MuscleMeat

Deeltjes opnieuw sneller dan licht

Bezoekers in dit topic

Trough the wormhole toonde een mooie documentaire over de snelheid van het licht.
Heel veel interessante zaken waaronder de idee dat de snelheid van het licht misschien wel anders was doorheen de evolutie van het heelal;


dank voor dit man
 
Wat een fantastisch nieuws he. Ik ben drie keer klaargekomen toen ik het hoorde....

srs, ik vind het wel heel leuk dat een natuurwet niet blijkt te kloppen, maar ik heb nog niemand nou iets interessants horen zeggen over wat dit dan betekend. En mij is verteld door iemand die er verstand van heeft dat je dematerialiseerd als je als mens in de buurt van de lichtsnelheid komt, dus tijdreizen gaat ook niet door.

Dat voorbeeld van die dude bij pauw en witteman was puur hypothetisch.... zo lust ik er nog wel een paar.
 
not sure if trolling

nope, helaas niet, ik wil wel meedoen met de blijdschap maar ik weet niet waar ik dan zo enthousiast over moet zijn. Mss kan jij mij vertellen wat er dan zo gaaf aan is?


Ik zie het zo: einsteins theorie blijft helemaal overeind, alleen wordt er aan toegevoegd dat deeltjes die sneller reizen dan het licht wel voorkomen.

Tijdreizen is nog steeds onmogelijk, voor de ruimtevaart betekend het niets, het levert geen verklaringen op voor fenomenen die we niet konden verklaren eerder.
 
nee ik bedoelde dat je het hypothetisch denken op de korrel neemt, maar wel zelf eindigt met een hypothese

denk dat het net iets ingewikkelder is dan dat, maar het idee klopt wel, nu iets als dit ontdekt is wil niet zeggen dat Einstein op alles fout zat, denk aan Newton
 
nope, helaas niet, ik wil wel meedoen met de blijdschap maar ik weet niet waar ik dan zo enthousiast over moet zijn. Mss kan jij mij vertellen wat er dan zo gaaf aan is?


Ik zie het zo: einsteins theorie blijft helemaal overeind, alleen wordt er aan toegevoegd dat deeltjes die sneller reizen dan het licht wel voorkomen.

Tijdreizen is nog steeds onmogelijk, voor de ruimtevaart betekend het niets, het levert geen verklaringen op voor fenomenen die we niet konden verklaren eerder.
Heb je überhaupt wel dat fragment gekeken van pauw en witteman?

De hele opschudding hierachter is dat tijdreizen niet meer onmogelijk is. Eerst was het altijd onmogelijk geacht, maar doordat een deeltje met massa sneller is dan het licht. Is hierdoor tijdreizen theoretisch mogelijk of op ze minst niet onmogelijk.

Buiten dat zijn er genoeg theorieën die afgeleid zijn van dit, het was al eeuwen de standaard dat het snelste wat er is dat is licht. Iets wat altijd voor onmogelijk werd verklaard schijnt nu mogelijk te zijn, voor een niet natuurkundige is het wat ver van je bed show mss maar denk dat menig natuurkundige wel gek werd bij het lezen van dit nieuws.
 
ik heb zonet eens de wiki pagina over tijdreizen gelezen en het is toch wel interessant dat er nu een mini kiertje blijkt te zijn waarop de deur van het tijdreizen staat terwijl er eerst helemaal geen deur was. Maar in de praktijk of binnen een tiental jaren hoeven we verder nog niks te verwachten en dat is natuurlijk wel jammer.
 
Dit is heel erg leuk als je graag artikelen leest over hoe het universum werkt. Wat voegt het dus toe kennis. Een tijdmachine zullen we waarschijnlijk nooit bouwen maar ik sluit niet uit dat boodschappen sturen of fragmenten terugkijken ooit in een verre toekomst in de praktijk mogelijk zou moeten zijn.
 
Heb je überhaupt wel dat fragment gekeken van pauw en witteman?

De hele opschudding hierachter is dat tijdreizen niet meer onmogelijk is. Eerst was het altijd onmogelijk geacht, maar doordat een deeltje met massa sneller is dan het licht. Is hierdoor tijdreizen theoretisch mogelijk of op ze minst niet onmogelijk.

Buiten dat zijn er genoeg theorieën die afgeleid zijn van dit, het was al eeuwen de standaard dat het snelste wat er is dat is licht. Iets wat altijd voor onmogelijk werd verklaard schijnt nu mogelijk te zijn, voor een niet natuurkundige is het wat ver van je bed show mss maar denk dat menig natuurkundige wel gek werd bij het lezen van dit nieuws.

Het wordt regelmatig gebracht alsof we na de maanlanding nu maar eens lekker bezig gaan met tijdreizen en dat is, als ik zo die wiki over tijdreizen lees, nog lang niet aan de orde, als dat uberhaupt al ooit aan de orde gaat komen. Het probleem met causaliteit blijft bestaan en het bestaan van multi universa levert het probleem op dat 1 atoom plotsling meerdere atomen zouden worden.
Volgens mij betekend voorlopig die neutrino die sneller gaat dan het licht, alleen dat het mogelijk is dat neutrino's en andere ultrakleine deeltjes sneller kunnen dan het licht.
Wat dit verder dan betekend, dat weet ik niet, daar ben ik een te simpele knuppel voor, maar ik snap wel dat aan de toog in de kroeg nu alvast 100 stappen verder gegaan wordt en bedacht wordt hoe die tijdreismachine er uit zal zien.


Een fragment terugzien, zou in theorie wel mogelijk zijn. En ik moet wel zeggen dat nu ik dit besef ik wel een beetje enthousiaster begin te worden, maar een boodschap versturen is nog steeds volgens natuurwetten die gewoon staan, onmogelijk, en het bewijs daarvoor is nauurlijk dat we nog nooit uit de toekomst een boodschap hebben gehad.
 
Laatst bewerkt:
http://www.nu.nl/buitenland/2747531/neutrinodeeltjes-mogelijk-toch-niet-sneller-dan-licht.html

Neutrinodeeltjes mogelijk toch niet sneller dan het licht
Laatste update: 22 februari 2012 22:23 info
GENÈVE - Wetenschappers bij het Europese onderzoeksinstituut CERN hebben een fout gevonden in de apparatuur die vorig jaar werd gebruikt om de snelheid van neutrinodeeltjes te meten.
Foto: AFP

De fout kan verklaren waarom vorig jaar in september snelheden van boven die van het licht werden gemeten.

Volgens de speciale relativiteitstheorie van Albert Einstein kan niets zich sneller voortbewegen dan het licht: zijn beroemde Emc2 vergelijking. Die staat voor energie is gelijk aan de massa maal de lichtsnelheid in het kwadraat. De resultaten van het experiment bij CERN deden dan ook veel stof opwaaien.

Een woordvoerder van CERN zei woensdag dat wetenschappers een fout hebben gevonden in het GPS-systeem dat werd gebruikt om de aankomst van de neutrinodeeltjes in een laboratorium in Italië te meten.

Later dit jaar worden de experimenten met de neutrinodeeltjes opnieuw uitgevoerd. Pas dan wordt duidelijk of de fout in het GPS-systeem verantwoordelijk was voor de verbluffende resultaten.
 
Verbaast me niets. Snelheid is onbegrensd. (Wet van Yeahbuddy)
 
Je kan niet sneller dan het licht, maar je kan wel eerder van A bij B zijn dan het licht.
 
Wtf die heeft lang getwijfeld over zijn eerste post

---------- Post added 23 February 2012 at 18:40 ----------

Wat een fantastisch nieuws he. Ik ben drie keer klaargekomen toen ik het hoorde....

srs, ik vind het wel heel leuk dat een natuurwet niet blijkt te kloppen, maar ik heb nog niemand nou iets interessants horen zeggen over wat dit dan betekend. En mij is verteld door iemand die er verstand van heeft dat je dematerialiseerd als je als mens in de buurt van de lichtsnelheid komt, dus tijdreizen gaat ook niet door.

Dat voorbeeld van die dude bij pauw en witteman was puur hypothetisch.... zo lust ik er nog wel een paar.

Drie keer? Heb je jezelf wel s afgevraagd of je niet sneller dan lichtsnelheid ejaculeerde?
 
Zolang niks definitief is vertrouw ik nog maar voorlopig eventjes op einstein, er zijn wel vaker stomme fouten gemaakt waardoor iets totaal anders uitpakt.

Al is het wel een raar idee(maar ook bekend) dat delen van de huidige natuurkunde, waar veel dingen op gebaseerd zijn, gewoon niet goed/compleet zijn.
 
Back
Naar boven