blessure echter pees/ligament /kraakbeen gerelateerd, dan raad ik deca en andere kuren (ook test!) af, omdat deze de collageensynthese verlagen.
 
stoppen met deadliften wil ook wel eens helpen, en gebruik straps bij het shruggen om de druk van je onderarmen te nemen.
 
ontstekingsremmer inspuiten in je kraakbeen door een goede sportarts
 
Ik heb zelf in het verleden ook last van gehad (golf elleboog). Je moet wel zeker stellen dat dit het is het kan natuurlijk van alles zijn. DK heeft mij geholpen maar dat kan dan in lichte doseringen. Als het werkt moet je wel oppassen dat je niet meteen weer heel overmoedig gaat trainen en het dan nog erger maakt.

Deze oefeningen deden mij wonderen
http://www.tenniselleboog.nl/oefeningen.html

Verder heb ik ook negatieve bicepcurls gedaan, werkte voor mij heel goed.

En idd je kan gewoon doortrainen alleen als iets echt pijn doet moet je stoppen of lichter.

sterkte.
 
Thx mannen voor al jullie inpud. Die oefeningen ga ik ook maar eens doen.
 
Ik heb zelf in het verleden ook last van gehad (golf elleboog). Je moet wel zeker stellen dat dit het is het kan natuurlijk van alles zijn. DK heeft mij geholpen maar dat kan dan in lichte doseringen. Als het werkt moet je wel oppassen dat je niet meteen weer heel overmoedig gaat trainen en het dan nog erger maakt.

Deze oefeningen deden mij wonderen
http://www.tenniselleboog.nl/oefeningen.html

Verder heb ik ook negatieve bicepcurls gedaan, werkte voor mij heel goed.

En idd je kan gewoon doortrainen alleen als iets echt pijn doet moet je stoppen of lichter.

sterkte.

Zeer nuttige topic, thanks voor de link, ik kamp ook met tenniselleboog, meer van deze oefeningen zijn altijd welkom...
 
Dit heb ik zelf ervaren en het werkt als enige !!

Zeer pijnlijk maar zeer effectief.


De Van der Ven-methode

De laatste jaren is er in Nederland steeds meer aandacht voor de ‘’Van der Ven-methode”, genoemd
naar de vroegere verzorger van de Eindhovense voetbalclub PSV. Jarenlang gingen berichten rond
dat mensen met tennisarm en elleboog klachten met succes behandeld werden bij deze man die de tennisarm “er
uit drukte” middels enkele kortdurende maar pijnlijke sessies. Kinesisten en manueel therapeuten
zijn gehouden zoveel mogelijk “evidence based” te werken, dat wil zeggen met technieken waarvoor
wetenschappelijk bewijs bestaat dat ze effectief zijn. En hoewel er geen wetenschappelijk bewijs
bestaat voor de effecten van de Van der Ven-methode , zijn zij toch steeds meer volgens deze
methode gaan werken , bij gebrek aan betere therapieën en vanwege de goede resultaten; men kan
dan spreken van een “best experienced based” methode.
Bij de Van der Ven-methode wordt gebruik gemaakt van kortdurende diepe harde massage- streken
over de aangedane spier in de lengterichting naar de aanhechtingsplaats op de buitenkant van de
elleboog toe. Hiermee wordt begonnen direct na de acute (ontstekings-) fase , die een week duurt en
waarbij rust wordt voorgeschreven. Het idee achter zijn methode is dat het gevormde
littekenweefsel kapot gedrukt wordt zodat verder normaal herstel in de aangedane pees op kan
treden. Door kinesi-/manueeltherapeuten wordt deze techniek aangevuld met speciale rektechnieken,
eventueel behandelen van gerelateerde nekgebieden, en het opbouwen van de
belastbaarheid van de betrokken pezen en spieren middels speciale spierversterkende oefeningen. In
vele instituten waar met deze methode wordt gewerkt bestaat sterk de indruk dat door deze
behandelmethode de duur van een tennisarm wel degelijk wordt verkort. Ook in onze praktijk passen
wij de Van der Ven-methode sinds enkele jaren toe en zien wij bij de meeste patiënten goede
resultaten binnen enkele behandelingen, dit in tegenstelling tot vroeger door ons toegepaste
behandelmethoden.

Gemiddeld zijn 4-6 behandelingen nodig.
 
Zou sowieso stoppen met hammer curls als dit pijn doet.
 
Dit heb ik zelf ervaren en het werkt als enige !!

Zeer pijnlijk maar zeer effectief.


De Van der Ven-methode

De laatste jaren is er in Nederland steeds meer aandacht voor de ‘’Van der Ven-methode”, genoemd
naar de vroegere verzorger van de Eindhovense voetbalclub PSV. Jarenlang gingen berichten rond
dat mensen met tennisarm en elleboog klachten met succes behandeld werden bij deze man die de tennisarm “er
uit drukte” middels enkele kortdurende maar pijnlijke sessies. Kinesisten en manueel therapeuten
zijn gehouden zoveel mogelijk “evidence based” te werken, dat wil zeggen met technieken waarvoor
wetenschappelijk bewijs bestaat dat ze effectief zijn. En hoewel er geen wetenschappelijk bewijs
bestaat voor de effecten van de Van der Ven-methode , zijn zij toch steeds meer volgens deze
methode gaan werken , bij gebrek aan betere therapieën en vanwege de goede resultaten; men kan
dan spreken van een “best experienced based” methode.
Bij de Van der Ven-methode wordt gebruik gemaakt van kortdurende diepe harde massage- streken
over de aangedane spier in de lengterichting naar de aanhechtingsplaats op de buitenkant van de
elleboog toe. Hiermee wordt begonnen direct na de acute (ontstekings-) fase , die een week duurt en
waarbij rust wordt voorgeschreven. Het idee achter zijn methode is dat het gevormde
littekenweefsel kapot gedrukt wordt zodat verder normaal herstel in de aangedane pees op kan
treden. Door kinesi-/manueeltherapeuten wordt deze techniek aangevuld met speciale rektechnieken,
eventueel behandelen van gerelateerde nekgebieden, en het opbouwen van de
belastbaarheid van de betrokken pezen en spieren middels speciale spierversterkende oefeningen. In
vele instituten waar met deze methode wordt gewerkt bestaat sterk de indruk dat door deze
behandelmethode de duur van een tennisarm wel degelijk wordt verkort. Ook in onze praktijk passen
wij de Van der Ven-methode sinds enkele jaren toe en zien wij bij de meeste patiënten goede
resultaten binnen enkele behandelingen, dit in tegenstelling tot vroeger door ons toegepaste
behandelmethoden.

Gemiddeld zijn 4-6 behandelingen nodig.

Dit gebeurt toch ook bij een degelijke sportmasseur of niet dan?
 
Je pijnlijke pees ook masseren (genoeg over te vinden op YouTube) om genezing te stimuleren. Heb ik ook gedaan in combinatie met excentrische oefeningen. Ik had wel een golferselleboog ipv een tenniselleboog.
Deca laat dat maar achterwege, dat is bodybuilderspraat van op de fora.
 
Al een recente kuur gedaan?
 
helpt heel goed daartegen ,heb het zelf ook gedaan gehad maar erna heb je er gewoon weer opnieuw last van
 
Hoi,

Ik heb een lichte tenniselleboog, ik kan de meeste oefeningen zonder pijn doen, alleen hummercurl is licht pijnlijk. Dan kan ik niet echt zwaar gaan.
Ben bij de fysio geweest en die vertelde me dat het net in beginfase is en dat ik gewoon door kan trainen.
Nou is mijn vraag, zou deca me helpen met deze blessure?
Ik was van plan om binnenkort een kuurtje te nemen namelijk.

alvast bedankt allemaal

Dit is een bb forum, geen tennis forum
 
Back
Naar boven