MuscleMeat

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ow, dus nog ff wachten tot de Marokkanen Nederland overnemen en dan gooien zij de buitenlanders in de bak. Ook mooi :thumb:

de kern van haar betoog is dat we een stel slappelingen zijn en dat is natuurlijk ook zo ,buigen en nog eens buigen,
en voor wat ,een paar negers met borderline en een minderwaardigheidscomplex
 
Laatst bewerkt:
de kern van haar betoog is dat we een stel slappelingen zijn en dat is natuurlijk ook zo ,buigen en nog eens buigen
Ja, is toch mooi kut dat zij ons dat moet vertellen.
 
Hoe krijgt talent uit hogere klasse voorrang op dat uit lagere?
Er zijn factoren zoals geld, thuissituatie, toegang tot onderwijs, waar je school staat, enz. enz die de kans op een carrière in het hoger onderwijs groter maken.

Gevolgen van een beleid gericht op het extra aannemen van vrouwen zorgt ervoor dat er minder mannen worden aangenomen: vrouwen uit een hogere sociaal economische klasse nemen dan de plek in van mannen uit een lagere sociaal economische klasse, terwijl je goed zou kunnen betogen dat die mannen al door heel wat meer hoepels hebben moeten springen.
 
Er zijn factoren zoals geld, thuissituatie, toegang tot onderwijs, waar je school staat, enz. enz die de kans op een carrière in het hoger onderwijs groter maken.

Gevolgen van een beleid gericht op het extra aannemen van vrouwen zorgt ervoor dat er minder mannen worden aangenomen: vrouwen uit een hogere sociaal economische klasse nemen dan de plek in van mannen uit een lagere sociaal economische klasse, terwijl je goed zou kunnen betogen dat die mannen al door heel wat meer hoepels hebben moeten springen.
Misschien heb ik iets gemist, maar een opleiding is toch praktisch gratis?
 
Er zijn factoren zoals geld, thuissituatie, toegang tot onderwijs, waar je school staat, enz. enz die de kans op een carrière in het hoger onderwijs groter maken.

Gevolgen van een beleid gericht op het extra aannemen van vrouwen zorgt ervoor dat er minder mannen worden aangenomen: vrouwen uit een hogere sociaal economische klasse nemen dan de plek in van mannen uit een lagere sociaal economische klasse, terwijl je goed zou kunnen betogen dat die mannen al door heel wat meer hoepels hebben moeten springen.
Wat dacht je van aandacht voor je opvoeding. Mijn kinderen zitten op de basisschool en ik kan je wel vertellen dat veel kinderen ook gewoon echt niets mee krijgen van thuis. Kunnen ze wel intelligent zijn, maar als je niets leer doen met dat talent wordt het toch lastig ...
 
Misschien heb ik iets gemist, maar een opleiding is toch praktisch gratis?
Je vader werkt op de Zuid-As, je woont in Amsterdam Zuid, je oom is hoogleraar, je gaat bij het corps, er is geld voor een huiswerkinstituut, je ouders zijn bij elkaar en motiveren je

Of

Je vader is vrachtwagenchauffeur, je woont in Oost-Groningen, je oom is stratenmaker, je moet naast je studie werken om je studie en meer te betalen, laat staan dat er een geld is voor bijles, je ouders zijn gescheiden en iedereen vraagt ze voor wat vak hun kind gaat leren en wanneer hij gaat werken ipv nog meer studeren (promoveren)

Gebaseerd op: verschillende "privileges" die bepaalde zaken nu eenmaal met zich meebrengen en onderzoek over over en onderadvisering van Josse de Voogd.
 
Laatst bewerkt:
Je vader werkt op de Zuid-As, je woont in Amsterdam Zuid, je oom is hoogleraar, je gaat bij het corps, er is geld voor een huiswerkinstituut, je ouders zijn bij elkaar en motiveren je

Of

Je vader is vrachtwagenchauffeur, je woont in Oost-Groningen, je oom is stratenmaker, je moet naast je studie werken om je studie en meer te betalen, laat staan dat er een geld is voor bijles, je ouders zijn gescheiden en iedereen vraagt ze voor wat vak hun kind gaat leren en wanneer hij gaat werken ipv nog meer studeren (promoveren)
Steun kan helpen maar het lijkt me in NL nou niet zo dat we kunnen spreken van een exclusiviteit voor de elite. Zonder aanmoediging en met een bijbaantje (of lenen) studeren is toch vrij normaal?
 
Steun kan helpen maar het lijkt me in NL nou niet zo dat we kunnen spreken van een exclusiviteit voor de elite. Zonder aanmoediging en met een bijbaantje (of lenen) studeren is toch vrij normaal?
Exclusief niet. Maar met die studielening zie je wel dat mensen met ouders die niet gestudeerd hebben of het geld niet zomaar (want alsnog is een studerend kind erg duur) hebben minder vaak studeren dan ze zouden kunnen.

Ik vind trouwens dat iedereen een beurs moet kunnen krijgen en het idee van een gift als je het haalt (trmpobeurs) een prima incentive is. Dat betalen die lui later makkelijk terug in bekastinginkomsten en minder kosten op andere gebieden. Het is een positieve som voor de student maar ook voor de hele maatschappij.
 
Je vader werkt op de Zuid-As, je woont in Amsterdam Zuid, je oom is hoogleraar, je gaat bij het corps, er is geld voor een huiswerkinstituut, je ouders zijn bij elkaar en motiveren je

Of

Je vader is vrachtwagenchauffeur, je woont in Oost-Groningen, je oom is stratenmaker, je moet naast je studie werken om je studie en meer te betalen, laat staan dat er een geld is voor bijles, je ouders zijn gescheiden en iedereen vraagt ze voor wat vak hun kind gaat leren en wanneer hij gaat werken ipv nog meer studeren (promoveren)
Ik pas het meest in het onderste plaatje en heb toch gewoon een hbo-studie afgerond. Wel ontbreekt er wat motivatie bij me.
 
Ik pas het meest in het onderste plaatje en heb toch gewoon een hbo-studie afgerond. Wel ontbreekt er wat motivatie bij me.
Het ging in dit geval om werken aan een universiteit, ook ging het er niet om dat het niet kan, maar dat je kansen kleiner zijn.
 
Het ging in dit geval om werken aan een universiteit, ook ging het er niet om dat het niet kan, maar dat je kansen kleiner zijn.
Ok, dat had ik niet meegekregen, maar “werken op een universiteit” kan binnen de chemie ook gewoon met een hbo-diploma. Maar echt hoge functies worden niet snel ingevuld door mensen die opgegroeid zijn in een “minder” milieu, dat klopt.
 
Ok, dat had ik niet meegekregen, maar “werken op een universiteit” kan binnen de chemie ook gewoon met een hbo-diploma. Maar echt hoge functies worden niet snel ingevuld door mensen die opgegroeid zijn in een “minder” milieu, dat klopt.
Er werken ook schoonmakers op de universiteit.

Dat had ik duidelijker kunnen stellen, maar mijn tekst was in combi met het filmpje logisch.

Het gaat dus om onderzoekers, hoogleraren en universitair docenten.
 
Prima stuk met wat uitleg:

Racisme is geen grote demonische macht​

Ongelijkheid Racisme is een conceptuele vergaarbak en niet alle ongelijkheid is op racisme terug te voeren. Wie dat wel doet, vergroot het wantrouwen, aldus Diederik Boomsma en Eric C. Hendriks-Kim.

EDIT: Dit draadje van 5 tweets (1-4 & PS) hoort erbij:
 
Laatst bewerkt:
Draadje over de zin, onzin en beperkingen van het huidige diversiteitsgedram in hoger onderwijs:


Met nog een draadje "leuke" persoonlijke ervaring van iemand die eigenlijk niet mak zeiken, want als hij geen witte man was geweest was het allemaal nog erger geweest hoor!

EDIT: aanleiding was blijkbaar dit artikel uit de Academische wereld dat (TERECHT NATUURLIJK!) het walgelijke D66 beleid van Onze Mininster van Euh-Zeggen en Speelgoedfolders kraakt.
Verderop in dit draadje ook Brits onderzoek dat de categorie BAME (Black Asian Middle Eastern) geen of een zwakker verband heeft dan "poverty" en "parents"
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven