Fitness Seller

dextrose/glucose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

guardian

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
8.042
Waardering
176
Effe een vraag, mss wel een domme maar ik ken weinig van voeding.

Maakt het iets uit als ik na de training gewoon 40gr glucose ipv dextrose inneem? En als transportsysteem voor creatinemonohydraat?
 
Is gewoon een monosacharide en volgens mij is glucose als het waren een verzamelnaam voor dextrose.


Suikerinfo - Zoetlexicon zoet



termen in de zoetlexicon:
D-suiker
Alle in de natuur voorkomende koolhydraten, dus ook suiker, hebben een structuur... lees meer



Dadelsuiker
Wordt bereid uit het sap van dadels van de dadelpalm, voork... lees meer



Decoratiesuiker
Grote brokken suikerkristallen bedoeld om producten te versieren. Voorbeelden hi... lees meer



Dehydratatie
Het onttrekken van watermoleculen. lees meer



Demerara suiker
Demerara is een plaats in Guayana (Zuid Amerika). De rietsu... lees meer



Dextraan
Is een zeer kleverige polysacharide, welke gevormd wordt do... lees meer



Dextrine
Product van zetmeel door hydrolyse, waarbij met behulp van een zuur en/of enzym ... lees meer



Dextrose
Druivensuiker ofwel rechtsdraaiend (D-)glucose. Dextrose is een monosacharide en... lees meer



Dextrose-equivalent
De mate waarin zetmeel gesplitst is in kleine eenheden. Hoe hoger de DE hoe meer... lees meer



Diabetes mellitus

Deze stofwisselingsziekte, ook wel 'suikerziekte' genoemd, wordt veroorzaakt doo... lees meer



Dihydrochalconen
Groep kunstmatige zoetstoffen bereid door hydrolyse en hydrogenering van de in c... lees meer



Diksap
Het geconcentreerde sap uit de verdampingsinstallatie bij de suikerfabrikage. In... lees meer



Disacharide
Een koolhydraat opgebouwd uit twee monosachariden. Voorbeelden zijn lactose, mal... lees meer



Druivensuiker
Druivensuiker is een andere naam voor glucose en dextrose. Druivensuiker wordt t... lees meer




Dulcine
Synthetische zoetstof met een zuivere zoete smaak, zonder b... lees meer



Dulcitol
Handelsnaam voor galactitol. lees meer
 
Ah thx, ik zie het. Wil dat zeggen dat je gewone opgeloste suiker uit een pak ook als pwo en creatinetransportsysteem kan gebruiken? Ik zit hier nl effe zonder dextrose en ik moet nog effe wachten op een bestelling :D
 
Ah thx, ik zie het. Wil dat zeggen dat je gewone opgeloste suiker uit een pak ook als pwo en creatinetransportsysteem kan gebruiken? Ik zit hier nl effe zonder dextrose en ik moet nog effe wachten op een bestelling :D

Ik dacht het wel het zijn allemaal snelle suikers die meteen in de bloedbaan opgenomen worden. En jouw doelen beantwoordt met name de creatine transporteren:). Dextrose lijkt mij toch nog beter. Je kan op vele plekken dextrose in tabletvormpjes vinden nochtans hoor. Het is meestal een impuls aankoop aan de kassa te vinden.
 
Ja dat wel, maar ik los liever 40gr suiker op in wat water en geperste citroenen dan zo'n druivensuikertabletten naarbinnen te spelen. In tabletvorm vind ik het wat smerig, maar thx vr het antwoord iig:thumbs:
 
Goeiedag zeg, je gaat toch geen 40 gram pure tafelsuiker (sucrose) verorberen na elke training??

Dextrose aka druivensuiker hoef je niet in tablet vorm te kopen, die kun je bij iedere natuurwinkel in poedervorm krijgen voor een paar euro per halve kg..
 
Goeiedag zeg, je gaat toch geen 40 gram pure tafelsuiker (sucrose) verorberen na elke training??

Dextrose aka druivensuiker hoef je niet in tablet vorm te kopen, die kun je bij iedere natuurwinkel in poedervorm krijgen voor een paar euro per halve kg..

:stupid:

Bij mij kost het 1,59 euro voor een halve kilo...
 
haha serieus, je moet er toch niet aan denken om tafelsuiker in je PWO te hebben?? :roflol: Ik word al misselijk bij het idee hehe
 
Waarschijnlijk bedoel je sucrose, gewoon tafelsuiker, of niet?
 
Hahaha, ik gooide het ook niet in mn pwo-shake hoor, maar gewoon bij wat water en een citroen. Anyway, ik heb al terug dextrose.
 
Back
Naar boven