XXL Nutrition

Deload weekje (Squat Bench Deadlift Press Row)

Bezoekers in dit topic

Dit is wat ik getraind heb deze week, exclusief wat assistance oefeningen (curls, calfs, beetje core)

Dinsdag:

Squat:
1x60 1x80 1x95 1x105 1x110

Bench:
1x60 1x70 1x75 1x80 1x80

Deadlift:
1x50 1x100 1x100 1x140 1x152,5


Donderdag:
Squat:
2x60 5x80 5x85 5x85

Overhead Press:
5x30 5x40 5x42,5 5x37,5 3x30

Barbell Row:
5x30 5x40 5x50 5x55


Zaterdag:
Squat:
5x20 5x40 5x60 5x80 5x85 5x85

Bench:
5x40 3x60 3x70 3x65 5x60 8x60 3x70

Deadlift:
6x110

Ik heb gisteren (ZATERDAG) wat alcohol op en nu eigenlijk vrij veel spierpijn.
Dit is een variatie op starting strength, ziet er prima uit. Benieuwd hoe lang je drie keer per week zwaar kunt blijven squatten :thumb:
Zou persoonlijk de rows met benchpress combineren, en deadlift met ohp. Benchpress supersetten met close grip benchpress voor triceps.
 
Dat is goed om te horen. Ja het squatten gaat op en af haha. Vandaar ook beetje dit topic. Maar ik heb het idee dat als ik 5x85 squat ik een RPE van 7 heb. Dus komende week ga ik 3x5x85 doen en dan heel lichtjes aan verhogen. Bijvoorbeeld 1e set 85 2e set 87,5 en 3e weer 85.

Je tips over rows+bench/ohp+deadlift ga ik wel toepassen en die superset lijkt me ook erg interessant.
 
Alleen dat supersetten, hoe adviseer je dat precies? Qua sets, reps, gewicht, rusttijd, etc
 
Alleen dat supersetten, hoe adviseer je dat precies? Qua sets, reps, gewicht, rusttijd, etc
Bij supersets houd je geen rust. Je gaat gelijk vanaf bijv. Deadlift naar BP naar Dips
 
Alleen dat supersetten, hoe adviseer je dat precies? Qua sets, reps, gewicht, rusttijd, etc
Bij supersets houd je geen rust. Je gaat gelijk vanaf bijv. Deadlift naar BP naar Dips
Dit.
Ik doe supersets met hogere reps en lager gewicht. Dus in jouw geval bv 1*5*80kg bp-1*8*50kg cgbp drie keer herhalen zonder rust (behalve de tijd voor gewichten slepen natuurlijk).
Ik vind zelf back-off sets erg leuk om te doen. Google is your friend!
 
Aight thanks voor de tips.
Zojuist een training gedaan:

SQUAT: 5x80 5x85 5x87,5
Overhead PRess: 5x37,5 5x40 5x42,5
Deadlift: 7x115 (neutrale grip)

Had niet goed geslapen, lichte pre workout op, maar ik vond t echt een vermoeiende training pff. Waar ik toch wel gedemotiveerd van raak is dat ik laatst 3x5x100 kon squatten (op een hele goede dag dat wel) maar nu zo moe raak van die squat sets. Voel me ook een zeikerd dat ik hier nu over klaag, maar is dat 'wisselende krachtvermogen' iets wat jullie zelf ook ervaren?
 
By the way, ik doe sinds 2 trainingen afsluiten met een (unilaterale) SUITCASE CARRY. Ik heb een nogal assymterische houding van nature: mijn rechtervoet staat altijd veel verder naar buiten dan mijn linkervoet en dit vertaald zich door naar een heup-houding die niet recht is, maar naar rechts afwijkt.

Ik merk met de suitcase carry dat mijn linker core gedeelte zwakker is dan mijn rechter core gedeelte. Ik wil dit nu 3x per week doen als korte afsluiter, volgens mij valt hier zeer veel winst te behalen op core strenght en stabiliteit.
 
Aight thanks voor de tips.
Zojuist een training gedaan:

SQUAT: 5x80 5x85 5x87,5
Overhead PRess: 5x37,5 5x40 5x42,5
Deadlift: 7x115 (neutrale grip)

Had niet goed geslapen, lichte pre workout op, maar ik vond t echt een vermoeiende training pff. Waar ik toch wel gedemotiveerd van raak is dat ik laatst 3x5x100 kon squatten (op een hele goede dag dat wel) maar nu zo moe raak van die squat sets. Voel me ook een zeikerd dat ik hier nu over klaag, maar is dat 'wisselende krachtvermogen' iets wat jullie zelf ook ervaren?
Ik heb dat ook vaak met tegen de wind in fietsen ;)

Zonder gekheid, het gaat niet altijd in rechte lijn omhoog, anders zou ik nu na 35j 500kg kunnen bankdrukken. pwo geeft je vaak geen extra kracht, maar meer 'energie' voor oa high-reps.
 
Voel me ook een zeikerd dat ik hier nu over klaag, maar is dat 'wisselende krachtvermogen' iets wat jullie zelf ook ervaren?
Ja, zeker als je serieuzere gewichten gaat verplaatsen, zo te zien is dat waar je nu staat :thumb: .
Bulk of cut maakt ook veel uit, is mijn ervaring.
 
Haha thanks das toch fijn even te horen. Ik dacht afgelopen tijd lichtjes gebulkt te hebben, maar mijn gewicht is in 3 maanden maar 1kg toegenomen. Ik at toen ongeveer 3600 kcal per dag.

Nu heb ik besloten dat ik elke dag 3900 tot 4000 ga eten en het even aankijk.
 
Haha thanks das toch fijn even te horen. Ik dacht afgelopen tijd lichtjes gebulkt te hebben, maar mijn gewicht is in 3 maanden maar 1kg toegenomen. Ik at toen ongeveer 3600 kcal per dag.

Nu heb ik besloten dat ik elke dag 3900 tot 4000 ga eten en het even aankijk.
Zou eerst kijken wat 3-4 dagen in de week verhoging doet
 
Moet het eigenlijk ook even opschrijven elke dag, maar nu kom ik volgens mij 0,1 per dag aan. Denk dat dat in het begin ook wat sneller kan gaan omdat die glycogeen voorraad aangevuld wordt.
 
Bullshark Ik eet nu steady al heel de mei maand 3900 kcal per dag. Soms iets meer (bijvoorbeeld 4100) en soms ietsje minder (bijvoorbeeld 3700).

Ik ben in deze 25 dagen ongeveer 1 kilo aangekomen, 0,25 per week dus. Dat is langzaam. Maar opzich ben ik daar wel tevreden mee aangezien ik nog een klein buikje had, en vaak als ik bulk krijg ik echt zn tonnetje. Dat valt nu mee. In kracht ga ik redelijk vooruit ook. Vooral train ik laatste weken ook op meer reps, en minder korte rusttijden tussen de sets door. Nog altijd het Starting Strenght achtige programma.
 
Back
Naar boven