XXL Nutrition

DEXA scan misleidend?

Bezoekers in dit topic

Tenzij je heel debiel zou hebben gecut (weinig eiwitten, groot tekort) en getraind (niet getraind of intensiteit niet hetzelfde hebben proberen houden): nah.
Zou mij niet druk maken en die resultaten/metingen laten voor wat 't is.
Mijn voedingsschema was zeker in orde dus daar ligt het niet aan.

Tijdens de cut heb ik wel mijn vrij intensief trainingsprogramma aangehouden van 6x/week 1,5-2h/dag. In de bulk voorzie ik mijn lichaam van een overvloed aan voedingsstoffen. Zou het kunnen dat ik door het aanhouden van dit schema mijn lichaam overbelast heb en veel stress heb aangebracht met als gevolg veel spierverlies?

Ik nam ook maar 1 rustdag/week en hield me strict aan mijn trainingsprogramma ondanks vaak vermoeide dagen en soms stijve spieren. Mijn gedacht was om gewoon te blijven doortrainen als tijdens mijn bulk.

Weeg je dagelijks bij opstaat naakt, na wc bezoek. na 1 week heb je een gem van afgelopen dagen. meet met een meetlint je buikomvang op ruimste punt en de spiegel laat het resultaat zien.

Weeg je dagelijks bij opstaat naakt, na wc bezoek. na 1 week heb je een gem van afgelopen dagen. meet met een meetlint je buikomvang op ruimste punt en de spiegel laat het resultaat zien.
Klopt, dit doe ik eigelijk al iedere dag 2 jaar lang. Naakt, na 1e plas en nuchter. Maar dan kan er nog spiermassa bijzitten dat je verloren hebt. Dit was mijn grote bezorgdheid als dit effectief zoveel verleid kon zijn door overbelasting lichaam en te veel volume.

Back
Naar boven