MuscleMeat

degelijkse voeding, shakes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghost

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2003
Berichten
54
Waardering
0
Beste forum leden,

Het volgende las ik in de EIWIT FAQ:

'Gulden regel voor inname: 2 a 3 gram per kilogram lichaamsgewicht. Uit de dagelijkse voeding moet tussen de 25 a 30 % eiwitten worden gehaald'

Als ik mijn eiwit opnamen optel wat ik dagelijks uit mijn voeding haal is 300 gr. eiwit. [+ 1 shake direct na mijn training] d.w.z in mijn geval ruim 3 gr. eiwit per kg lichaamsgewicht.
Eiwit haal ik o.a uit Kwark, karnemelk, vis, eieren etc.

Is echt veel beter om deze eiwit innamen te verkrijgen uit shakes e.d en waarom?


Vriendelijke groet, Ghost
 
alleen na training, zodat het gelijk word opgenomen
 
Originally posted by Ghost

Is echt veel beter om deze eiwit innamen te verkrijgen uit shakes e.d en waarom?

Nee, probeer zoveel mogelijk via normale voeding naar binnen te werken. Een normale eiwitshake is enkel als extra aanvullig (dus wat je niet op normale weg binnen krijgt), of als je geen tijd hebt omgewoon te eten...of voor het gemak ofzo :) Maar ja...als je het voor dat laatste doet...niemand heeft ooit gezegt dat bb gemakkelijk is :p

Whey is echter onvervangbaar... Neem ten alle tijden ná je training een goeie postworkoutshake. Dwz...whey, dextrose en eventueel een toevoeging als creatine, glutamine, ala of what ever...
 
whey kun je gebruiken voor, tijdens en na je training en na opstaan, voor de rest van de dag eiwitten uit normaal eten proberen te halen
 
gezonde bronnen voor eiwitten zijn er genoeg: ei, vis, biefstuk, bieflappen, kipfilet, kippenham, magere kwark etc

-zorg wel dat er weinig verzadigde vetten in zitten
-af en toe vette vis (zalm, makreel, sardine) is gezond (niet bakken in vet)


over de shakes heb ik niets toe te voegen :)
 
[offtopic]
modjes close 1 thread.. hij heeft er (per ongeluk?) 2 geopend)

[/offtopic]


en t het is andersom.. het is beter om je eiwitten uit je voeding te halen.. want dat is minder schadelijk (had gehoord dat WHEY slecht voor je nieren kon zijn als j eniet voldoende water drinkt)

maar t nadeel van eiwitten uit je eten halen is dat je niet puur eiwitten eet maar ook andere stoffen die je miss niet nodig zijn... (vetten/koolhydraten)
 
Whey is niet slecht voor je nieren.
Je moet altijd veel water drinken, ongeacht whey of kip/vis etc.

Waarom heb je misschien geen vetten/koolhydraten uit je voeding nodig?
 
alleen na training, zodat het gelijk word opgenomen
Het is beter je eiwitshake niet gelijk na de training te nemen. Als je dit wel doet zal je lichaam dit gebruiken om energie te produceren, en zal het niet gebruikt worden voor spieropbouw!

suc6
 
Originally posted by Dr. Worf

Het is beter je eiwitshake niet gelijk na de training te nemen. Als je dit wel doet zal je lichaam dit gebruiken om energie te produceren, en zal het niet gebruikt worden voor spieropbouw!

suc6

Hoe lang moet je dan wachten met je shake?
Ik heb me laten vertellen dat je juist binnen een uur na de training whey eiwitten moet binnenkrijgen omdat je spieren daarna minder opnemen.
 
Originally posted by elefino


Hoe lang moet je dan wachten met je shake?
Ik heb me laten vertellen dat je juist binnen een uur na de training whey eiwitten moet binnenkrijgen omdat je spieren daarna minder opnemen.

Ja gelijk je whey nemen, maar wel samen met snelle koolhydraten(dextrose).
 
binnen een half uur!
 
Back
Naar boven