Fitness Seller

Dextrose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik doe er ook altijd een theelepel kaneel bij, maar dit kan het opname-proces toch niet vertragen, toch?
 
Ik drink het altijd met een 20-30 cl fruitsap op, het smaakt naar meer :p
 
Originally posted by Dom!nator
Is dit zo? Worden de whey en dextrose daadwerkelijk (veel) minder snel opgenomen door de melk? En is dit verschil te verwaarlozen of in het vervolg met water nemen..?

jep gwoon water!
 
Originally posted by JunkieXL


Geen NaOH in je shake gooien hoor ... ;)
Nee, dat doe ik zeker niet, want daar wordt ie te warm van!


.....



euh en de pH schiet naar 12 ofzo, maar dat mag de pret niet drukken ... :eek: :barf:
 
Originally posted by surgeon
ik doe er ook altijd een theelepel kaneel bij, maar dit kan het opname-proces toch niet vertragen, toch?
Lijkt me geen probleem.
 
Als je het mengt met sinaasappelsap wordt dan de opname belemmerd ?
 
Originally posted by surgeon
ik doe er ook altijd een theelepel kaneel bij, maar dit kan het opname-proces toch niet vertragen, toch?

Kaneel zorgt er zelfs voor dat het beter opgenomen word !! !
Kaneel (eigenlijk de methylhydroxy-chalcon-polymeren in kaneel) verhoogd de gevoeligheid voor insuline



Ik zou na het het trainen geen vruchtensap nemen, bevat te veel fructose wat een te lage GI heeft
 
Ik hoor iedereen hier praten over dextrose enzo.

Doe ik dan iets fout, na de training maak ik altijd een bord met macaroni en kipfilet klaar. Met een paar glaasjes melk.

Ik neem eigenlijk nooit suiker. Ik drink ook geen frisdrank.

Hindert dat? Macaroni wordt toch ook snel opgenomen?


thanksss
 
Ja maar belange niet zo snel als dextrose. En het geeft geen echte insuline piek wat wel een anabool voordeel is.
 
dus direct na de training: dextrose+whey
30-60 minuten na dextrose+whey: complexe koolhydraten en eiwitten.

:thumb:
 
Originally posted by 3XL


Kaneel zorgt er zelfs voor dat het beter opgenomen word !! !
Kaneel (eigenlijk de methylhydroxy-chalcon-polymeren in kaneel) verhoogd de gevoeligheid voor insuline
Ja, ik las het vandaag ook van je op fitnessnet.nl 3XL, toppie! Ik wist het niet, maar ga nu zeker kaneel aan mijn shakes toevoegen :)

edit: het smaakt ook nog eens super! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Voor de vrouwen op het board: pas wel op met kaneel als je zwanger bent. Kan neurale schade aan het kind toebrengen.
 
ik mix m'n whey ook altijd met water .. ik vind met melk niet te zuipen.
het verschil in gi tussen lactose en glucose heeft geen invloed op de opname ervan, zolang de caseine gehalte maar niet te hoog wordt om klonters te vormen. En dat is met melk niet het geval.
Een voordeel met melk is wel een langere insul afgifte, wellicht mix met melk wel goed een hoge piek door de dextro en daarna een lange afgifte door de melk.
 
Originally posted by Kris
Voor de vrouwen op het board: pas wel op met kaneel als je zwanger bent. Kan neurale schade aan het kind toebrengen.
Mmm, een specerij met teratogene eigenschappen ??? Nja, leuk weer, maaruh .. zwanger ben ik niet, en wil ik voorlopig ook nog ff niet worden, dus ik doe nu lekker kaneel in mijn shake .. Is ook nog eens superlekker!
 
Originally posted by Geoffke
IK heb een zak dextrose gekocht.
100g heb ik na mijn training in een groot glas water gedaan.
EIIIIIIIKES, azo slecht dat da smaakt. Is da normaal? IK kreeg lettelijk kippevel van dat goedje.
Hoe pakken jullie uw dextrose? Altijd in shakes? Lost dextrose wel goed op in een shake?

Slecht smaken ? Het is suiker, en het heeft daarenboven minder zoetkracht dan fructose. Het heeft een zeer fijne zoete smaak. Dextrose is een onderdeel van sucrose, en dat is tafelsuiker. Dus dat zou je vraag over het oplossen moet beantwoorden. 100 g is wel erg veel.
 
Re: Re: Dextrose

Originally posted by Big Cat


Slecht smaken ? Het is suiker, en het heeft daarenboven minder zoetkracht dan fructose. Het heeft een zeer fijne zoete smaak. Dextrose is een onderdeel van sucrose, en dat is tafelsuiker. Dus dat zou je vraag over het oplossen moet beantwoorden. 100 g is wel erg veel.

Nu gebruik ik 80g, is dat ok?
 
de dosering hangt een beetje af van hoeveel je weegt en je doelen. In je bulk raad ik aan 1 gram per kilo (mits rond de 10%) anders iets meer dan een gram per kilo VVM
 
Volgens mij ben je suikerziekte aan het opwekken met die hoeveelheden suikers.
Heb gelezen dat elke keer dat de alvleesklier veel insuline moet aanmaken om de bloedsuikerspiegel op pijl te houden (door suikergebruik) er cellen worden afgebroken die zich niet meer herstellen.
Aangezien dat 80gr suikers een abnormale hoeveelheid is zou ik maar uitkijken.
Heb het zelf nog nooit gedaan en groei als kool dus zo'n meerwaarde zal het dan wel niet hebben denk ik.
 
IKzelf vind 60 tot 75 gram 1 maal na de training meer dan voldoende...
Ik zou er als je bang bent voor suiker, eventueel melk bijdoen dat verlaagd de GI en dus de insuline respons en veel maakt het niet uit op vlak van snelle opname.
 
Re: Re: Dextrose

Originally posted by Big Cat
Dextrose is een onderdeel van sucrose, en dat is tafelsuiker. Dus dat zou je vraag over het oplossen moet beantwoorden.
[mode="muggenzift"]toch niet, want het is ook een onderdeel van zetmeel en dat lost toch niet zo lekker op! :D[/mode] Maar, idd, het lost op als een tierelier, zelfs nog beter dan gewone suiker.
 
Back
Naar boven