AndroidHealthClinic

Denken jullie dat we soms teveel verwachten van supps?

Bezoekers in dit topic

Juriaan

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Vaak als ik een produkt bestel hoop ik een paar droge kilotjes spier massa te winnen, hebben jullie dat nou ook? Als je bijv een potje tribulus besteld of iets als syntrabol waarbij de mooiste verhalen van de wereld staan over hoe een enorme massa je kan winnen dan ben je toch wel snel geneigd om het te geloven. Denken jullie niet dat we soms iets te fanatiek denken over de werking van supplementen. Ik denk dat supplementen als zma e.d. allemaal IETS doen en dat je daar gewoon genoegen mee moet nemen.

Ik bedoel verder geen suplementen die op de hormoonhuishouding werken.

Hoe is jullie kijk op supps?

Laatst bewerkt:
Ja het is vaak ontwetendheid dat je er veel meer van verwacht dan haalbaar is of het is door grote verhalen van anderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je wilt te graag dat het goed werkt. Dan koop je iets, omdat je hoopt dat het goed werkt.
Maar wonderpillen of poeders bestaan niet(legaal) en ik zou ook niet eens willen dat ze er zouden zijn. Laat iedereen er maar hard voor werken!!

Af en toe gebruik ik creatine of caffeine.

Tuurlijk
Maar dat werkt ook een placebo effect in de hand. En daar is niks mis mee :)

ja dat denk ik ook ! we willen of verwachten gewoon veel te vaak vanalles van gewone sups! en ik denk ook dat het enige wat echt EXTREEM goed werkt illegale shit is en daarvan hoef ik niks dus !!! laat de natuur maar zen gewone gangetje gaan :)

Helemaal mee eens!

Originally posted by elefino
Tuurlijk
Maar dat werkt ook een placebo effect in de hand. En daar is niks mis mee :)

idd, creatine vind ik ook zoiets. T is dan wel bewezen dat t echt wertk maar zodra ik ermee begin voel ik me al gelijk een stuk sterker...en tja, de rest. voordat ik begon zat ik enkel aan de sups zonder een dgeleijk voedingsschema. Nu weet ik wel beter en hou t lekker bij de basissups

Ja, daar is toch geen discussie over mogelijk. We zijn zo dom om voor elk verkooppraatje als blok te vallen. We kopen als wat los en vast zit en het ergste is dat we ons zelf niet eens afvragen 'Hey, heb ik dit/dat wel nodig?'. De hele westerse wereld is een grote zieke consumptiemaatschappij.
Vijf jaar terug bijna niemand die zo'n mobieltje had. Nu loopt iedereen er mee. En voor iedereen is het dingetje heilig.Niemand zou er opeens zonder kunnen. Maar zeg nou eerlijk 10 jaar geleden was je toch ook gelukkig en minder 'stressig' zonder dat ding.
Hetzelfde verhaal geldt voor al die supplementen. Als ik de Flex opsla dan druipen de leugens/bedrog van het A-4 blad af ( 70 % is reclame). Het ene supplement belooft 5 kilo massa in 2 weken en het andere belooft levenslang behoud van die 5 kilo gewone spiermassa. Dat duidt toch duidelijk op een complot. Bijna alle supplementen zijn complementaire goederen geworden. Dat wil zeggen dat ze samengebruikt moeten worden.
Tegenwoordig moet je dus naast je whey eiwit ook je BCAA en glutamineen al die andere SHIT innemen. Jongens, die BCAA en al die andere zo moeilijk te spellen namen van weet ik veel wat zijn allemaal zo bedacht dat wij als stomme cunsumenten dat gaan kopen. 'Hey, die naam (bijv. Xenadrine pro Muscle)dat klinkt heel goed en heel wetenschappelijk dat zal vast wel goed zijn. Het is immers door een wetenschappelijk onderzoek aangewezen als het beste supplement' Zo denken de meeste mensen, ze denken als het goed klinkt en het bestaat uit allemaal moeilijke woorden en het is bovendien wetenschappelijk getest en gekeurd, dan ze denken dat dat spul ook echt wonderen kan verrichten.
Maar de slimme fabrikant, die weet wat mensen willen lezen/zien en hij zorgt voor die dingen die de mensen graag willen.
Het is toch vreemd dat bijna elk fitnessapparaat (op TELLSELL) en supplement goedgekeurd wordt en zelfs aangeprezen wordt door ene of de andere wetenschappelijke instelling (natturlijk gefinancieerd door de desbetreffende fabrikant).
Je hoeft toch geen IQ van Regilio Tuur te hebben om in te zien dat we langzamerhand gek aan het worden zijn. We kopen van alles en nog wat, zonder (meestal) enig resultaat. En we blijven de hoop houden en kopen gewoon weer een ander nieuw innovatief supplement.
Kortom: de producenten profiteren en de consumenten.....* vul maar in(

Originally posted by klempic
Ja, daar is toch geen discussie over mogelijk. We zijn zo dom om voor elk verkooppraatje als blok te vallen. We kopen als wat los en vast zit en het ergste is dat we ons zelf niet eens afvragen 'Hey, heb ik dit/dat wel nodig?'. De hele westerse wereld is een grote zieke consumptiemaatschappij.
Vijf jaar terug bijna niemand die zo'n mobieltje had. Nu loopt iedereen er mee. En voor iedereen is het dingetje heilig.Niemand zou er opeens zonder kunnen. Maar zeg nou eerlijk 10 jaar geleden was je toch ook gelukkig en minder 'stressig' zonder dat ding.
Hetzelfde verhaal geldt voor al die supplementen. Als ik de Flex opsla dan druipen de leugens/bedrog van het A-4 blad af ( 70 % is reclame). Het ene supplement belooft 5 kilo massa in 2 weken en het andere belooft levenslang behoud van die 5 kilo gewone spiermassa. Dat duidt toch duidelijk op een complot. Bijna alle supplementen zijn complementaire goederen geworden. Dat wil zeggen dat ze samengebruikt moeten worden.
Tegenwoordig moet je dus naast je whey eiwit ook je BCAA en glutamineen al die andere SHIT innemen. Jongens, die BCAA en al die andere zo moeilijk te spellen namen van weet ik veel wat zijn allemaal zo bedacht dat wij als stomme cunsumenten dat gaan kopen. 'Hey, die naam (bijv. Xenadrine pro Muscle)dat klinkt heel goed en heel wetenschappelijk dat zal vast wel goed zijn. Het is immers door een wetenschappelijk onderzoek aangewezen als het beste supplement' Zo denken de meeste mensen, ze denken als het goed klinkt en het bestaat uit allemaal moeilijke woorden en het is bovendien wetenschappelijk getest en gekeurd, dan ze denken dat dat spul ook echt wonderen kan verrichten.
Maar de slimme fabrikant, die weet wat mensen willen lezen/zien en hij zorgt voor die dingen die de mensen graag willen.
Het is toch vreemd dat bijna elk fitnessapparaat (op TELLSELL) en supplement goedgekeurd wordt en zelfs aangeprezen wordt door ene of de andere wetenschappelijke instelling (natturlijk gefinancieerd door de desbetreffende fabrikant).
Je hoeft toch geen IQ van Regilio Tuur te hebben om in te zien dat we langzamerhand gek aan het worden zijn. We kopen van alles en nog wat, zonder (meestal) enig resultaat. En we blijven de hoop houden en kopen gewoon weer een ander nieuw innovatief supplement.
Kortom: de producenten profiteren en de consumenten.....* vul maar in(

Mooi gesproken, ik vind dat namelijk ook.

ikzelf gebruik alleen de basis supplementen ook...

-whey
-multi/vitC
-dextrose

Sinds een paar weken heb ik ook een aanvullende proteine poeder (3 soort eiwit), wat voor mij gewoon zeer handig is... ik ben op dieet en moet me strikt houden aan verhoudingen/calorieen van eiwit/vet/kh...

Shakebeker met poeder erin, eetlepel olie (lijnzaadolie/walnootolie/olijfolie)... en ik hoef er alleen nog water bij te doen! Makkelijk om mee te nemen... en toch een volledige maaltijd. :cool:

Ik ben erg te spreken ook over R-ALA, wat ik sinds een paar weken gebruik... voel me stukken energieker en heb echt grotere pomps overal in m'n spieren! :devil:

Beter nog, tijdens m'n cheatday neem ik het bij elke maaltijd... en het lijkt alsof de voedingsstoffen echt VEEL minder snel als vet worden opgeslagen en meer naar m'n spieren gaan...

Dit zeg ik niet omdat ik dat alleen heb gelezen, maar ook omdat ik het zelf min of meer meemaak... wellicht dat dat ook komt omdat ik strikt op dieet ben en m'n spieren tijdens die ene dag snakken naar al die extra KH... :)

Ik lees in ieder geval steeds meer positieve dingen over R-ALA... zo las ik laatst ook dat er in spieren in verhouding veel meer glut-4 receptoren zitten en er door r-ala daardoor ALTIJD meer voedingsstoffen naar spierencellen gaan dan naar de vetcellen.

Ook maakt het niet alleen die gevoeligheid van de glut-4 receptoren groter, maar verlaagt het ook je plasma insuline... hierdoor wordt de vetverbranding ook groter en wordt de energie die de vetcellen inkomt verbrand, waardoor de verhouding spier/vet alleen maar gunstiger wordt.

Moet even zoeken naar de artikelen hierover... anyway, veelbelovend dat r-ala als je het aan mij vraagt. :yes:

Laatst bewerkt:
Ik verwacht helemaal niks van die zooi en koop dan ook niks anders dan creatine, whey en vit/min. Die fabrikanten beloven een hoop, maar keer op keer blijkt dat de resultaten minimaal zijn.

Originally posted by klempic

Als ik 5 jaar geleden mijn vrienden zocht om mee op straat te gaan hangen moest ik eerst een half uur fietsen langs een stuk of 13 potentiele hangplekken. Als het dan donker was dan fietste je ook nog 3 keer naar een verkeerde groep hangjuigd waar je dan ook mooi voor aap stond.

Nu bel ik ze op en zeg: waar hang je uit?

:)

Maar je hebt wel gelijk hoor!

Originally posted by Rob G

Als ik 5 jaar geleden mijn vrienden zocht om mee op straat te gaan hangen moest ik eerst een half uur fietsen langs een stuk of 13 potentiele hangplekken. Als het dan donker was dan fietste je ook nog 3 keer naar een verkeerde groep hangjuigd waar je dan ook mooi voor aap stond.

Nu bel ik ze op en zeg: waar hang je uit?

:)

Maar je hebt wel gelijk hoor!

whihahahahaah, het is toch wel handig zo'n ding, nu zou je er echt niet zonder kunnnen (dat denk je dan)

ik denk dus ook dat ze allemaal iets doen de een wat meer dan de ander....vandaar ook de ervaringen dat iets niet werkt vaak word het te kort gebruikt, neem nu hmb ik heb er goede ervaringen mee, en ik denk dat als je het geld hebt en het constant kan gebruiken dat het zeker iest toevoegd..zelfde als tribulus daar die moet wel gestariseerd zijn (bijv de fuzu van syntrax) maar denk dat dat op lange termijn zeker wel vruchten afwerpt zij het een beetje

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven