Fitness Seller

Deload

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
26 okt 2015
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben voor een maandje terug begonnen met ''powerliften''. Hiervoor deed ik al aan regulier fitness.

Ik heb hiermee al redelijke vooruitgang geboekt.

Maar nu heb ik nogal een probleem, ik heb last van mijn hele lichaam.

Mijn schoudergewrichten doen zeer, mijn borstspieren/pezen doen zeer en nog een aantal dingen.

Maar het ergste waar ik mee zit is dat ik superveel last heb van mijn knieën. Het begon allemaal rustig, maar ik heb het gevoel dat het met de dag erger wordt. Kamp al bijna 3 jaar met kniepijn. Het zou nu verholpen moeten zijn maar blijf nog steeds pijn houden.

Het is een stekende pijn bij de patella en de meniscus. (ik ben al eerder aan mijn linkerknie geopereerd voor het weghalen van kraakbeen)

Als ik mijn been volledig strek of volledig buig, krijg ik een knarsend geluid te horen. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met mijn quadriceps. Mijn linker quadricep is namelijk niet zo sterk in vergelijking met mijn rechter quad. Maar het punt is dat ik niet alleen van mijn linkerknie last heb, maar van beide.



Nu heb ik even rondgelezen op internet en ben tot mijn besluit gekomen om een weekje te deloaden.

Nu ben ik zojuist wezen sporten, ik heb een goede warming-up gedaan, goed mn stretches gedaan en gefoamrolled.

Begonnen met bankdrukken, daarna squats.

Ik kon met 40% nog niet eens squatten. Normaal squat ik volop en heb ik nergens last van, maar nu met 40% lukte niks met mijn knieën. (vooral steken in de rechterknie).
Ik gebruik gewoon mijn knee sleeves etc.



Wie zou mij raad kunnen geven? Ik baal hier enorm van dat ik nu weinig tot niks kan doen.

bvd.
 
Deloading is een fase binnen een (gevorderd) geperiodiseerd programma, waarbij op strategische wijze load-overload(overreaching)-deload wordt toegepast met name om trainingplateaus te doorbreken.

Het is GEEN methode om structurele overbelasting tegen te gaan, iets waaraan jij (zo even snel geevalueerd) lijdt.
Wat ik hier boven uit op maak is dat je je manier van trainen eens heel goed onder de loep moet gaan nemen in alle aspecten:

- Ratio rust/herstel
- Bewegingstechniek
- 'Zwakke' schakels, constitutionele gevoeligheid voor bepaalde blessures etc.
- zitten reuma, reumatische artritis e.d. in de familie?

Daar kom je echt niet van af met 'een weekje deloaden', dan heb je dit niet helemaal goed begrepen!

Succes verder! :)
 
Ik doe nu het candito-programma. Dit programma bestaat uit 4 trainingsdagen, verspreidt over de hele week.
Hiervoor deed ik 5 dagen split.
Mijn techniek is 95% goed en m'n sportfysio zegt dat het daar ook niet aan kan liggen.
Sinds ik een knieblessure heb opgelopen 3 jaar geleden, ben ik na een aantal operaties begonnen om mijn knieën sterker te maken. Dit d.m.v. squats, lunges etc.
Mijn benen waren dus weer ongeveer even sterk, maar mijn linkerbeen heeft altijd achtergelopen vanaf toen.
Maar nu ik met mijn ''powerlifting'' schema ben begonnen, merk ik steeds meer pijnlijkheden in mn lichaam (vooral mn knieën dus). Ik ben nog maar 17 jaar, dus ik moet nog wel even met mn knieën..
Wat zou ik het beste kunnen doen?
Doorgaan met powerliften, of teruggaan naar ''regulier'' fitness?
Ikzelf vind powerliften 100x leuker dan normaal fitness..

Edit: leg extensions gaan helemaal niet met mijn knie. Dan begint het van alle kanten te knakken en knarsen..
 
Post eens een filmpje van je squats , drop ook de lunges geen toevoeging aan je lifts maar zorgt wel voor risico's , vooral gericht op je knie.
In principe zal een deload niet veel aan het probleem verhelpen betreft ''pijnlijke'' complicaties , dan zou het echt door andere factoren komen dan door teveel volume / intensiteit.
 
Ga eerst eens langs een fysio...
 
Oh daar loop je al bij zie ik?
 
Ja ben weer naar de sportfysio gegaan.
Heb er hiervoor ook al 2 jaar gelopen en heeft me vrijwel weinig geholpen. Ben bij verschillende fysio's geweest.
Fysio van nu weet ook niet wat hij met me aan moet, omdat hij mij niet heeft behandeld en dus niet vanaf het moment mij in de gaten heeft kunnen houden toen ik die blessure kreeg.
 
Post eens een filmpje van je squats , drop ook de lunges geen toevoeging aan je lifts maar zorgt wel voor risico's , vooral gericht op je knie.
In principe zal een deload niet veel aan het probleem verhelpen betreft ''pijnlijke'' complicaties , dan zou het echt door andere factoren komen dan door teveel volume / intensiteit.
ik zal een filmpje posten zogauw ik weer kan squatten
 
Maar nu ik met mijn ''powerlifting'' schema ben begonnen, merk ik steeds meer pijnlijkheden in mn lichaam (vooral mn knieën dus).
Wat is het verschil tussen hoe je eerst trainde en nu?
 
heb je al eens geprobeerd met knee sleeves te squatten?

bij mij verhielp dat magisch alle pijn..
 
Geheel buiten de oefening(en) om, hoe ziet je voeding eruit?
 
Heb deze week nu al zeker 5 keer gehoord over "mijn knie sterker maken door ze te trainen". Ik dacht echt wel dat dit een gewricht was dat je niet kan verbeteren door je benen te trainen.
Laat eens alles wat druk uitoefend op je knieën voor enkele weken. Zeker niet hardlopen of zo.
 
Heb deze week nu al zeker 5 keer gehoord over "mijn knie sterker maken door ze te trainen". Ik dacht echt wel dat dit een gewricht was dat je niet kan verbeteren door je benen te trainen.
Laat eens alles wat druk uitoefend op je knieën voor enkele weken. Zeker niet hardlopen of zo.

Je kunt een gewricht wel stabieler maken door de spieren eromheen te trainen waardoor je gewricht minder snel blessures kan oplopen.
In zekere zin kan het dus wel, als je maar de goede oefeningen doet.
 
Heb ook wel eens last van de knieën wat wert bij mij is bovenbenen aan de zijkant foamrollen, kneetucks en met sleeves squatten/yoke lopen etc in plaats van zonder scheelt heel veel...
 
Ik heb nu iets meer dan een weekje actieve rust genomen. Ik zal morgen weer eens kijken hoe het gaat met squatten.
meaantje ja ik gebruik knee sleeves van Rehband, sinds ik dit powerlifting schema heb.
chrisk ik gebruik nu meer sets, minder herhalingen met zwaarder gewicht. Ik moet toegeven dat ik hiervoor legday altijd kunt vond... begon het nu net leuk te vinden.
Hell93 mijn voeding is redelijk in orde, moet wel zeggen dat ik een ''hard gainer'' ben, ben niet strict op mijn voeding, maar krijg zeker wel al mijn voedingsstoffen binnen. (koolhydraten, eiwitten, vetten etc.)
 
Hard gainer, daarmee bedoel je dus dat je heel veel kcal eet om aan te komen?
 
Ik denk zelf dat mijn warming up / cooling down niet optimaal is.
Ik heb op een aantal fora gelezen dat statisch stretchen vóór de training in je nadeel kan werken.
Hoe zit dit?
 
Kom je wel aan alsnog? En hoe veel macro's neem je ongeveer?
Neem je ook extra supplementen, zoals calcium en magnesium etc.?
 
Kom je wel aan alsnog? En hoe veel macro's neem je ongeveer?
Neem je ook extra supplementen, zoals calcium en magnesium etc.?
ik probeer nu ongeveer op een dag 3500kcal te eten (dat is 300kcal boven mijn minimum), kom wel aan maar niet zo veel.
Ik gebruik sinds mijn knieblessure 3 jaar geleden elke dag 2 calcium/magnesium tabletten.
 
Back
Naar boven