XXL Nutrition

Deskundig advies gevraagd... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Scighera
suikers ( hoge GI)geven een korte piek energie. granen daarentegen (lage gi) geven geleidelijker energie af.

even gekeken:

Dextrose (glucose): hoge GI (100)
Sucrose : medium GI

Dextrose heeft de hoogste GI van alle suikers, neem maar ter vergelijking tafelsuiker: GI van 56


[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by Bracke
geeft dextrose ook niet geleidelijke energie af?

nee zeker niet, daarom meteen na de training dextrose!
 
Ik heb nog nooit dextrose gebruikt. Is het slim om na de training dit in te gaan voeren i.c.m. whey en creatine? En wat is de formule? Ik heb hier wel threads gelezen of postworkoutshakes maar wederom veel verschillende (soms tegenstrijdige) meningen.

(Dit is trouwens gewoon druivensuiker bij de reformzaak?)
 
ja dextrose=druivensuiker. Wordt zeer snel opgenomen, dus ideaal om het direct na de training in te nemen, samen met whey en creatine :thumbs:
 
Originally posted by burn


Met 2 gram eiwit per VVM kun je geen vetvrije massa opbouwen? Ik zou niet weten waarom, het aantal kcal. blijft altijd de doorslag geven. Veel ecto's vinden het ook niet eens erg om wat vet erbij te krijgen.
Klopt, maar het uiteindelijke idee is dan toch om vetvrijemassa te winnen. Dat is uiteindelijk waar BB om draaid.
En nee, de kans is dus zeker aanwezig dat een ecto aan die 2gr niet genoeg heeft.

Iets meer eten is vaak het probleem met ecto's. Of ze hebben moeite met veel eten, of ze moeten door een hele hoge stofwisseling enorm veel eten. Nog iets meer eten is dus wel makkelijk gezegt, daarnaast hebben eiwitten een hoog verzadigingsgevoel.

Ik heb ook nooit gezegt dat eten als een bb'er makkelijk is. Je moet het niet meer zien als een luxe, maar als een job. Het zal moeite kosten, en zeker in het bezig, maar zet je daar overheen, en eet, eet, eet, totdat je net niet ziek wordt...en dan nog een klein beetje meer.
 
Originally posted by Bracke


geen enkelvoudige suikers bedoel je... of niet??

:to: Wat is eigelijk het verschil tussen fructose, dextrose??

Niet zo gek veel (behalve de herkomst dan). Voor de bb' er nuttige informatie is dat fructose minder goed wordt opgenomen door de dunne darm.
 
Het probleem bij ectomorfe types is inderdaad zo dat ze weinig binnenkrijgen, vandaar dat ook een aantal juist ectomorf zijn doordat ze weinig eten of gegeten hebben, maw de oorzaak ligt bij de gewoonten. Bij anderen is het genetisch bepaald en kan je idd een heftige of minder heftige stofwisseling hebben.. Dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken. Wanneer men wil dieeten (afvallen of bijkomen) moet men wetenschappelijk te werk gaan en duidelijk noteren voor jezelf, wat je eet en hoeveel je eet. Daaruit kan je je eetgewoonten vergelijken met andere dieetschemas, voedingsvoorschriften als referentie. Hieruit kan je uiteindelijk concluderen of je "veel" of "voldoende" eet en of je er voldoende baat uit haalt.. Als laatste stap kan je op deze conclusie reageren, door uiteindelijk je plan op te stellen en deze daarna uit te voeren..
 
Back
Naar boven