XXL Nutrition

Deurwaarders (Vraagje betreft telefoontje)

Bezoekers in dit topic

incassobureau's hebben geen rechterlijke macht.
deurwaarders die voor incassobureau's werken ook niet.

gerechtelijke bevel geeft die macht.
 
Dat...en wie heeft tegenwoordig nog een huistelefoon met een bandje die je maar eenmalig kan afluisteren...

Is een bandje dat hun afspelen;) ja ja, heb er ook ervaring mee. Dat zijn maar manieren tot aanzet, maar alles moet via aangetekende brief gebeuren om het wettelijk te maken.

Maar uiteindelijk komt het toch bij een deurwaarder. Dus beter kan je bellen en vragen om in stukken te betalen of in 1 keer.
 
Is een bandje dat hun afspelen;) ja ja, heb er ook ervaring mee. Dat zijn maar manieren tot aanzet, maar alles moet via aangetekende brief gebeuren om het wettelijk te maken.

Maar uiteindelijk komt het toch bij een deurwaarder. Dus beter kan je bellen en vragen om in stukken te betalen of in 1 keer.

of, als je in je recht bent, niet.
 
incassobureau's hebben geen rechterlijke macht.
deurwaarders die voor incassobureau's werken ook niet.

gerechtelijke bevel geeft die macht.

Hier vragen deurwaarders gewoon om een gerechtelijk bevel. En dan is het betalen of uiteindelijk spullen ophalen.

---------- Post toegevoegd Thu 2 Aug 2012 om 13:29 ----------

of, als je in je recht bent, niet.

En wanneer ben je in je recht? :p
 
Komt wel een bekkie bij ja, weet alleen niet meer hoeveel.
Laat ik het zo zeggen: beter betaal je je shit op tijd want er komt zoveel bij dat is echt zonde.
Maar zelfs 1 euro extra betalen is al zonde.
Kosten van gerechtelijke procedure doen echt pijn aan je hart!
Ik weet niet eens meer of ik er wel wat mee gedaan heb:p
Kon het zonet iig niet meer vinden dus zal het wel betaald hebben..

Dan heb je je zaakjes netjes op orde. :D

OT: is gewoon fake.. Zo was ik laatst gebeld door 'Microsoft' dat ze een lek hebben gevonden in mijn beveiliging systeem van m'n laptop.
En als ik bepaalde wachtwoorden gaf en persoonlijke gegevens konden zij dat voor me oplossen. :rolleyes: Retards hebben wel een keer of zes gebeld..
 
Hier vragen deurwaarders gewoon om een gerechtelijk bevel. En dan is het betalen of uiteindelijk spullen ophalen.

Wij hadden laatst een deurwaarder die ook om betalen vroeg.

Advocaat gebeld, die vroeg om gerechterlijk bevel, had de deurwaarder niet hij niet, was gewoon in dienst van zo'n oplichtings-incassobureau om terug te forceren om te betalen.
 
Dan heb je je zaakjes netjes op orde. :D

OT: is gewoon fake.. Zo was ik laatst gebeld door 'Microsoft' dat ze een lek hebben gevonden in mijn beveiliging systeem van m'n laptop.
En als ik bepaalde wachtwoorden gaf en persoonlijke gegevens konden zij dat voor me oplossen. :rolleyes: Retards hebben wel een keer of zes gebeld..

Lol, dit kan ook. Maar veronderstel dat ie wel weet waar hij nog geld aan moet, zeker bij dat bedrag.

---------- Post toegevoegd Thu 2 Aug 2012 om 13:31 ----------

Wij hadden laatst een deurwaarder die ook om betalen vroeg.

Advocaat gebeld, die vroeg om gerechterlijk bevel, had de deurwaarder niet hij niet, was gewoon in dienst van zo'n oplichtings-incassobureau om terug te forceren om te betalen.

mm ok, altijd handig om te weten.
 
En wanneer ben je in je recht? :p

als je alles correct betaald hebt en gelukkig de bewijsstukken bijgehouden hebt, en het bedrijf door een paar Oost-Europeanen is opgekocht(Hostway webhosting).

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=76995&start=40

Irritant gedoe zoals 4 maal per dag emails met bijlagen van 20+mb sturen, met "betalen en blahblah verwijlintresten blahblah laatste kans of gerechtelijke stappen".

Toen we de bewijsstukken opstuurden of de gegevens van advocaat doorgaven, gewoon genegeerd en blijven proberen.

Oplichters zitten overal, niet te veel bang laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Telefoon oplichting is echt op zijn hoogtepunt op het moment denk ik.

Hier ook gebeld door 'Microsoft', je wordt dan met je naam aangesproken maar dat is natuurlijk kinderspel om uit te zoeken. Naam + telefoon nummer. Dat men Engels spreekt helpt ook lekker mee aan geloofwaardigheid hehe.

Tevens wordt er gebeld en er wordt dan niks gezegd of alleen goodbye, ik ben bang dat het opnemen al een paar cent op die oplichters rekening komt ofzo....even de telefoon rekening in de smiezen houden. Ook al eens uit Roemenie gebeld geloof ik aan het land getal te hebben gezien..0041 uit mijn hoofd. Kijk UIT !
 
Hangt van de dienst af hoor. Van beide men credit cards krijg ik ook regelmatig van die bandjes te horen voor betaling. Ik denk wel als je iets moet betalen dat je weet wie het is.

Krijg zelfs sms'en met rekeningnummer en bedrag, klopt ook allemaal. Voor de rest soms via mail of aangetekende post.

Ook een betaling werd via gerechtsdeurwaarder geregeld en dat is ook weer wat anders.

Trouwens dat was in het verleden toen ik ff minder geld had, lol.
 
Trolltopic dit.
 
1 artikeltje eronder haha, maar denk niet dat gezien situatie hier sprake van is, maar heb jij andere ervaringen? :O

It depends, genus -of specieszaak, tijdelijke of blijvende onmogelijkheid, termijn ja/nee etc.
 
Pay your bills, you must.
 
  • Like
Waarderingen: 515
Back
Naar boven