AndroidHealthClinic

dextrose bij creatine

Bezoekers in dit topic

ZoutZak

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
9.198
Waardering
50
Lengte
2m
Massa
110kg
Mijn vraag is heel simpel en kort,
hoeveel gram dextrose moet ik nemen tijdens mijn creatine inname 's ochtends (en 's avonds)? is dat net als bij je post workout 1 gr per kilo VVM?

grtz,
michel
 
's ochtends niet lijkt me, alleen dextrose na de training, normaal 1 gram p 1 kg lichaamsgewicht. Maar dat kan nog al veel zijn, en creatine met water en dextrose is behoorlijk moeilijk weg te krijgen.
 
ik heb die delivery system van J-tech, maar gebruik er ook nog andere crea naast, omdat die delivery niet toereikend is qua creatine. vandaar dat ik niet minder delivery neem, en daardoor dus ook minder dextrose.
ik neem nu: 25 gr delivery plus extra dextrose, totaal ong 30 gr dextrose, plus nog 5 gr creatine los (plus ong 2,5 gr uit delivery).
 
een glas vruchtensap met je crea is genoeg.
 
Ik pak mijn 5 gram creatine smorgens met ongeveer 30 gram dextrose en ruim 300 ml water.

Werkt goed
 
ja ik zit nou ook op 30 gram, het lijkt me dat het wel nodig is voor een goede insuline piek, maar hoeveel gram dextrose heb je daar voor nodig?? als ik zie wat die Xtreme delivery aanraad; 90 gr per keer, dwz 67,5 gr dextrose....
 
Originally posted by KaLe
een glas vruchtensap met je crea is genoeg.

Dat denk ik niet hoor. Daarmee pak je maar een kleine 15-18gr carbs. Te weinig dus.

Als je het dan toch wilt nemen...neem het dan gewoon bij je maaltijd.
 
Originally posted by zoutzak
ja ik zit nou ook op 30 gram, het lijkt me dat het wel nodig is voor een goede insuline piek, maar hoeveel gram dextrose heb je daar voor nodig?? als ik zie wat die Xtreme delivery aanraad; 90 gr per keer, dwz 67,5 gr dextrose....

Ik meen me te herinneren dat een wetenschappelijk bewezen waarde rond de 75 gr dextrose ligt.
En anders gewoon je creatine biggypacked bij een grote maaltijd.
 
Voor de grootste insulinepiek heb je 97gr dextrose nodig. Dit is een zeer geschikte moment om je creatine te nuttigen. Echter, met 50gr whey en 49gr dextrose behaal je dezelfde insulinepiek. Ik zou liever voor het tweede gaan.
 
MAg je dus je creatine ook in je magere melk/whey/dextr doen?? voor na de training
of niet melk??
 
Tuurlijk mag dat, waarom niet ?
 
een glas vruchtensap met je crea is genoeg.

Het is niet alleen te weinig, het zorgt ook dat je insuline piek te vroeg komt om de creatine in je spieren te pompen.

De kunst is om de insuline piek tergelijk te laten lopen met de creatine opname, hierdoor meer rendement!

Ik bijf het zeggen, maar creaVitargo slaagt hier het beste in!
 
Alleen dextrose nemen bij de creatine bij post workoutshake


Rest van de dag creatine nemen na de vaste maaltijd..
 
Originally posted by Dr. Worf


Het is niet alleen te weinig, het zorgt ook dat je insuline piek te vroeg komt om de creatine in je spieren te pompen.

De kunst is om de insuline piek tergelijk te laten lopen met de creatine opname, hierdoor meer rendement!

Ik bijf het zeggen, maar creaVitargo slaagt hier het beste in!
welke insuline piek, want als het pure vruchtensap is met alleen fructose erin dan is er helemaal niet zo'n piek, dus ook al daarom een slechte transporter voor je crea.
 
misschien heb ik het verkeerd verwoord, kijk hier voor wat uitleg over de Vitargo!
 
Waarom neem je geen Creatine Pro??

Daar zit de Dextrose al bij in!!!
 
Back
Naar boven