Fitness Seller

Delen dat je aan de anabolen zit, wanneer oke en wanneer niet oke?

Bezoekers in dit topic

Ari

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2019
Berichten
58
Waardering
31
Hi, ik vroeg me af hoe dit nou precies zit. Wanneer is het oke om open te zijn over gebruik en wanneer niet? Ik ben graag eerlijk erover, maar ik zou bijvoorbeeld niet tegen mijn werkgever zeggen dat ik er aan zit.
Ben recent ook afgewezen bij een therapeut waar ik lang op heb gewacht omdat ik open was over gebruik, niet bepaalt fijn.
Het is nogal een algemene vraag, maar ik vroeg mij meer specifiek af wat correct zou zijn in de volgende situaties:


Start met een opleiding, bijv. beveiliging/politie. In de meeste gevallen zie ik geen reden om het uberhaupt te delen, en zowel zal het vast oke zijn. Maar in de richting beveiliging/politie lijkt mij dit een ander verhaal omdat je toch met mensen bezig bent.

Therapie, ik werd bijv afgewezen bij de GGZ waar het blijkbaar niet acceptabel was, maar ik kreeg het advies om een andere psychiater te zoeken omdat er genoeg zijn die dit wel acceptabel of zelfs interessant vinden. Mij lijkt het van belang om er eerlijk over te zijn in de zorg, Ik neem aan om gewoon open te zijn omdat het toch wel echt belangrijk kan zijn, en als je word afgewezen gewoon maar verder te zoeken?

Huisarts, ik hoor van mijn coach bijv dat het prima is om te delen. "liever helpen met bloed trekken dan dat het fout gaat en er hogere zorg kosten komen" bijv, maar de andere zegt weer dat huisartsen helemaal niet dit soort mensen als clienten willen. Is dit weer een hit or miss geval waar je het beter wel kan delen tot je iemand vind die er oke mee is?
 
Hi, ik vroeg me af hoe dit nou precies zit. Wanneer is het oke om open te zijn over gebruik en wanneer niet? Ik ben graag eerlijk erover, maar ik zou bijvoorbeeld niet tegen mijn werkgever zeggen dat ik er aan zit.
Ben recent ook afgewezen bij een therapeut waar ik lang op heb gewacht omdat ik open was over gebruik, niet bepaalt fijn.
Het is nogal een algemene vraag, maar ik vroeg mij meer specifiek af wat correct zou zijn in de volgende situaties:


Start met een opleiding, bijv. beveiliging/politie. In de meeste gevallen zie ik geen reden om het uberhaupt te delen, en zowel zal het vast oke zijn. Maar in de richting beveiliging/politie lijkt mij dit een ander verhaal omdat je toch met mensen bezig bent.

Therapie, ik werd bijv afgewezen bij de GGZ waar het blijkbaar niet acceptabel was, maar ik kreeg het advies om een andere psychiater te zoeken omdat er genoeg zijn die dit wel acceptabel of zelfs interessant vinden. Mij lijkt het van belang om er eerlijk over te zijn in de zorg, Ik neem aan om gewoon open te zijn omdat het toch wel echt belangrijk kan zijn, en als je word afgewezen gewoon maar verder te zoeken?

Huisarts, ik hoor van mijn coach bijv dat het prima is om te delen. "liever helpen met bloed trekken dan dat het fout gaat en er hogere zorg kosten komen" bijv, maar de andere zegt weer dat huisartsen helemaal niet dit soort mensen als clienten willen. Is dit weer een hit or miss geval waar je het beter wel kan delen tot je iemand vind die er oke mee is?
Dit is een vraag die voor iedereen andere antwoorden heeft omdat het er van af hangt tegen welke mensen je het verteld en wat de gevolgen zijn. Bij een opleiding om security/politie te worden is het logisch dat je dit niet verteld (ook al zitten veel mensen in de security aan de AAS). Alleen zie ik niet de reden waarom dit gevraagd moet worden op het forum. Dit omdat mensen hier moeilijk kunnen oordelen wat reacties zullen zijn van de mensen die jij het verteld. Over de huisarts snap ik dat je de vraag stelt maar van wat ik vaak lees hier schijnen die inderdaad niet te willen helpen bij klachten van AAS omdat je dan geadviseerd wordt het gewoon niet te nemen. Bij GGZ snap ik het ergens ook wel, omdat psychische klachten versterkt kunnen worden door AAS, dus dan is een therapie voor een psychische klacht verspilde tijd omdat je dan eerst moet stoppen met het nemen van AAS.
 
  • Like
Waarderingen: Ari
Ik vergelijk het gebruik van AAS met het eten van ass. Het is iets persoonlijks en gaat de meeste mensen niks aan.

Zou je tegen je werknemer zeggen dat je er van houdt iemands kontje te eten? Lijkt me niet. Dus dan vertel je vanzelfsprekend ook niks over je avonturen met anabolen.
 
Ik vergelijk het gebruik van AAS met het eten van ass. Het is iets persoonlijks en gaat de meeste mensen niks aan.

Zou je tegen je werknemer zeggen dat je er van houdt iemands kontje te eten? Lijkt me niet. Dus dan vertel je vanzelfsprekend ook niks over je avonturen met anabolen.
Dit hangt er toch vanaf hoe hot je werkgever is?
 
In de beveiliging valt dit doorgaans erg tegen
Had het niet allemaal gelezen maar jouw post had wel iets.

Beveiliging en aas gebruik is sowieso een no go.
 
Waarom zou je het uberhaupt willen delen?
De meeste mensen hebben er een negatief beeld van, welke je toch niet gaat veranderen.

Er zijn genoeg scenarios waarin ik het best belangrijk vind. psychiater moet ervan weten, huisarts is ook wel handig. En daar buiten vind ik het wel zo eerlijk om er ook open over te zijn naar je vriendin, of vrienden waar je close mee bent. Het kan toch een impact hebben op anderen. Context kan veel bepalen maar in het algemeen denk ik er in ieder geval zo over.

Als mensen met goede punten komen en er negatief over doen vind ik dat best prima, Als het het standaard " nee is ongezond en je krijgt een hartaanval " of w/e is is het inderdaad vervelend maar dan knap je het gesprek gewoon af.
Zolang mensen de keuze om te gebruiken maar respecteren, of ze het er nou mee eens zijn of niet, vind ik het best.
 
Er zijn genoeg scenarios waarin ik het best belangrijk vind. psychiater moet ervan weten, huisarts is ook wel handig. En daar buiten vind ik het wel zo eerlijk om er ook open over te zijn naar je vriendin, of vrienden waar je close mee bent. Het kan toch een impact hebben op anderen. Context kan veel bepalen maar in het algemeen denk ik er in ieder geval zo over.

Als mensen met goede punten komen en er negatief over doen vind ik dat best prima, Als het het standaard " nee is ongezond en je krijgt een hartaanval " of w/e is is het inderdaad vervelend maar dan knap je het gesprek gewoon af.
Zolang mensen de keuze om te gebruiken maar respecteren, of ze het er nou mee eens zijn of niet, vind ik het best.

Grotendeels denk ik er ook zo over, alleen sommige mensen kunnen vanuit hun beperkte kennis geen respect opbrengen. Ik ben derhalve ook erg selectief naar wie ik eerlijk toe ben, bij wie ik het in het midden laat en bij wie ik het glashard ontken. Zolang de mensen aan wie je het deelt jou als persoon niet kunnen schaden is er niets aan de hand, maar je moet jezelf weer keer op keer de vragen stellen; wat is de toegevoegde waarde van het delen en kan deze persoon mij met deze kennis schade toebrengen?
 
Tja, aan wie ga je vertellen dat je de kluit bedonderd. Wie van je familie of vrienden kan het waarderen dat je het eerlijk verteld dat je oneerlijk bezig bent ?
Waarschijnlijk alleen je dealer :thumb:
 
De kluit bedonderd? :roflol:
Oneerlijk bezig zijn?

Gast, ik denk dat je in de verkeerde sectie van het forum beland bent :haha:

Ja, denk het zelf ook onderhand.
Het gaat hier ook wel erg vaak over steroïden. Je zult maar jong zijn en geïnteresseerd in krachttraining.
 
Ja, denk het zelf ook onderhand.
Het gaat hier ook wel erg vaak over steroïden. Je zult maar jong zijn en geïnteresseerd in krachttraining.

Dat zijn er 50 andere secties die niet over anabolen gaan ;) Deze kun je gewoon negeren natuurlijk :)
 
Tja, aan wie ga je vertellen dat je de kluit bedonderd. Wie van je familie of vrienden kan het waarderen dat je het eerlijk verteld dat je oneerlijk bezig bent ?
Waarschijnlijk alleen je dealer :thumb:
nog net op tijd voor de idiootste post van 2019
 
Er zijn genoeg scenarios waarin ik het best belangrijk vind. psychiater moet ervan weten, huisarts is ook wel handig. En daar buiten vind ik het wel zo eerlijk om er ook open over te zijn naar je vriendin, of vrienden waar je close mee bent. Het kan toch een impact hebben op anderen. Context kan veel bepalen maar in het algemeen denk ik er in ieder geval zo over.

Als mensen met goede punten komen en er negatief over doen vind ik dat best prima, Als het het standaard " nee is ongezond en je krijgt een hartaanval " of w/e is is het inderdaad vervelend maar dan knap je het gesprek gewoon af.
Zolang mensen de keuze om te gebruiken maar respecteren, of ze het er nou mee eens zijn of niet, vind ik het best.

Natuurlijk is het fijn om er eerlijk over te zijn, maar anabolen draagt zo'n ontzettend stigma met zich mee dat ik er vaak voor kies om er niks over te zeggen.
Wat Punjab zegt kun je een afweging maken. Wbt psychiater zou ik het ook niet altijd vertellen als de focus daar niet op moet liggen (want uiteraard gaat de focus daarheen zodra je het vertelt).
Mijn laatste ex was fel tegen omdat het illegaal is *zucht* en zei dat als ik het weer ging nemen dat ze het dan direct zou uitmaken, dus ja dan ga je het ook niet zeggen dat je al weer een tijdje bezig bent natuurlijk :-p
Ben nu weer met een meisje aan het daten en zo lang zij niet vraagt of ik anabolen gebruik begin ik er gewoon niet over. Denk eerlijk gezegd niet dat het haar zou boeien maar goed.
 
De kluit bedonderd? :roflol:
Oneerlijk bezig zijn?

Gast, ik denk dat je in de verkeerde sectie van het forum beland bent :haha:
Gast, wees blij dat er iemand reageert die niet gebruikt, anders wordt het ook weer zo'n " wij van wc eend, adviseren wc eend " verhaal.
 
Gast, wees blij dat er iemand reageert die niet gebruikt, anders wordt het ook weer zo'n " wij van wc eend, adviseren wc eend " verhaal.
Jij klinkt anders ook aardig vooringenomen.
 
Back
Naar boven