MuscleMeat

Dextrose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geoffke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
1.217
Waardering
0
IK heb een zak dextrose gekocht.
100g heb ik na mijn training in een groot glas water gedaan.
EIIIIIIIKES, azo slecht dat da smaakt. Is da normaal? IK kreeg lettelijk kippevel van dat goedje.
Hoe pakken jullie uw dextrose? Altijd in shakes? Lost dextrose wel goed op in een shake?
 
ja lost wel goed op..

en het went vanzelf..

misschien mengen met wat whey..
 
mijn after training shake bevat ook 80gram dextrose.. Mierezoet maar gewoon zuipen. Doe er 600ml melk bij..
 
ik zou er geen melk bij doen, vertraagd de opname v/d dextrose!

Ik neem nu 80 gram dextrose + 40 gram whey + 750 ml water
 
Is dit zo? Worden de whey en dextrose daadwerkelijk (veel) minder snel opgenomen door de melk? En is dit verschil te verwaarlozen of in het vervolg met water nemen..?
 
Originally posted by Dom!nator
Is dit zo? Worden de whey en dextrose daadwerkelijk (veel) minder snel opgenomen door de melk? En is dit verschil te verwaarlozen of in het vervolg met water nemen..?

ja dat vraag ik me ook af doe de laatste paar weken wel water, maar wil wel zeker weten of het klopt
 
ja, proces wordt vertraagd door de lactose en de langzamere (melk)eiwit.
 
Geoffke> drinken en neus dicht, het is verschrikkelijk zoet en smaakt niet lekker, maar is effe wennen.. mede omdat je als bb ook niet gewend bent aan suiker en zoet, dus komt het extra hard aan..
 
Het is inderdaad geen zuipen Whey+dextrose+water, je tanden vliegen uit je snavel zo zoet is het jakkesssssssss. Maar je moet er iets voor over hebben. :D :D :D
 
Originally posted by Ronbo
Het is inderdaad geen zuipen Whey+dextrose+water, je tanden vliegen uit je snavel zo zoet is het jakkesssssssss. Maar je moet er iets voor over hebben. :D :D :D

Je tanden vliegen uit je navel?! :lol:
 
Halfvolle of magere melk zal heus de opname niet vetragen, het bevat gewoon te weinig vet en caseine om echt voor vertraging te zorgen (ik denk zelfs dat volle melk niet eens uit zou maken).

En de lactose? Lactose is ook een simpel koolhydraat wat dus ook niet voor problemen zorgt.

Ik kies zelf trouwens voor siroop (vooral de goedkope merken bevatten voornaamlijk glucose) ipv dextrose. Lekkerder en het is al vloeibaar.
 
Toch staat lactose op GI 39 en dextrose op 100... maar veel maakt het idd niet uit als je % whey zo hoog ligt als in een shake.
 
Ik meng 75 gram dextrose, met 5 gram creatine en 500 ML water.
Dit drink ik meteen op na de training. Het is idd wel heel erg zoet, maar het is ff wennen.
 
volgens mij vind de tandarts die dextrose wel leuk ;)

damn dat is mier zoet :D
 
Originally posted by Ronbo
Het is inderdaad geen zuipen Whey+dextrose+water, je tanden vliegen uit je snavel zo zoet is het jakkesssssssss. Maar je moet er iets voor over hebben. :D :D :D
Heeeerlijk vind ik het!! Ben nooit een zoetekauw geweest en het enige echt zoete wat ik buiten die glucose eet, is ananas(sap), maar na mijn training snakt mijn lichaam gewoon naar suiker en vind ik zoet ook extra lekker. Kan echt van die shake genieten, ik heb dan ook wel een heel lekkere whey. Losse glucose lijkt me ook niet zo geslaagd, maar weet wel zeker dat ik ook daar na mijn training weinig moeite mee zou hebben.

Enne, inderdaad, oplossen doet het als een tiet, toen ik nog in een lab werkte, waren er geen andere dingen die net zo snel oplosten (behalve misschien natriumhydroxide dan, en dat werd ook zo lekker warm :D)
 
Originally posted by wateengedoe2

Heeeerlijk vind ik het!! Ben nooit een zoetekauw geweest en het enige echt zoete wat ik buiten die glucose eet, is ananas(sap), maar na mijn training snakt mijn lichaam gewoon naar suiker en vind ik zoet ook extra lekker. Kan echt van die shake genieten, ik heb dan ook wel een heel lekkere whey. Losse glucose lijkt me ook niet zo geslaagd, maar weet wel zeker dat ik ook daar na mijn training weinig moeite mee zou hebben.

Enne, inderdaad, oplossen doet het als een tiet, toen ik nog in een lab werkte, waren er geen andere dingen die net zo snel oplosten (behalve misschien natriumhydroxide dan, en dat werd ook zo lekker warm :D)

Geen NaOH in je shake gooien hoor ... ;)
 
Originally posted by 3XL
Halfvolle of magere melk zal heus de opname niet vetragen, het bevat gewoon te weinig vet en caseine om echt voor vertraging te zorgen (ik denk zelfs dat volle melk niet eens uit zou maken).

En de lactose? Lactose is ook een simpel koolhydraat wat dus ook niet voor problemen zorgt.

Ik kies zelf trouwens voor siroop (vooral de goedkope merken bevatten voornaamlijk glucose) ipv dextrose. Lekkerder en het is al vloeibaar.

Im very happy to hear so.

hihhi ecto smaakt het die whey-dextrose met water? :nanner:
 
Ik vind het prima smaken, ik ben zo leeg, me lichaam wil zo graag voeding... ik klok het zo weg :)
 
ik heb nu die xtreme creatine delivery 1,5 kg pot op... das met dextrose... moet zeggen tis niet heerlijk om weg te drinken .. maar kvind t niet afschuwelijk vies.. smaakt gewoon naar zoete ranja :)
 
Originally posted by Dom!nator


Im very happy to hear so.

hihhi ecto smaakt het die whey-dextrose met water? :nanner:

Nou ik blijf het naar binnen gieten met water hoor :p

en ja, zo erg smaakt het niet! :rolleyes:
 
Back
Naar boven