XXL Nutrition

Deurwaarders (Vraagje betreft telefoontje) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daniel20

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2009
Berichten
14.307
Waardering
1.371
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Beesten,

Ik heb even jullie hulp nodig, dit is in het kort het verhaal:

Terug van sporten, shake aan het maken, kip/pasta aan het koken..vriendin aan het sms-en etc.

Gaat de huistelefoon over.. ik neem op, en ik krijg een bandje te horen.
Heb schijnbaar nog een rekening open staan, en als ik deze niet binnen 24u betaal, sturen ze de deurwaarders.
Nu komt het; pasta kookte over, dus was meer bezig met mijn keuken dan luisteren.
heb het bandje dus maar half gehoord, rekeningnummer / naam etc. werd wel genoemd, maar heb deze niet echt onthouden.

Heb geen nummer melding dus kan ook niet terug kijken waar het nummer vandaan kwam.

Echter, kon ik dus ook geen vragen stellen omdat het een ingesproken bandje was.

Is het mogelijk (zonder enige brief van het betrefende bedrijf ter bevestiging dat ik nog een achterstand heb) om met een ingesproken bandje te beginnen over incasso?


INB4 DID NOT READ:
cliffs:

Ingesproken bericht ontvangen via de telefoon.
24u om mijn achterstand te betalen anders komt de deurwaarder.

vraag: mag dit via een ingesproken bericht?

Groetjes bartje
XX
 
Ze moeten je eerst via de post een aanmaning sturen dat er nog rekeningen betaald dienen te worden.

Deurwaarder kan niet veel zonder rechterlijk bevel.
 
Nee volgens mij mag dat niet. Zoizo moet je hier volgens mij eerst een brief van hebben ontvangen. Maarja weet niet 100% zeker. Gebruikelijke volgorde:

1. - factuur
2. - Herinnerring
3. - Aanmaning
4. - Ingebrekestelling
5. - Deurwaarder (brief)

Als deze volgorde niet is aangehouden kun je spreken van een proces fout volgens mij.
 
Klopt, kan niet zomaar.
Altijd eerst aanmaning.
Gaat het om veel geld?
 
Dankje mannen, dacht inderdaad al zoiets.
het ging om aardig wat geld (x000)

Ga even contact opnemen met mijn provider, die kunnen vast wel het telefoonnummer verstrekken, of is dit niet mogelijk vanwege schending?

karma boys xxx
 
Dankje mannen, dacht inderdaad al zoiets.
het ging om aardig wat geld (x000)

Ga even contact opnemen met mijn provider, die kunnen vast wel het telefoonnummer verstrekken, of is dit niet mogelijk vanwege schending?

karma boys xxx

Nee meestal doen ze dat niet zomaar. Moet je een goede reden voor hebben... Nouja je kan het proberen. Maar als ze een proces fout hebben gemaakt kun je dat gebruiken om uitstel van betaling te krijgen. Dus je hoeft het nu nog niet te betalen dan.
 
Ongeloofwaardig verhaal. Je hebt helemaal geen vriendin en bent te arm voor pasta en kip
 
Nee, moet schriftelijk eerst aangemaand worden. Ingebrekestelling, zie art. 6:82 BW.
 
thanks boys, moet wel goed komen.
ik wacht rustig af.
 
Pics van je vriendin?
 
ruilen dan. stuur maar een PB
 
Iets waar ik veel ervaring mee heb:rolleyes:

Zoals al gezegd hier: ze bellen niet zomaar en al helemaal geen bandje.
Altijd acceptgiro en 1e/2e aanmaning.
Heb het zelfs een keer zo ver laten komen dat er eentje aan mijn deur kwam.
Ik zei dat ik geen geld had en dik in de problemen zat (zat ik ook) en hij ging weer.
Kreeg toen een brief voor uitstel ofzo.
Zelfs nog een dwangbevel gehad in naam der koningin, dat duurde echt lang voor die er kwam.
Later is alles wel goed gekomen maar met echte problemen kan je met een telefoontje naar de schuldeiser nog wat regelen.
Ziet er dus naar uit dat iemand je probeert te naaien.

Zonde van je pasta man:mad:
 
gewoon een of ander roemeen met een fake bandje, ze willen je cash afpakken G..
beter geef je je doekoe aan KIX, money is safe bij mij
 
Iets waar ik veel ervaring mee heb:rolleyes:

Zoals al gezegd hier: ze bellen niet zomaar en al helemaal geen bandje.
Altijd acceptgiro en 1e/2e aanmaning.
Heb het zelfs een keer zo ver laten komen dat er eentje aan mijn deur kwam.
Ik zei dat ik geen geld had en dik in de problemen zat (zat ik ook) en hij ging weer.
Kreeg toen een brief voor uitstel ofzo.
Zelfs nog een dwangbevel gehad in naam der koningin, dat duurde echt lang voor die er kwam.
Later is alles wel goed gekomen maar met echte problemen kan je met een telefoontje naar de schuldeiser nog wat regelen.
Ziet er dus naar uit dat iemand je probeert te naaien.

Zonde van je pasta man:mad:
Klopt het dat er iets van 300eu aan extra kosten aan komen vanwege het uitvoeren van het gerechtelijke procedure?
 
Klopt het dat er iets van 300eu aan extra kosten aan komen vanwege het uitvoeren van het gerechtelijke procedure?

Komt wel een bekkie bij ja, weet alleen niet meer hoeveel.
Laat ik het zo zeggen: beter betaal je je shit op tijd want er komt zoveel bij dat is echt zonde.
Maar zelfs 1 euro extra betalen is al zonde.
Kosten van gerechtelijke procedure doen echt pijn aan je hart!
Ik weet niet eens meer of ik er wel wat mee gedaan heb:p
Kon het zonet iig niet meer vinden dus zal het wel betaald hebben..
 
Ongeloofwaardig verhaal. Je hebt helemaal geen vriendin en bent te arm voor pasta en kip

Dat...en wie heeft tegenwoordig nog een huistelefoon met een bandje die je maar eenmalig kan afluisteren...
 
Bel gewoon degene waar je het geld aan moet. Die verschaffen wel de nodige info.

Er zullen ook wel brieven daarvoor geweest zijn veronderstel ik.
 
Back
Naar boven