Fitness Seller

Deel hier Supermarkt aanbiedingen.

Bezoekers in dit topic

Kool bevat niet zoveel proteïne!
:trollfacex:

Inderdaad, "proteïne" of "eiwitrijk" erop en je kan er meer van verkopen en meer voor vragen.
Eiwitrijk of High protein claims is regelgeving voor in NL, waarbij minimaal 20% van de energetische waarde moet worden geleverd door eiwitten. Persoonlijk denk/hoop ik dat de gemiddelde consument hierdoor vaker iets met proteïne gaat pakken.
 
Eiwitrijk of High protein claims is regelgeving voor in NL, waarbij minimaal 20% van de energetische waarde moet worden geleverd door eiwitten.
Klopt helemaal, maar het is óók een marketingverhaal.

Zie bijvoorbeeld hieronder.
Eiwitbroodjes AH = Onzin 🤬
eiwitrijke broodjes Albert Heijn
Eiwitrijke broodjes van AH (€8,30 p/kg)



Het klopt dat dit brood eiwitrijk is, er staat dan ook terecht de claim op.

Maar laten we de ingrediënten eens bekijken



Ingrediënten: water, tarwebloem, tarwe-eiwit, lijnzaad, zonnebloempit, lijnzaadbloem, tarwegluten, gist, durum tarwegriesmeel, zonnebloempitmeel, havervezel, gejodeerd zout, gerstemoutextract, zuurteregelaar (natriumacetaat [E262]), dextrose.

Tarwebloem… dit is dus gewoon witbrood met wat extra eiwit eraan toegevoegd

Ook de prijs is flink..

Het kost namelijk €8,30 p/kg dat is .. % meer dan de Volkoren broodjes (die ook eiwitrijk zijn)
Persoonlijk denk/hoop ik dat de gemiddelde consument hierdoor vaker iets met proteïne gaat pakken.
De gemiddelde Nederlander eet, voor zover ik weet, eerder teveel dan te weinig eiwit, te weinig groente en veel te veel hyperbewerkte producten. Er zijn wel groepen, zoals ouderen, die vaak te weinig eiwit binnenkrijgen.
 
Eiwitrijk of High protein claims is regelgeving voor in NL, waarbij minimaal 20% van de energetische waarde moet worden geleverd door eiwitten. Persoonlijk denk/hoop ik dat de gemiddelde consument hierdoor vaker iets met proteïne gaat pakken.
Mentat, dan valt kool er wel onder
 
Tbf, Lidl heeft een paar goeie producten met hoog eiwitten :o
Klopt, ben er vaste klant. Sowieso de kwark wordt met treetjes tegelijk ingeslagen.... Voor een week en dan komen we terug voor nieuwe
 
Iemand dit al gespot bij de Lidl???
Enschede sommige filialen. Vond de prijzen wel meevallen. Volgens mij 1.50 voor een reep met 20gr eiwitten. Cookies smaak 🥰 200 calorieën per reep. Wel chill voor tussendoor als je niet aan je calorieën of eiwitten komt.
 
  • Bicep
Waarderingen: K82
Back
Naar boven