ikzelf gebruik alleen de basis supplementen ook...
-whey
-multi/vitC
-dextrose
Sinds een paar weken heb ik ook een aanvullende proteine poeder (3 soort eiwit), wat voor mij gewoon zeer handig is... ik ben op dieet en moet me strikt houden aan verhoudingen/calorieen van eiwit/vet/kh...
Shakebeker met poeder erin, eetlepel olie (lijnzaadolie/walnootolie/olijfolie)... en ik hoef er alleen nog water bij te doen! Makkelijk om mee te nemen... en toch een volledige maaltijd.
Ik ben erg te spreken ook over R-ALA, wat ik sinds een paar weken gebruik... voel me stukken energieker en heb echt grotere pomps overal in m'n spieren!
Beter nog, tijdens m'n cheatday neem ik het bij elke maaltijd... en het lijkt alsof de voedingsstoffen echt VEEL minder snel als vet worden opgeslagen en meer naar m'n spieren gaan...
Dit zeg ik niet omdat ik dat alleen heb gelezen, maar ook omdat ik het zelf min of meer meemaak... wellicht dat dat ook komt omdat ik strikt op dieet ben en m'n spieren tijdens die ene dag snakken naar al die extra KH...
Ik lees in ieder geval steeds meer positieve dingen over R-ALA... zo las ik laatst ook dat er in spieren in verhouding veel meer glut-4 receptoren zitten en er door r-ala daardoor ALTIJD meer voedingsstoffen naar spierencellen gaan dan naar de vetcellen.
Ook maakt het niet alleen die gevoeligheid van de glut-4 receptoren groter, maar verlaagt het ook je plasma insuline... hierdoor wordt de vetverbranding ook groter en wordt de energie die de vetcellen inkomt verbrand, waardoor de verhouding spier/vet alleen maar gunstiger wordt.
Moet even zoeken naar de artikelen hierover... anyway, veelbelovend dat r-ala als je het aan mij vraagt.