XXL Nutrition

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Bezoekers in dit topic

Je mag dan ook niet meer vragen om het aanpassen van zwarte piet, want daar kwets je mij weer mee. ;)
 
Haar boodschap is eigenlijk net zo radicaal: empathie hebben. Dat klinkt misschien heel onschuldig, maar daar zit nou net de crux: bepaalde uitspraken achterwege laten uit empathie voor de ander. Dan beperk je dus de vrijheid van meningsuiting door de compleet subjectieve gevoelens van anderen. Om Herman Finkers te parafraseren: moeten de winkels dan dicht op zondag, omdat dit de gereformeerden kwetst? Mogen homo's dan voortaan niet meer hand in hand lopen, omdat conservatieve gelovigen dit kwetsend vinden?

De vrijheid verdwijnt zodra je gaat inperken op subjectieve criteria, zoals gevoelens.
Die waarschuwing over haar insteek lees ik vaker, maar zelf hoor ik, of misschien wil ik dat horen, meer een oproep om van weerszijden naar elkaar te luisteren.
 
Heb niet gekeken maar deed ze een beetje lief tegen Johan dan?
 
Die waarschuwing over haar insteek lees ik vaker, maar zelf hoor ik, of misschien wil ik dat horen, meer een oproep om van weerszijden naar elkaar te luisteren.

Die hoor ik ook. Ik verwacht zelfs dat die oprecht is. Ze beseft zich alleen niet dat het gevaar juist zit in het hebben van meer empathie. Dat is ook weer zo'n punt dat niemand durft te verdedigen, omdat dat niet bepaald een sympathiek beeld geeft van jou als persoon. Dat is, denk ik, precies de spagaat waar Johan Derksen zich in bevond toen zij hem vroeg of hij wat empathie kon opbrengen. Op die vraag kon/wilde hij tenslotte geen zinnig antwoord geven.

 
Ik denk dat empathie nog best ok of zelfs belangrijk is, maar het moet niet eenzijdig worden toegepast. Dan gaat het ten koste van.

Daarop bots ik vaak in discussies, wanneer ik best empathie voor de ander wil hebben maar ook op wil komen voor de inheemse persoon of cultuur en diens vrijheid. Dan blijkt de wens toch vooral te zijn dat het een moet wijken voor het ander.
 
Die hoor ik ook. Ik verwacht zelfs dat die oprecht is. Ze beseft zich alleen niet dat het gevaar juist zit in het hebben van meer empathie. Dat is ook weer zo'n punt dat niemand durft te verdedigen, omdat dat niet bepaald een sympathiek beeld geeft van jou als persoon. Dat is, denk ik, precies de spagaat waar Johan Derksen zich in bevond toen zij hem vroeg of hij wat empathie kon opbrengen. Op die vraag kon/wilde hij tenslotte geen zinnig antwoord geven.

Over empathie gesproken, draadje:
 
skft-0d5131ef4fd94c5452593e44201cf141.jpg
 
Wie had ooit kunnen voorspellen dat de multi-etnische samenleving niet zou functioneren? Oh, wait...
 
De geprivileerde spuiten elf geven ook nog even blubber anderhalve maand na dato :emo:
 
En dat allemaal omdat ze een drugsverslaafde crimineel vermoord hebben. Zou denken dat je dat als sociale groep juist een good riddance vindt. Iets met zelfkritiek.
 
Back
Naar boven