Fitness Seller

Deeltjes opnieuw sneller dan licht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trough the wormhole toonde een mooie documentaire over de snelheid van het licht.
Heel veel interessante zaken waaronder de idee dat de snelheid van het licht misschien wel anders was doorheen de evolutie van het heelal;

Had ik ook gezien,

leuk hoe ze er uren over kunnen vertellen, hoe het waarschijnlijk gegaan is, maar dat het wel allemaal in een biljoenste van een seconde gebeurt is :)
 
dus dat zou betekenen dat veel natuurwetten niet meer kloppen toch?
 
dus dat zou betekenen dat veel natuurwetten niet meer kloppen toch?

alles klopt dan niet meer

ALLES!

We zijn stiekem een grote poppenkast van een nog groter iets
 
nvm, achterlijke uitspraak:o
 
Ik heb volgens mij pas ook in een wetenschappelijk blad gelezen dat Tesla dit al lang had ontdek maar niet serieus genomen werd. Kan ook om iets anders zijn gegaan weet het niet 100% zeker maar het staat me wel bij.
Het zou natuurlijk wel absurd zijn maar ook een goede ontdekking omdat het niet zo zeer is dat niets meer klopt alleen dat we naar veel dingen op een andere manier kunnen kijken en misschien meer kunnen verklaren.
 
Ik heb volgens mij pas ook in een wetenschappelijk blad gelezen dat Tesla dit al lang had ontdek maar niet serieus genomen werd. Kan ook om iets anders zijn gegaan weet het niet 100% zeker maar het staat me wel bij.
Het zou natuurlijk wel absurd zijn maar ook een goede ontdekking omdat het niet zo zeer is dat niets meer klopt alleen dat we naar veel dingen op een andere manier kunnen kijken en misschien meer kunnen verklaren.

Pq0f4.jpg


---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 12:33 ----------

http://www.forbes.com/sites/alexkna...-did-not-predict-faster-than-light-neutrinos/
Hij had blijkbaar geen gelijk, nog niet gelezen.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Theorie = theorie.
Praktijk daar gaat het om.
 
alles klopt dan niet meer

ALLES!

We zijn stiekem een grote poppenkast van een nog groter iets
zit ik ook soms aan te denken

check dit : http://vimeo.com/32001208
tzou zomaar een "deeltje" kunnen zijn van een groter iets.

wie weet gebeurt er ook heel veel op/in de kleinere deeltjes
MV5BMjAxMzY3NjcxNF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTI5OTM0Mw@@._V1._SY317_.jpg
 
alles klopt dan niet meer

ALLES!

We zijn stiekem een grote poppenkast van een nog groter iets
IRL verandert er niks hoor, rustig maar
 
Er zijn nog andere wetenschappers die denken dat de snelheid van het licht niet altijd de grens was. Bij de big bang zou die snelheid ook overschreden zijn geweest, dit is voorlopig nog een theorie die bewezen moet worden, maar het zou dus best kunnen dat de snelheid van het licht slechts de grens is in de wetten die vandaag gelden, in extremere omstandigheden zou dat wel eens anders kunnen geweest zijn. In elk geval erg interessante vaststellingen door CERN.
 
Als ik het licht aan en uit doe, ben ik dan ook sneller dan het licht?
 
Het enige wat er voorlopig gaat gebeuren is een hoop nieuwe theorieën interessant maar het zal nog even duren voor we minuscule camera's aan een neutrino vast kunnen maken om het verleden te filmen:P
 
Snap echt niet waar die knakkers allemaal zo wild over doen. De Millenium Falcon van Han Solo (uit Star Wars) was geloof ik zelfs 1,4x sneller dan het licht, so why all the fuzz? ???
 
Altijd weer die neutrino's, van jongs af aan al de snelste!
 
Back
Naar boven