AndroidHealthClinic

Devolutie van het menselijk lichaam

Bezoekers in dit topic

Zolang ik maar grote spieren heb vind ik het best, lig verder toch de hele dag op de bank
 
Zolang ik maar grote spieren heb vind ik het best, lig verder toch de hele dag op de bank
Uhuh zolang je maar niet hoeft te staan of lopen.

He Pleurklaat staan en lopen zijn een van de basis functies. :thumbup:
Zelf een zittend beroep en in de gym erg sterk op de meeste oefeningen maar kan amper een staande meeting volhouden van 10 minuten. Zelfs door de stad lopen is voor mij al een hel.

Ja ervaring mee. Je kan niet in eens van zittend naar staand, teminste ik niet. wat een ellende was dat.
 
Laatst bewerkt:
Het een sluit het ander niet uit lijkt me.
 
Wat bedoel je, wat sluit wat niet uit?

Spiermassa en lopen veronderstel ik.

Je haalt aan dat er iemand geen 10 minuten kan rechtstaan (martyyn)

Ik heb een doorgaans zittend beroep.Kon zelfs toen ik 80 kg woog en 10% bf 18km lopen. Uren staan en wandelen.
Dus ik zie geen verband met spiermassa en lopen,staan en wandelen omdat een bepaald iemand dit niet kan.
 
Spiermassa en lopen veronderstel ik.

Je haalt aan dat er iemand geen 10 minuten kan rechtstaan (martyyn)

Ik heb een doorgaans zittend beroep.Kon zelfs toen ik 80 kg woog en 10% bf 18km lopen. Uren staan en wandelen.
Dus ik zie geen verband met spiermassa en lopen,staan en wandelen omdat een bepaald iemand dit niet kan.

Zit nogal een verschil met 100+ 8.5%
 
Zit nogal een verschil met 100+ 8.5%

80 kg op 1m64 op 10 % is ook niet de fysiek voor ne marathon loper en toch deed ik 16 a 18 km en dergelijke.

Cutten tot 7% dan reed ik nog dagelijks 60 km met de fiets en 10 km lopen.

En dat is trouwens geen aanval op u,maar gewoon on topic. Jij kan het niet en ik heb al mensen gezien van dat gewicht op een 10% en die liepen ook 16km. Waarmee ik gewoon wil aantonen dat spiermassa en lopen wel degelijk mogelijk zijn.

Tijden lopen gelijk marathon lopers neen dat zit er niet in. Maar dat deden de mensen in de middeleeuwen ook niet.
 
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het aan mijn spiermassa ligt dus je bent jezelf aan het verdedigen tegen niks :o En voor ik me aangevallen voel moet er echt een hele hoop gebeuren dus maak je niet druk. Ik heb moeite met stilstaan maar dit beperkt me niet in mijn trainingen. Denk dat het komt door mijn zittende beroep.
 
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het aan mijn spiermassa ligt dus je bent jezelf aan het verdedigen tegen niks :o En voor ik me aangevallen voel moet er echt een hele hoop gebeuren dus maak je niet druk. Ik heb moeite met stilstaan maar dit beperkt me niet in mijn trainingen. Denk dat het komt door mijn zittende beroep.

Zeg niet dat jij zegt dat dat komt door je spiermassa,maar het wordt wel geinsinueerd ergens hierboven.Door wat citaten van je aan te halen.

Dat je wel sterk bent in de gym maar dan moeite hebt met lang staan.Waardoor ik denk dat ze dan willen aantonen dat je minder functioneel bent. In hoevere functionaliteit belangrijk is natuurlijk.

Ik kan het natuurlijk ook verkeerd interpreteren.:D
 
80 kg op 1m64 op 10 % is ook niet de fysiek voor ne marathon loper en toch deed ik 16 a 18 km en dergelijke.

Cutten tot 7% dan reed ik nog dagelijks 60 km met de fiets en 10 km lopen.

En dat is trouwens geen aanval op u,maar gewoon on topic. Jij kan het niet en ik heb al mensen gezien van dat gewicht op een 10% en die liepen ook 16km. Waarmee ik gewoon wil aantonen dat spiermassa en lopen wel degelijk mogelijk zijn.

Tijden lopen gelijk marathon lopers neen dat zit er niet in. Maar dat deden de mensen in de middeleeuwen ook niet.
Ben na jouw verhalen eigenlijk wel benieuwd naar pics.
 
Ben na jouw verhalen eigenlijk wel benieuwd naar pics.

Zoals je kan zien aan mn stats weeg ik dat niet meer. Was jaren terug voor mn werkongevallen,verkeersongevallen en al mn operaties. 10 operaties achter de rug.
Ik hoop van ooit de 75 kg te halen als dat nog mogelijk is.

Toen ging ik zelfs 16km lopen met 8 kg gewicht.

Lopen,fietsen en trainen in de gym doe ik wel nog.En af en toe wat thaibox.
 
Zoals je kan zien aan mn stats weeg ik dat niet meer. Was jaren terug voor mn werkongevallen,verkeersongevallen en al mn operaties. 10 operaties achter de rug.
Ik hoop van ooit de 75 kg te halen als dat nog mogelijk is.

Toen ging ik zelfs 16km lopen met 8 kg gewicht.

Lopen,fietsen en trainen in de gym doe ik wel nog.En af en toe wat thaibox.
I know, daarom ben ik nog wel benieuwd hoe je er bij liep :P
 
I know, daarom ben ik nog wel benieuwd hoe je er bij liep :P
Nu vrij belabberd,niet vet maar veel spiermassa kwijt. 2016 was geen goed jaar. schouderoperatie met lange revalidatie terug beginnen trainen en paar maanden nadien(eind 2016) zware val met de fiets.
Probeer er het beste van te maken nu.
 
Nu vrij belabberd,niet vet maar veel spiermassa kwijt. 2016 was geen goed jaar. schouderoperatie met lange revalidatie terug beginnen trainen en paar maanden nadien(eind 2016) zware val met de fiets.
Probeer er het beste van te maken nu.
Heb je m'n post überhaupt gelezen :emo: ?
 
Heb je m'n post überhaupt gelezen :emo: ?

Ja i know pics or it did not happen.

Ik spreek van in de tijd toen je dus een camera met filmrolletje had niet het pixeltijdperk.

en in die tijd nam je dus niet een fototoestel naar de gym. Bij ons toch niet. Ik had zelfs niet eens een fototoestel.

Maar we moeten het hier hebben over die 5 filmpjes want we zitten niet meer on topic. :)
 
Volgens mij zeg ik ook nergens dat het aan mijn spiermassa ligt dus je bent jezelf aan het verdedigen tegen niks :o En voor ik me aangevallen voel moet er echt een hele hoop gebeuren dus maak je niet druk. Ik heb moeite met stilstaan maar dit beperkt me niet in mijn trainingen. Denk dat het komt door mijn zittende beroep.
Blijf dat maar denken. Jij bent niet uniek met een zittend beroep.
Zitten helpt niet maar het is bekend dat bodybuilding of powerliften een functie verstorend effect kunnen hebben op je lichaam zeker wanneer een disfunctie in je lichaam zit dan is het bekend dat deze sporten deze verstoringen kunnen versterken. Een fysiotherapeut zei onlangs nog dat zijn praktijk vol zit met krachtsporters (bodybuilding etc) met veelal zelfde soort klachten maar nooit patiënten ziet die bijvoorbeeld aan martial arts doen. Zou het door het zitten komen of de activiteit die je pleegt.

Sporten hebben nou eenmaal een verstorend effect op het lichaam omdat ze nadruk leggen op het bewegen binnen bepaalde specifieke bewegingspatronen. Als je die maar lang genoeg blijft uitvoeren zonder dezelfde aandacht te besteden aan andere bewegingspatronen creëer je een verstoring in de functie van het lichaam. Dit kan zo ernstig zijn dat zelfs basisfuncties van het lichaam verstoord worden. Dit gaat nooit van de een op de andere dag maar slijpt er langzaam in en klachten kunnen zich pas na tientallen jaren uiten.
 
Back
Naar boven