XXL Nutrition

Decline Dumbbell Tricep Extension (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Wat vinden jullie van deze oefening??.. Heb ergens gelezen dat het een waardige oefening is. Toch heb ik ze overlaatst geprobeerd maar het lijkt me niet zo'n effectieve oefening.. Ik voel de werking tijdens de oefening niet zoals ik het verwachtte te voelen..


decdbtriext1.jpg


(www.bodybuilding.com)
 
Is een goeie oefening, maar je moet zien dat je ellebogen op dezelfde plaats blijven. Persoonlijk voel ik de oefening nog beter als ik mijn ellebogen nog wat dichter bij elkaar hou, dan die gozer op de foto...
 
Idd wat Oli zegt. Hou je ellebogen dicht bij elkaar.. Ik doe em liever met de stang eigenlijk!
 
Volgens mij zijn er ook wijffies in die gym op de foto aan het trainen en wil die gozer stoer doen door teveel gewicht te gebruiken!!
Als hij iets minder zou nemen zou hij zijn ellebogen waarschijnlijk wel iets dichter bij elkaar kunnen houden...
 
Hij wil gewoon effe laten zien wattie kan voor de foto joh!
 
Wat is dat nou voor onzin. Of je je ellebogen dicht bij elkaar houd heeft geen reet te maken met de effectivieteit van de oefening, maar met je bouw. Persoonlijk kan ik ook m'n ellebogen bij dit soort oefeningen niet dicht bij elkaar krijgen.

Verders is de decline versie van de triceps extension beter als de platte versie, alleen moet je dan wel je bovenarmen meer naar achter doen (gewicht achter je ipv naast je) zodat de lange kop meer op rek komt.
 
Is hij ook beter dan zittende triceps extensions? want die doe ik altijd (na pushdowns)
 
Originally posted by CrocoDillon
Is hij ook beter dan zittende triceps extensions? want die doe ik altijd (na pushdowns)

Zittende triceps extensions lijken mij ook effectiever.. Maar ze zeggen dat liggende beter zijn.. :dunno:
 
even voor de duidelijkheid:
zittende extension is toch identiek aan zittende french press?
en daarbij kan je toch ook een omgekeerde greep doen die meer nadruk legt op de buitenste kop van de triceps?
 
Originally posted by 3XL
Wat is dat nou voor onzin. Of je je ellebogen dicht bij elkaar houd heeft geen reet te maken met de effectivieteit van de oefening


Toch voel ik veel meer effect als ik mijn ellebogen dichter bij elkaar zet. Ben wel een gare haan, maar ik weet wat ik voel!
 
Originally posted by dandyman
even voor de duidelijkheid:
zittende extension is toch identiek aan zittende french press?
en daarbij kan je toch ook een omgekeerde greep doen die meer nadruk legt op de buitenste kop van de triceps?

Zittende French press. Hoe wou je dat in godsnaam voor elkaar krijgen.

Bij de french press is het de bedoeling dat je de stang richting keel laat zakken en hem dan weer met een duw beweging (vandaar French PRESS ) weer omhoog brengt.

Bij liggende extensions is het de bedoeling dat je de stang in een semi-cirkelvoormige beweging (extensie) naar je voorhoofd, of net achter je hoofd laat zakken, en hem dan weer met een strikte beweging omhoogbrengt.
Je kan hier idd ook een gesupinerde greep gebruiken

Dus een zittende French Press is in feite een zittende front press voor je schouders.



@Oli:
Ik zeg niet dat jij het verkeerd doet. Ik zeg dat als een ander het anders doet als jij, je eerst de beweegreden moet weten voordat je commentaar geeft.
 
weer zo'n debiele variatie op een goeie oefening... :rolleyes:
 
dat heb ik idd ook...dichterbij elkaar voel je veel beter...en waarschijnlijk train je je triceps dan ook beter.
 
Armen dichterbij elkaar hangt per persoon af van de groeve waar het olecranon door moet lopen bij flexie van je ellebogen.
Ik krijg last van mijn ellebogen als ik mijn ellebogen bij elkaar houd tijdens flecteren.
Natuurlijke bewegingsbaan houden, dus voor iedereen verschillend.
 
Het belangrijkste is dat je bovenarmen 90° blijven tegenover je romp bij de extentie, of je ellebogen dicht over wijder staan zal eerder andere koppen van de triceps pakken dan dat het de effectiviteit veranderd.
Wat je ook kan doen om de laterale kop beter te benadrukken is een supinated grip ipv een pronated grip.
 
Back
Naar boven