MuscleMeat

Deload hoelang en ook in kcal omlaag ? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ten eerste zou ik wandelen niet als cardio zien
Ok, maar wandelen is de BESTE vorm van “cardio” wat er is, hoe jij dit noemt moet je zelf weten.
Wandelen zou ik niks tegen hebben. Maar ik zou ook niet verwachten dat het je herstel van gewrichten en pezen verbeterd.
Wederom onzin, wandelen bevorderd herstel wel degelijk door talloze redenen. Verminderd zelfs spierpijn indien men hier nog gevoelig is na een leg day bijv is het altijd raadzaam om na de KT sessie 10min op de loopband te wandelen.
 
Dat jij er iets anders in leest, maakt nog niet dat ak dat ook heeft gezegd. Wat doe je moeilijk


Spierpijn komt deels door opgehoopt melkzuur. Daar heb je niets aan, is alleen maar fijn als dat weg is.

Dat betekent niet dat spierpijn ook per definitie iets zegt over je herstel. Ook dat is iets wat jij leest en ervan maakt, niet iets wat ik zeg.
Ik doe niet moeilijk maar het blijkt weer te moeilijk voor sommigen om te begrijpen.

Zoals ik toelichtte had ik het over het plots toevoegen van meer cardio ter vervanging van trainingen. Wat wesleyb de topic starter zei dat hij wou gaan doen:

Oké ik wissel wel wat training voor cardio in dat geval


Ok, maar wandelen is de BESTE vorm van “cardio” wat er is, hoe jij dit noemt moet je zelf weten.
Nouja het gaat hier om wesleyb8 en hij heeft het nu over fietsen gehad. Je mag het van mij ook noemen wat je wilt maar dan moet ik mijn reactie daar dus wel naar toelichten.

Wederom onzin, wandelen bevorderd herstel wel degelijk door talloze redenen. Verminderd zelfs spierpijn indien men hier nog gevoelig is na een leg day bijv is het altijd raadzaam om na de KT sessie 10min op de loopband te wandelen.
Ok en hoe is dit relevant voor het herstel van pezen en gewrichten zoals TS nodig heeft aan het eind van een deload waar dat komt door langdurige belasting en weefselschade dat simpelweg een week of 2 rust vereist om te herstellen en waarbij hij tijdens die deload al de voordelen van active recovery geniet door te blijven bewegen met lichtere trainingen? Jij denkt dat naast die trainingen (en "overal" naartoe fietsen) nog extra gaan wandelen specifiek voor die klachten zal helpen met een significante dose-response relatie? Heb je daar bewijs voor? Volgens mij houd de wetenschappelijke aantoonbaarheid daar namelijk wel op.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven