Fitness Seller

Demonstreren & Protesteren topic!! (BLM enz.)

Bezoekers in dit topic

Zo goed gaat het in Nederland helemaal niet als je oog hebt voor de lagere sociaal economische klassen en mensen die net buiten de boot vallen. Het beleid in Nederland is prima voor met wie het prima gaat.

Neem nu de repo bij Nieuwsuur over dak- en thuislozen met een baan: als er niet nog iets anders mis met je is ben je geen doelgroep en val je buiten alle hulp en regelingen en dreigen grotere problemen. Woonruimte is er niet en voor jou geen cruiseschip in Velzen.

De vergelijking met het vaccin slaat volgens mij nergens op, heb jij vergelijkende cijfers over Frankrijk en Nederland?
Zijn er landen waar het wel goed gaat met de lagere klassen?
De groep buiten de boot wordt steeds groter, maar nog altijd heeft het gros hier een prima leven. Natuurlijk altijd zeiken dat alles duurder wordt en vroeger alles beter was, dat was het misschien ook.
Maar nog steeds zijn er weinig andere landen waar je beter geboren kan worden.
Ons probleem is stikstof en het klimaat.

De vergelijking Corona slaat op de reactie van Vonk dat wij niet zo van het demonstreren zijn, met als voorbeeld de geringe steun voor de Corona demonstraties. Terwijl heel Nederland zich stiekem niet aan maatregelen hield, maar wel deed alsof ze zo goed waren.
 
Zijn er landen waar het wel goed gaat met de lagere klassen?
De groep buiten de boot wordt steeds groter, maar nog altijd heeft het gros hier een prima leven. Natuurlijk altijd zeiken dat alles duurder wordt en vroeger alles beter was, dat was het misschien ook.
Maar nog steeds zijn er weinig andere landen waar je beter geboren kan worden.
Ons probleem is stikstof en het klimaat.

De vergelijking Corona slaat op de reactie van Vonk dat wij niet zo van het demonstreren zijn, met als voorbeeld de geringe steun voor de Corona demonstraties. Terwijl heel Nederland zich stiekem niet aan maatregelen hield, maar wel deed alsof ze zo goed waren.
Ik denk dat je voor tal van problemen best kan wijzen naar landen waar het met een of meerdere problemen beter of monder slecht gaat.

Voor de volkshuisvesting kan je eens kijken naar Wenen. Nederland is wel kampioen met flexwerken, wat een grote bestaansonzekerheid met zich meebrengt. Meer in het algemeen kan je kijken naar de Scandinavische landen en andere West-Europese landen.

Als de groep buiten de boot steeds groter wordt dan is er toch iets aan de hand.

Op zich wel eens met je stelling dat Nederland geen slechte plek voor je wieg is. Het is vervelend om je teen te stoten, maar je voet eraf is erger...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je voor tal van problemen best kan wijzen naar landen waar het met een of meerdere problemen beter of monder slecht gaat.

Voor de volkshuisvesting kan je eens kijken naar Wenen. Nederland is wel kampioen met flexwerken, wat een grote bestaansonzekerheid met zich meebrengt. Meer in het algemeen kan je kijken naar de Scandinavische landen en andere West-Europese landen.

Als de groep buiten de boot steeds groter wordt dan is er toch iets aan de hand.

Op zich wel eens met je stelling dat Nederland geen slechte plek voor je wieg is.

Maar het ging er over waarom hier niemand de straat op gaat omdat het zo'n zooitje is. Blijkbaar gaat het, met de meesten toch nog te goed om te gaan rollenbollen met de politie op een grasveld.

Nederland kampioen flexwerken, ironisch genoeg zijn het juist de gemeenten die hier het meest gebruik van maken.

Betere en meer contracten zouden makkelijk kunnen als eens die achterlijke doorbetaling van 2 jaar door de werkgever gestopt wordt.
Dit is echt absurd lang, ik zou onmogelijk iemand 2 jaar kunnen doorbetalen met mijn ijswinkeltje. Oftewel, ik neem niemand vast aan. Het kan gewoon niet.
 
Betere en meer contracten zouden makkelijk kunnen als eens die achterlijke doorbetaling van 2 jaar door de werkgever gestopt wordt.
Dit is echt absurd lang, ik zou onmogelijk iemand 2 jaar kunnen doorbetalen met mijn ijswinkeltje. Oftewel, ik neem niemand vast aan. Het kan gewoon niet.
Er zouden wellicht voor kleine ondernemers andere regels moeten gelden, of een deel van dat risico zou door de overheid moeten worden gedragen.
 
Maar het ging er over waarom hier niemand de straat op gaat omdat het zo'n zooitje is. Blijkbaar gaat het, met de meesten toch nog te goed om te gaan rollenbollen met de politie op een grasveld.

Nederland kampioen flexwerken, ironisch genoeg zijn het juist de gemeenten die hier het meest gebruik van maken.

Betere en meer contracten zouden makkelijk kunnen als eens die achterlijke doorbetaling van 2 jaar door de werkgever gestopt wordt.
Dit is echt absurd lang, ik zou onmogelijk iemand 2 jaar kunnen doorbetalen met mijn ijswinkeltje. Oftewel, ik neem niemand vast aan. Het kan gewoon niet.
Nu zijn er ook in Frankrijk zorgen dat de geweldadige protesten juist het tegengestelde effect hebben en is het lastig om daaraan het verschil te duiden tussen de Nederlandse en Franse reactie vs volksaard.

Ik ben het met je eens dat die 2 jaar doorbetaling nu niet de allerbeste manier is om bestaanszekerheid te garanderen. Al helemaal niet bij een individuele ondernemer die vooral seizoenswerk aanbied.

Nederland is in ieder geval beter dan de VS, draadje:
 
Laatst bewerkt:
Er zouden wellicht voor kleine ondernemers andere regels moeten gelden, of een deel van dat risico zou door de overheid moeten worden gedragen.

De lonen zullen dan makkelijker stijgen.

Het blijft ook bizar dat uitzendbureaus 2x het uurloon van hun uitzendkracht beuren en bedrijven daar toch liever gebruik van maken dan ze zelf aan te nemen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
De lonen zullen dan makkelijker stijgen.

Het blijft ook bizar dat uitzendbureaus 2x het uurloon van hun uitzendkracht beuren en bedrijven daar toch liever gebruik van maken dan ze zelf aan te nemen.
In mijn team staat iemand op de loonlijst, die ik dus nog nooit heb gezien in anderhalf jaar tijd. En dit is ook al de tweede keer dat hij is uitgevallen met een burnout. Hij krijgt al zeker drie jaar doorbetaald. Ook vervelend voor ons, want hij wordt wel steeds meegenomen als 1fte, die niet vervangen mag worden.
 
De lonen zullen dan makkelijker stijgen.

Het blijft ook bizar dat uitzendbureaus 2x het uurloon van hun uitzendkracht beuren en bedrijven daar toch liever gebruik van maken dan ze zelf aan te nemen.
Ik heb altijd bergrepen dat het wat kosten betreft wel mee valt kwa verschil en dat een bedrijf met alle additionele kosten zo'n 1,8x het uurloon van een werknemer aan kosten heeft.
 
Ik heb altijd bergrepen dat het wat kosten betreft wel mee valt kwa verschil en dat een bedrijf met alle additionele kosten zo'n 1,8x het uurloon van een werknemer aan kosten heeft.

Verkeerd begrepen.

Resume: een werknemer in loondienst kost je dus ongeveer het bruto uurloon, plus 40%. Een uitzendkracht kost je het bruto uurloon, vermeerderd met 90% uurloon. Daarin zitten dan wel de volgende de componenten in verwerkt; Uitbesteding van het juridisch werkgeverschap

 
Verkeerd begrepen.




Die link is een uitzendbureau dat zichzelf natuurlijk aanprijst voordeliger te zijn. De omrekenfactor is veelal hoger dan 2.

De 40% klopt wel, mits er nooit iemand ziek wordt. Daar zit dus het verschil dat ze toch liever 2 á 2.5 keer het bruto uurloon willen betalen zonder verdere risico´s.

 
Die link is een uitzendbureau dat zichzelf natuurlijk aanprijst voordeliger te zijn. De omrekenfactor is veelal hoger dan 2.

De 40% klopt wel, mits er nooit iemand ziek wordt. Daar zit dus het verschil dat ze toch liever 2 á 2.5 keer het bruto uurloon willen betalen zonder verdere risico´s.


2 is vrij gangbaar inderdaad, natuurlijk gaan zij daar net onder zitten :p
 
Pensioenleeftijd vind ik sowieso lastig, ik heb wel een sterke mening over landen zoals Griekenland en Italie waar ze met hun 60ste al lang en breed stoppen maar wel miljarden van EU landen ontvangen waar ze op hun 65ste nog gewoon 40uur maken.
Volgens google is het een paar jaar geleden voor beide landen naar 67 getrokken.
 
Pensioenleeftijd vind ik sowieso lastig, ik heb wel een sterke mening over landen zoals Griekenland en Italie waar ze met hun 60ste al lang en breed stoppen maar wel miljarden van EU landen ontvangen waar ze op hun 65ste nog gewoon 40uur maken.
Lekker kortzichtige denkwijze dit.
 
Trap jij erin dat ze deze beelden toeschrijven aan demonstraties tegen waterbassins? :loony:
Nee, dat zeg ik ook nergens.

Het is een opstapeling van dingen over de afgelopen jaren. Het zal alleen maar erger worden. En terecht.
 
Op de grote plaat moet je in een deel van je leven voldoende productief zijn om daar je hele leven van te leven. Als men steeds later gaat werken en langer blijft leven zal je ook tot een hogere leeftijd productief moeten zijn.
Of men moet in die werkende jaren productiever zijn dan voorheen, zoals door technologische vooruitgang en innovatie. Productiviteit is dan ook met de jaren gestegen.

Echter gaat het resultaat daarvan naar een andere zak.

Stel dit ging eerlijker dan zouden mensen misschien zelf voor hun eigen pensioen kunnen sparen. Dan zou men niet met een omvallend pensioenstelsel zitten waarvan de stok met wortel die door de parasitaire elite wordt voorgehouden ook gelijk een slagstok is.

Denk dat de protesten meer uit zo'n sentiment komen dan enkel over of de wortel nu bij 62 of 64 ligt.
 
Van wat ik lees en hoor is de demonstratie- en stakingsbereidheid van de Fransen een gevolg van geen andere mogelijkheid hebben om je stem te mogen en kunnen laten horen. Nederlanders klagen dat er niet naar ze wordt geluisterd, Fransen mogen en kunnen zich amper laten horen. Dat begint al op school waar veel minder inspraak mogelijk is, op het werk heerst een veel sterkere hiërarchie en wat stemmen betreft voor de politiek blijkt dat minder direct en minder frequent te zijn.
 
Of men moet in die werkende jaren productiever zijn dan voorheen
Succes met de automatisering. Steeds meer banen worden nutteloos. AI zoals chatgpt zal nog veel meer beroepen overbodig maken.

Maar we krijgen wel steeds meer mensen. De situatie wordt onhoudbaar. Het zorgstelsel en het pensioenstelsel gaat vroeg of laat breken onder de druk van alle hongerige mondjes. Al wil iedereen werken tot zijn 70+. Moet er wel genoeg werk zijn...
 
Succes met de automatisering. Steeds meer banen worden nutteloos. AI zoals chatgpt zal nog veel meer beroepen overbodig maken.

Maar we krijgen wel steeds meer mensen. De situatie wordt onhoudbaar. Het zorgstelsel en het pensioenstelsel gaat vroeg of laat breken onder de druk van alle hongerige mondjes. Al wil iedereen werken tot zijn 70+. Moet er wel genoeg werk zijn...
Het huidige probleem is de vergrijzing en dat veel systemen zijn gebaseerd op omslag of solidariteit: vraag en aanbod zijn minder goed op elkaar af te stemmen.
 
Back
Naar boven