Fitness Seller

Demotivated! cutten of verder bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrBliss

Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hey all,

Tegenwoordig weer gedemotiveerd, train hard (ppl 6 dagen/week) met relatief hoge KCAL inname van 3000 en blijk maar nergens te komen. Vind er bitter weinig massa bijkomen, vet daarintegen ...

Kracht neemt wel toe al merk ik dat mijn parcous veel deload sessies nodig heeft om aan bvb (nu) 100KG squad te komen. BP zit momenteel op 80KG maar heeft ook pokkelang geduurd.

Positief is dat ik nog steeds genoeg energie heb, voel me niet suf of moe .. heb gewoon moeite om het nut van 6x te trainen te verantwoorden als ik weinig lichamelijke veranderingen zie. Of ja, toch .. zwembanden die stilaan weer beginnen te tonen.

Zie mijn profiel : http://bodyspace.bodybuilding.com/progress-photos/Bliss82

Lijkt also ik al 6 maanden stilsta ?! En nu ik eindelijk 2/3 maanden meer eet zie ik gewoon buikvet bijkomen ipv enige massa op andere lichaamsdelen.

Wat moet ik omgooien om het beter te doen?
En allereerste - moet ik nu eerst eens dat vet cutten en met een leane basis beginnen?
75KG op 1m82 is nu niet bepaald dik, maar voel me wel papperig ipv strak.

Thanks gasten.

Grt,
Phil
 
Gooi je voedingsschema eens! :)
 
3000cal is aardig wat maar hoef je niet vet van te worden. Je(ik) ziet in je foto's wel behoorlijke veranderingen hoor. Jij zal het wellicht minder zien maar de spiermassa is behoorlijk gegroeid.

Post eens wat je allemaal eet en hoe je trainingen er uit zien?
 
Wat martinnoppert ook al zegt: je progressie is overigens wel flink zichtbaar hoor!
 
Bedankt - misschien heb ik dat syndroom waar ik mijn eigen lichaam anders zie. Echt waar ... die grijze massa blijkt mijn grootste obstakel te zijn.

Schema :
Begonnen met 5x5 maar vond dat zo vervelend en onlogisch tijdrovend, vind de balans van intensiteit, tijd en kracht/HT veel aangenamer in PPL.
Dus sinds 3 maanden zo goed als ongewijzigde coolcicada PPL : http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=149807833.
Enkel voor legs durf ik al eens GVT 10x10 squad in mixen.

Voedingschema .. heb geen vast voedingsschema. Hou nogal van gevarieerd koken en eten en experiminteren met kruiden en gezonde salsa/sauzen.
Principe is IIFYM maar met veel (90%) focus op gezonde voeding (groenten, volkoren rijst/pasta/brood, kip, steak, kalfsgehakt, noten, olijven, olijfolie, ..) met volgende ratio :

Carbs : 40%
Vet : 30%
Eiwit : 30%

Af en toe is een uitschieter (pizzzaaaaa!!) maar dan nog steeds binnen IIFYM. Van ongezonde suikers blijf ik zoveel mogelijk weg.
Eet wel relatief veel brood maar dat is dan ook enkel omdat ik geen 4x dag rijst wil vreten.

Stats (5x5)
Bench : 80KG
Squad : 100KG (nog niet ass to ground, maar scheelt niet veel)
DL : 110KG
Miltary : 42,5KG
BB Bicep curls : 37,5KG

Heb steeds het gevoel dat ik al verder moest staan. Slaap is wel minder, 6-7u maar de kwaliteit is niet altijd garant.
 
Laatst bewerkt:
Systemen als GVT zijn mooi om tijdelijk te doen voor extra groei in massa maar ik zou dat systeem voorlopig nog links laten liggen. iig zolang je aan je eerste basis werkt.

Op zich weinig verkeerd aan je schema, alles zit er in en je zou er dan ook prima op moeten gainen.
Alleen IIFYM en dergelijke ben ik geen voorstander van.
Die dingen vind ik zelf pas toepasbaar als de basis (helemaal) af is en je weet welke voeding en hoeveelheden optimaal werken voor je fysiek en kracht.

Ik proef in je tekst dat je houdt van hoge intensiteit en lekker knallen, all out gaan en dat je fysiek toch iets meer prioriteit heeft boven kracht.
Doe je dat ook?

Je krachtstats vind ik zelf niet zo boeiend, je bent aan het opbouwen dus de kracht groeit sowieso wel.
Als je fysiek en spiermassa prioriteit heeft dan zou ik zelf proberen met dezelfde gewichten die je nu als max pakt wat meer reps te maken. Niet stoppen bij 5 als je er ook 8 of 10 zou kunnen.

Mischien kan je hier ook nog wat leuke tips in vinden: http://www.medicinasportiva.pl/new/pliki/ms_2011_03_08_Fisher.pdf
 
Thanks for de reactie en link.
Ik probeer inderdaad de nadruk te leggen op fysiek al zijn die 3x5 oefeningen in de PPL volgens mij wel meer gericht op kracht. Zal idd eens overwegen om er gewoon mee reps uit persen.

Wat zou jij dan aanraden ivm voeding?

ps. zit nog steeds vast met de vraag cutten of bulken - wat doe ik nu best op dit moment?
 
6 dagen per week is best veel. Je legt de lat daarmee al gelijk heel hoog voor jezelf. Zou persoonlijk eerder 4 a 5 keer gaan.
Voedingschema is zo niet echt te beoordelen, al zegt mijn eerste gevoel dat je vetten wel te hoog zijn en je eiwitten laag.

En wat betreft cutten of bulken? Ik zou de focus gooien op een cut tot een respectabel vp en vanaf daar weer een poging wagen spiermassa erop te gooien. Overigens mooie progress hoor! spiermassa is duidelijk aanwezig.

Iedereen heeft trouwens een eigen mening/visie/ervaring/overtuiging wat het beste werkt.... dat hoeft niet perse voor jou dezelfde formule te zijn.

Experimenteer wat met andere macro's zou ik zeggen. Lees je goed in over de ''ideale'' macro verhoudingen. En probeer hieruit een conclusie voor jezelf te trekken en ga dan monitoren wat voor jou wel of niet werkt.

Succes.
 
Thanks for de reactie en link.
Ik probeer inderdaad de nadruk te leggen op fysiek al zijn die 3x5 oefeningen in de PPL volgens mij wel meer gericht op kracht. Zal idd eens overwegen om er gewoon mee reps uit persen.

Wat zou jij dan aanraden ivm voeding?

ps. zit nog steeds vast met de vraag cutten of bulken - wat doe ik nu best op dit moment?


mbt je voeding zou ik toch voorlopig met een voedingschema gaan werken met daarin ook alle waardes en macro's verwerkt zodat je ziet wat je werkelijk eet en gaat eten elke dag.
Je weet dan precies at wat voor je doet en wat elke aanpassing voor je doet.

cutten of bulken, tja probeer eerst anders je trainingen te intensiveren, hogere gewichten en meer reps en hoger tempo(minder lang rusten tussen sets) en na de training 10-15 minuten hoog intensief cardio of hiit toevoegen eventueel. Voor de training een warming-up dmv cardio van ongeveer 10 minuten(na 5 minuten tempo wat opvoeren)
 
Ach zo, begrijp waar je naartoe wilt.
Ik gebruik een app waar ik mijn voeding en kcal dagelijks track en plan, ik aligneer naar de macro's in 1 van mijn eerdere posts.
IIFYM filosofie is bij mij eerder een opening om eens iets 'ongezonder' te eten zolang dit maar binnen mijn macros past.
Maar zoals gezegd, 90% van mijn voeding is al wat goed is voor een mens :). Heb geen vast voedingschema omdat ik dan blokkeer - wil de flexibiliteit om iedere dag te plannen op basis van template maaltijden die de nodige macros verschaffen.
 
Zo nu en dan iets eten wat minder gezond is is ook helemaal geen probleem, zelfs niet als het niet geheel binnen de macro's past.
Van groter belang is de basis waarmee je je body wilt bouwen.

IIFYM is een leuk ding hoor maar zelf pas ik het alleen zo nu en dan eens toe om het zo maar te zeggen. Ik eet dus ook gewoon af en toe wel dingen die niet in mijn basis voeding vallen.
Je hoeft dus geen 100% van alle tijd en dag een zeer strict schoon voeding patroon te hebben. Alleen naar mijn mening een basis waarop je altijd kan terugvallen en waarmee resultaten meetbaar zijn.
 
5x5 vond je tijdrovend maar 6x per week ppl niet?

Efficiënter dan 3x per week fb wordt het niet.
 
Ja, vond het onlogisch tijdrovend. Duurde 1.2 uur per sessie en helft van de tijd sta je niks te doen - of althans dat gevoel had ik.
Nu PPL = 6 dagen 40 tot 50 minuten intensief work out. Ben persoonlijk graag actief met dingen bezig, ieder zn meug zeker?
 
Ik vind het ook helemaal niets.

Lang niet iedereen vindt dat ss5x5 leuk om te doen.
 
30% vet dat is het dubbel van wat ik altijd neem. Volgens mij heeft dat er wel wat mee te maken haha.
 
15% vet? Hoe moet ik mij dan de rest inbeelden? 35% eiwitten en 50% carbs?

30% vet komt neer op gemiddelde van 90-105G vet per dag in mijn geval, lijkt me geen overkill.
 
Back
Naar boven