XXL Nutrition

Definitief gyno! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

King55

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2005
Berichten
15
Waardering
0
Hoi allemaal,

Ik kom zojuist van de afdeling radiologie. Heb een mammografie ondergegaan.

Conclusie: er is sprake van borstklierweefsel (rechter kant meer dan linker)

De arts keek naar mij en zei: 'Doe je aan krachtsport? Als je anabolen gebruikt is dit waarschijnlijk het oorzaak. Ik stuur de resultaten naar je huisarts en met hem moet je dit bespreken'.

Wat moet ik nu doen? De waarheid aan mijn huisarts vetellen?

Ik heb ergens gelezen: Ziekenfonds vergoed operatie als er daadwerkelijk sprake is van klierweefsel. Dit is dus bij mij het geval.

Wat zijn jullie opinie hierover?
 
Ik heb een studentenstandaardpolispakket.

Bij plastische chirurgie / reconstructie staat: volledig bij beperkt aantal indicaties

Bij beperkt aantal indicaties staat:
Indien er daadwerkelijk sprake is van klierweefsel wordt het vergoed.


Dit lijkt te makkelijk (te goed) om waar te zijn.
 
Waarheid vertellen imo, als het door anabolen komt is het je eigen schuld....
 
Var zei:
Waarheid vertellen imo, als het door anabolen komt is het je eigen schuld....


ik vind dit eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht. Als je zegt dat het door AS komt, kan je in ieder geval wel fluiten naar je vergoeding.
 
Smoothmold zei:
ik vind dit eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht. Als je zegt dat het door AS komt, kan je in ieder geval wel fluiten naar je vergoeding.

Maar dat is toch ook logisch? Je krijgt geen vergoeding omdat je er simpelweg geen recht op hebt (als het door AS komt). Je weet weet de consequenties zijn, waarom dan, achteraf, iets verbergen voor de verzekering?

Eerlijk duurt het langst imho
 
Smoothmold zei:
ik vind dit eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht. Als je zegt dat het door AS komt, kan je in ieder geval wel fluiten naar je vergoeding.


Je zegt gewoon dat je AS gebruikt hebt, ik neem aan dat het uit een onderzoek wel duidelijk kan worden of het hierdoor komt of niet...? Sowieso lijkt me me eigenaardig dat natuurlijke gyno zomaar opzet toevallig na gebruik.
 
Zeg gewoon dat je het al vanaf je puberteit hebt...
 
Dat klierweefsel waar jij het over hebt king, is dat hard? Of is dat gewoon een vet randje?
 
Als je een redelijk gespierd fysiek hebt dan zal je arts het zelf wel raden denk ik :p


Succes ermee btw ;)
 
Gewoon zeggen dat het door de pubertijd komt. Tenzij je echt een huge mofo bent, dan gelooft toch niemand je. Wat betreft dat eigen schuld, ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar rokers, dikke mensen, mensen die aan gevaarlijke sporten doen krijgen ook gewoon een volledige behandeling. Daar wordt niet tegen gezegd, eigen schuld dikke bult.
 
Gewoon ontkennen dat je as gebruikt. Volgens mij zullen ze niet zover gaan dat ze uitgebreide tests op je zullen doen om sporen te vinden. Doen ze het wel ja dan heb je een probleem ,zou dan maar vast gaan sparen, operatie is een kostbare aangelegenheid.
Sterkte ermee !!!
 
Ze vinden niks. Of wel? Ik heb twee jaar niet gekuurd.

Wat ik kan zeggen is dat ik veel producten 'over the counter' heb gebruikt. Dus ook pro-hormonen, toen deze nog leggal waren.
 
Volgens mij na 2 jaar niet gekuurd te hebben zullen ze niet veel vinden
 
andrew zei:
Gewoon zeggen dat het door de pubertijd komt. Tenzij je echt een huge mofo bent, dan gelooft toch niemand je. Wat betreft dat eigen schuld, ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar rokers, dikke mensen, mensen die aan gevaarlijke sporten doen krijgen ook gewoon een volledige behandeling. Daar wordt niet tegen gezegd, eigen schuld dikke bult.

Inderdaad: rokers, zuipers en fastfooders die in het ziekenhuis belanden kosten de maatschappij massa's geld. En die worden in de kosten tegemoet gekomen. Ik wil het gebruik van AS zeker niet goedpraten maar ofwel heeft iedereen recht op volledige terugbetaling bij bewust kapot maken van zijn eigen lichaam ofwel niemand. Je moet toch zelf aanvoelen welke relatie je hebt met jouw huisdokter. In mijn geval zou ik het hem vertellen. Zoals u weet heeft een dokter ook beroepsgeheim. Alleen uw dokter kan er voor zorgen dat hij een verslag op maakt waar in staat dat u daar inderdaad reeds sinds kindsaf last van heeft. Op die manier kan het worden terugbetaald. Als u een hospitalisatieverzekering heeft, bekijk dan eens de clausule of neemt met hen contact op. Ik weet wel dat een schoonheidsoperatie kan worden terugbetaald als uw dokter verklaart dat dit een een gevaar kan betekenen voor uw gezondheid (maar dat kan hier nooit het geval zijn uiteraard). Misschien ook als een psycholoog verklaart dat u hierdoor mentaal zwaar onder lijdt.

Hier zal je dokter wel iets kunnen uithalen dat de verzekeringsmaatschappij kan overtuigen:

De oorzaken van gynaecomastie
In een kwart van de gevallen is niet bekend waardoor gynaecomastie optreedt. In de medische literatuur worden de volgende oorzaken genoemd: puberteit, medicijngebruik (bijvoorbeeld anabolen, pro-hormonen), levercirrose (leververschrompeling), ondervoeding, hypogonadisme (tekort aan mannelijke geslachtshormonen), tumoren van de testikels, te snel werkende schildklier en nieraandoeningen. In al deze gevallen ontstaat er een disbalans in mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen, waardoor er relatief meer oestrogenen in het lichaam aanwezig zijn. Deze 'overmaat' aan oestrogenen zorgt dus voor de ongewenste borstgroei. Andere effecten van een teveel aan oestrogenen zijn het meer vasthouden van vocht en meer vetopslag.

Kijk hier ook eens:

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.ergogenics.org/dec.html

http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/male_breast/gynecomastia_bodybuilder.html (+ foto's !!)

http://www.eigenkracht.nl/publicaties/sportfitness/mannentepels

http://www.wellnesskliniek.com/N_gynae.htm (Prijzen operatie + foto's)
Gynaecomastie: verwijderen overtollig borstklierweefsel en vet 3400 €
 
weg laten halen... puberteit :)
 
Tja... ik vind het "eigen schuld" verhaal en daarmee geen recht op vergoeding een beetje onzin!

Als je iedere dag friet en chips eet en te weinig beweegt heb je na 10 jaar dikke kans op een vervet hart en hier wordt je dan zonder vragen voor behandeld. Is eigenli9jk toch ook "eigenschuld" of niet?
 
Als het mij zou overkomen zou ik 100% zeker liegen over AS. Gewoon zeggen dat je nooit iets hebt gebruikt. Zo heb je kans dat het wordt vergoed.

Komen ze er toch achter dat je iets hebt gebruikt (maar wat heus niet gebeurd) wordt het niet vergoed maar dat heb je sowieso al als je het meteen zegt. Dus nee heb je, ja kan je krijgen.

Maargoed, ik heb verder ook nooit wat en als ik kijk wat ik aan ziekenfondszooi betaal, zou ik zeker proberen om zoiets vergoed te krijgen.

En wat is eigen schuld? Als je een been breekt op wintersport moet dat dan ook maar niet vergoed worden? Eigen schuld, moet je maar niet gaan snowboarden, je weet dat daar ongelukken mee kunnen gebeuren.
 
dat vind ik nou zo hypocriet aan de sport/mensen soms...

je hebt iets gedaan? nou, leer er de volledige gevolgen van te dragen.

en we hebben het hier over illegale producten ook. gevaarlijke sporten doen is niet per se illegaal. snowboarden is niet illegaal. dus de vergelijking gaat niet op.

maar liegen over as vind ik eerlijk gezegd zwak. ben je imo niet beter dan de pro's die zeggen dat ze zo groot en droog zijn geworden door Cell-Tech.

trouwens, het is niet gezegd dat ze daar een probleem van gaan maken. als het wel zo is, nja, dan zal je wat dieper in de buidel moeten tasten.


en als je vet bent en dergelijke en dan onder't mes gaat wordt je pas vergoed als je een hospitalisatieverzekering hebt. dus je betaalt ervoor, dus die vergelijking gaat ook niet op.
 
Ik zal al blij zijn als ik er ooit vanaf geraak... Heb er echt bang van...
16 jaar en 3 maand en nog niet verdwenen...zucht. Kan geen witte t-shirts dragen want die tepel ziet er zo verwijfd uit...
 
Back
Naar boven