MuscleMeat

Defensie

Bezoekers in dit topic

Skybullet

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
89
ik had even een vraagje,

15 september, dus over een week of 3 begin ik mijn baan bij defensie. Voor die mensen die het echt willen weten, ik ga bij de pantserinfanterie van de koninklijke landmacht.

Nu vroeg ik mij af of er hier op het forum meerdere mensen zijn die bij defensie werken of ooit voor defensie hebben gewerkt. Ik wil namelijk van jullie weten hoe en of het mogelijk is om BB te combineren met een baan bij defensie ? En vooral hoe zit het met ; trainingsmogelijkheden, eten , vrije tijd ?? .

Tijdens de AMO zal er wel niks van terechtkomen, maar daarna misshien wel ?

Ik verheug me op het horen van jullie ervaringen.

mvg Maarten

tijdens amo zal je wel kunnen trainen maar rustig aan. Althans als ik een vriend mocht geloven. Mijn vriend ging luctmobiel nogwat in en die was met amo rond 5 uur klaar en je kan iets van 3 keer per dag eten. Trainen zal wel gaan maar spaar je benen:P

Mvg sorry voor type fouten geen zin om te verbeteren;).

ik had even een vraagje,

15 september, dus over een week of 3 begin ik mijn baan bij defensie. Voor die mensen die het echt willen weten, ik ga bij de pantserinfanterie van de koninklijke landmacht.

Nu vroeg ik mij af of er hier op het forum meerdere mensen zijn die bij defensie werken of ooit voor defensie hebben gewerkt. Ik wil namelijk van jullie weten hoe en of het mogelijk is om BB te combineren met een baan bij defensie ? En vooral hoe zit het met ; trainingsmogelijkheden, eten , vrije tijd ?? .

Tijdens de AMO zal er wel niks van terechtkomen, maar daarna misshien wel ?

Ik verheug me op het horen van jullie ervaringen.

mvg Maarten

Ik zit zelf bij defensie, tijdens de AMO ja je hebt wel tijd om te eten, als je het gewoon slim aanpakt moet het wel te doen zijn, alleen op sommige moment dan eff wat minder.

Daarna na die opleiding ga je natuurlijk iets anders doen, vanaf dan heb je wat meer vrije tijd, en kan je ook meer voor vreten zorgen voor overdag, trainen doe je wel dus das perfect.

toen ik bij defensie kwam woog ik nog maar net 65 en das 3 jaar geleden en weeg nu 80.

Ik zit zelf bij defensie, tijdens de AMO ja je hebt wel tijd om te eten, als je het gewoon slim aanpakt moet het wel te doen zijn, alleen op sommige moment dan eff wat minder.

Daarna na die opleiding ga je natuurlijk iets anders doen, vanaf dan heb je wat meer vrije tijd, en kan je ook meer voor vreten zorgen voor overdag, trainen doe je wel dus das perfect.

toen ik bij defensie kwam woog ik nog maar net 65 en das 3 jaar geleden en weeg nu 80.

ok bedankt voor het antwoord, wat doe je binnen defensie als ik vragen mag ?

Een week bivak zorde bij mij al voor 2kg lichaamsgewicht eraf maar wat wil je met weinig slaap stress en slecht eten maar wel de gehele dag actief bezig zijn.

Een week bivak zorde bij mij al voor 2kg lichaamsgewicht eraf maar wat wil je met weinig slaap stress en slecht eten maar wel de gehele dag actief bezig zijn.

zit jij ook bij defensie ??

ik snap ook wel dat bivak er niet goed voor is, maar bivak is maar af en toe en het gaat mij om het totaalplaatje. Kun je BB op een goede manier combineren met een baan bij defensie....

Alles wat je in een week tijd kwijtraakt is zon beetje vocht/vet en minimale spiermassa

zit jij ook bij defensie ??

ik snap ook wel dat bivak er niet goed voor is, maar bivak is maar af en toe en het gaat mij om het totaalplaatje. Kun je BB op een goede manier combineren met een baan bij defensie....

ik zit zelf ook 3.5 jaar bij de pantserinfanterie, maar ik moet zeggen als je egt voor bb gaat dan zou ik zeker niet naar dat onderdeel gaan. je bent toch wel ongeveer de helft van het jaar op oefening. zeker nu met afganistan. nou heb je wel van die oef er tussen zitten dat je savonds op een andere kazerne kunt fitnessen maar dat gaat ook vaak niet. plus het eten is dan toch ook vaak egt goor!!! en benen trainen zou ik ook egt niet doen met gewichten want je hebt zo een blessure ik zou er dan voor kiezen om een ander onderdeel te kiezen bij defensie zeker geen pantserinfanterie. dan kun je het ook beter combineren. alhoewel het eten blijft te goor daarom kun je daar beter zelf voor zorgen. succes!

aan training geen gebrek dus.. Voeding word je nr1 probleem :D

Ik heb 1,5 jaar getrained bij de landmacht en niks aangekomen omdat ik niet goed at, en met bivak kan je dat eten helemaal vergeten dus.
Jij gaat bij de infanterie dus dan ben je altijd aan het rennen of speedmarsen dus is het moeilijk om aan te komen.
Als je in het leger wil en serieus wil gaan trainen dan kan je beter een chauffeursfunctie doen of officier worden.

Waar ga je de AMO doen trouwens?

van een noodrandsoen of 3x p/d paresto zal je niet snel aan komen :P

tijdens mijn amo ben ik behoorlijk veel af gevallen.. ging nou niet bepaald goed :) maarja, nu ik klaar ben heb ik na half 5 alle tijd om te sporten.

denk alleen dat jij na je amo wat vaker uitjes gaat maken dan ik.. dus kan nog wel moeilijk gaan worden

je zult nooit groot worden, had je vna te voren moeten bedenken:D

Uit de reacties maak ik zo op dat echt BB en de painf niet helemaal goed samengaan. Gelukkig doe ik ook niet echt BB. Het is niet dat ik een beest van 90 of 100kg wil worden en dat ik aan shows wil mee gaan doen. Ik ben begonnen in de sportschool puur en alleen om aan kracht te winnen voor de keuring van defensie :P. Ik ben namelijk heel mijn leven actief sporter geweest, maar niet op het gebied van krachtsport. En na een keer afgekeurd te zijn geweest op kracht heb ik toen besloten een sportschool op te zoeken.

Ik ga nu 3x per week naar de sportschool voor kracht en ga daarnaast 3x per week buiten aan cardio doen, meestal hardlopen en soms een stuk fietsen.

Zoals eerder gezegd is BB'er worden dus ook eigenlijk nooit het streven geweest, maar omdat ik er nu steeds meer aandacht aan begon te schenken ( en omdat ik in de spiegel eindelijk iets begon te zien :D ) vroeg ik af OF het misschien dan wel leuk zou zijn om er serieuser mee om te gaan , en dan bedoel ik het maken van voedingsschema etc...

Waar ga je de AMO doen trouwens?

In Oirschot

had je vna te voren moeten bedenken:D

heb er lang genoeg over nagedacht voor ik mijn solicitatie indiende :rolleyes: Kiezen voor een risicoberoep doe je niet 1, 2, 3......

als je egt voor bb gaat dan zou ik zeker niet naar dat onderdeel gaan.

Zoals hierboven al gezegd ben ik juist naar de sportschool gegaan om mijn kracht te verhogen speciaal om bij de " meereisende " functies te gaan. Ik heb express gekozen voor de painf omdat ik perse een gevechtsfunctie wou. Ik weet dat het zwaarder is als de rest, maar juist daarom wil het zo graag.

Nu ben ik toevallig geintreseerd geraakt in het BB gebeuren, en omdat ik tog veel in de sportschool zat leek dat een logische vervolgstap. Maar dan ga ik dat dus niet doorzetten, of in ieder geval in mindere mate.......... De training zit wel goed, maar niet de afzonderlijke spiergroepntraining. en daarnaast zal het eten en de hoeveelheid slaap ook niet echt super zijn...... we zullen zien, maar in de eerste plaats ga ik dus 100% voor de painf en niet voor BB :D

In Oirschot hadden ze in mijn dienstijd wel een leuk krachthonk.
Maar jah... dat is alweer een tijdje geleden :(
Veel plezier ;)

Uit de reacties maak ik zo op dat echt BB en de painf niet helemaal goed samengaan. Gelukkig doe ik ook niet echt BB. Het is niet dat ik een beest van 90 of 100kg wil worden en dat ik aan shows wil mee gaan doen. Ik ben begonnen in de sportschool puur en alleen om aan kracht te winnen voor de keuring van defensie :P. Ik ben namelijk heel mijn leven actief sporter geweest, maar niet op het gebied van krachtsport. En na een keer afgekeurd te zijn geweest op kracht heb ik toen besloten een sportschool op te zoeken.

Ik ga nu 3x per week naar de sportschool voor kracht en ga daarnaast 3x per week buiten aan cardio doen, meestal hardlopen en soms een stuk fietsen.

Zoals eerder gezegd is BB'er worden dus ook eigenlijk nooit het streven geweest, maar omdat ik er nu steeds meer aandacht aan begon te schenken ( en omdat ik in de spiegel eindelijk iets begon te zien :D ) vroeg ik af OF het misschien dan wel leuk zou zijn om er serieuser mee om te gaan , en dan bedoel ik het maken van voedingsschema etc...

In Oirschot

heb er lang genoeg over nagedacht voor ik mijn solicitatie indiende :rolleyes: Kiezen voor een risicoberoep doe je niet 1, 2, 3......

Zoals hierboven al gezegd ben ik juist naar de sportschool gegaan om mijn kracht te verhogen speciaal om bij de " meereisende " functies te gaan. Ik heb express gekozen voor de painf omdat ik perse een gevechtsfunctie wou. Ik weet dat het zwaarder is als de rest, maar juist daarom wil het zo graag.

Nu ben ik toevallig geintreseerd geraakt in het BB gebeuren, en omdat ik tog veel in de sportschool zat leek dat een logische vervolgstap. Maar dan ga ik dat dus niet doorzetten, of in ieder geval in mindere mate.......... De training zit wel goed, maar niet de afzonderlijke spiergroepntraining. en daarnaast zal het eten en de hoeveelheid slaap ook niet echt super zijn...... we zullen zien, maar in de eerste plaats ga ik dus 100% voor de painf en niet voor BB :D

Ja alles wat ik hier voor bij hoor komen klopt wel, ik zit ook bij paininfanterie, maar als je je zaken gewoon fixt qua extra eten ect.. is der echt niks aan de hand en stel je kan 3x per week trainen dan ga je gewoon voor uit enigste wat je moet doen is er voor gaan.

ik train heel de week op de kazerne, maar wat ik doe als ik op vrijdag thuis kom, is s'avonds naar de sportschool gaan om te trainen!!

Enkel in films worden door commando's de boomstammen boven het hoofd getilt terwijl de vasculaire ingeoliede monster biceps de lens van de camera vullen.

Leger moet je zien als marathonloper worden of wielrenner zijn.

Bij het KCT maak je als Ethopier de meeste kans.

Enkel in films worden door commando's de boomstammen boven het hoofd getilt terwijl de vasculaire ingeoliede monster biceps de lens van de camera vullen.

wat lul jij nu, jij snapt er dus duidelijk helemaal niks van. als marathonloper haal je de selectie van de KCT zeker niet :rolleyes:

Nee je moet geen spierbonk zijn, maar ook geen marathonloper. Je moet daar tussenin zitten. Je moet de conditie hebben en tegelijkertijd de kracht.

( oh en enkel mensen geboren in NL of met een nederlands paspoort mogen toetreden tot het leger, als ethiopier maak je geen kans :p )

OFNIE DAN ga jij maar lekker verder dromen

Of ontwaak uit je jongens droom.

Defensie is een serveringsrol, al je energie die voor weefsel opbouw nodig is gaat in het korps zitten.

Daarom gebruikt de Verenigde Staten Hollywood ook als reclame voor defensie, Washington geeft zelfs forse premies als het leger abstract overkomt en als de film het beeld geeft dat het individu zichzelf op de kaart zet.

Dat reikt hier zelfs tot aan Nederland aan toe. Waarheid is dat je als een uitgezogen mier in de mierenhoop een pixel bent van het gehoorzamende collectief.

Back
Naar boven