Fitness Seller

Dextrose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tito raymond

Contest Winner 2005
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
342
Waardering
0
Ik had altijd nog een extran gepakt maar wil nu over gaan na dextrose voor na de training. Hoe moet ik dit maken met water?
En hoeveel gram moet hier om ong. 75 gr koolhydraten te krijgen?
 
gewoon een flesje (500ml) mengen met 75g dextrose poeder, dan ben je er.

succes
 
Als je "puur" dextrose gaat kopen zit daar meestal 95% of meer in. Na de training neem je best een 50gr dextrose met een 30 a 40gr whey protein voor een snel herstel. Een klein uurtje (ik hou het meestal op 40min) daarna eet je best een maaltijd met dierlijke eiwitten en carb's met veel vezels. Niet slecht is er nog eens een extra shake met snelle carbs en whey bij, en je bent 100% zeker van je herstel.
Als vloeistof om deze shake te mengen kan je melk water of fruitsap gebruiken.
 
Originally posted by SQUAT
Als je "puur" dextrose gaat kopen zit daar meestal 95% of meer in. Na de training neem je best een 50gr dextrose met een 30 a 40gr whey protein voor een snel herstel. Een klein uurtje (ik hou het meestal op 40min) daarna eet je best een maaltijd met dierlijke eiwitten en carb's met veel vezels. Niet slecht is er nog eens een extra shake met snelle carbs en whey bij, en je bent 100% zeker van je herstel.
Als vloeistof om deze shake te mengen kan je melk water of fruitsap gebruiken.

niet aan toe te voegen

Dit is idd de beste combi; whey+dextrose+water. Daarbij is het nog lekkerder en efficienter voor spierhetsel/opbouw dan zo'n sportdrank
 
ahum, whey+caseine+dextrose+maltodextrine+melk.
 
Originally posted by Big Cat
ahum, whey+caseine+dextrose+maltodextrine+melk.


Big Cat: Is het dan niet beter om die caseine en die maltodextine later te nemen? Gezien het feit dat maltodextrine de bloedsuikerspiegel snel laat stijgen maar langzaam laat dalen(en dus een mindere insulinepiek?)

Dus eerst whey + dextrose(in melk ofzo) direct na de training, en dan bv. 30min later die caseine met maltodextrine.

Ik weet het niet zeker, maar zo 1,2,3 komt dit het eerste in me op, correct me if i'm wrong.
 
Ik denk dat melk beter is dan water, heb je wat extra Kcals erbij.

En nee melk vertraagt de boel niet. ( heb ik 3xl al 1000x horen zeggen he 3? ;) )
 
Originally posted by matthieu
Big Cat: Is het dan niet beter om die caseine en die maltodextine later te nemen? Gezien het feit dat maltodextrine de bloedsuikerspiegel snel laat stijgen maar langzaam laat dalen(en dus een mindere insulinepiek?)


De insuline piek is afhankelijk van je bloedsuikerwaarde op dat moment, niet nadien, anders zou het geen piek zijn. Maltodextrine is een di-saccharide van glucose, dus die breken zeer snel af naar glucose, maar zorgen wel voor een sneller transport en herstel. Maltodextrine scoort 105 op de arbitraire GI index, dextrose maar 100. Als je bang bent dat malto niet snel genoeg afbreekt om geabsorbeerd te worden in de piek, dan heb je nog steeds je losse glucose. Maltodextrine is trouwens te verkiezen omdat er bij zeer hoge pieken ook geen tekort aan bloedsuiker is na de piek waardoor zwakheid, slaperigheid en zweten kunnen optreden.

Dus eerst whey + dextrose(in melk ofzo) direct na de training, en dan bv. 30min later die caseine met maltodextrine.

De hele bedoeling van een mix met caseine/whey is dat de twee elkaars zwakheden aanvullen. De casien voorkomt dat de hoeveelheid whey verloren gaat, en de whey levert dan weer hogere amino waarden op en slaat sneller op. Dit is nagenoeg zelfs geen punt van discussie meer. Alle mensen die dit vroeger ontkenden (omdat ze werken of werkten voor firma's die vooral whey verkochten) geven me hierin nu grif gelijk.
 
Originally posted by Vinny
Ik denk dat melk beter is dan water, heb je wat extra Kcals erbij.

En nee melk vertraagt de boel niet. ( heb ik 3xl al 1000x horen zeggen he 3? ;) )

Hey, hier zit er nog eentje met verstand.

Inderdaad, niet allen doe je er 400-600 Kcal bovenop, je verhoogt de eiwit waarde met 32 g/l van caseine en whey (die trouwens enkel tesamen voorkomen in de natuur als je dat iets zegt), 48 g niet of laag-glycemische koolhydraten en 15-30 g min of meer verse dierlijke vetten.
 
BC, ik geloof je graag, en ik wil dit ook zeker wel uit gaan proberen, maar waarom bij jij gvd de enige dit dit zegt, en verder helemaal niemand?????????
 
Ja het klinkt me nu al wat logischer in de oren :)


Maar jij prefereert dit dus boven wat ik als voorbeeld noemde. Een hoop zullen nu wel denk ik roepen dat de caseine en de melk etc. de opname van de wei vertragen.
Zoiezo vind ik dat melk erbij meer voordelen levert dan nadelen, maargoed.

Maar zo als ik het lees zoals jij het nu zegt heeft het inderdaad meer voordelen.
Ik ben nog niet volledig overtuigd van wat de beste oplossing is, maar zonder wat research kan dat ook niet.
Ik ga me er in ieder geval nog eens wat verder in verdiepen.


Wat ik me nog wel afvraag hoe lang zou jij dan wachten na een dergelijke shake voor je weer een maaltijd neemt?
 
Originally posted by Robin
BC, ik geloof je graag, en ik wil dit ook zeker wel uit gaan proberen, maar waarom bij jij gvd de enige dit dit zegt, en verder helemaal niemand?????????

Ja dat dacht ik ook al. Daarom wil ik me er ook eens in gaan verdiepen etc.
Als je het zo leest, klinkt het heel erg logisch.
 
Originally posted by matthieu
Een hoop zullen nu wel denk ik roepen dat de caseine en de melk etc. de opname van de wei vertragen.

Melk vertraagt opname van whey niet.
Melk/caseine is een langzamere vorm van proteine.
Dus als je whey met melk combineert heb je:
-meer calorieen
-een langere afgifte van eiwitten/aminozuren door eerst de snelle reactie van whey en tegen de tijd dat de whey is "uitgewerkt" begint caseine met zijn werking wat de opname van proteinen dus verlengt door de toevoeging van caseine/melk.
 
Originally posted by Robin
BC, ik geloof je graag, en ik wil dit ook zeker wel uit gaan proberen, maar waarom bij jij gvd de enige dit dit zegt, en verder helemaal niemand?????????

Milos zegt hetzelfde :D
 
Originally posted by bestoldschool


Melk vertraagt opname van whey niet.
Melk/caseine is een langzamere vorm van proteine.
Dus als je whey met melk combineert heb je:
-meer calorieen
-een langere afgifte van eiwitten/aminozuren door eerst de snelle reactie van whey en tegen de tijd dat de whey is "uitgewerkt" begint caseine met zijn werking wat de opname van proteinen dus verlengt door de toevoeging van caseine/melk.

Ik denk dat het belangrijker is dat de caseine de whey net iets vertraagt, zodat er minder in de lever oxideert. In veel onderzoeken komt naar voren dat whey niet zo goed is als eiwit. Vanwege de snelle opname van whey zou de vrije aminozuur pool te 'vol' raken. Dit voorkomt de lever door de aminozuren als energie te gebruiken. Hierdoor bereiken dus minder aminzuren de bloedbaan.
 
Originally posted by bestoldschool


Melk vertraagt opname van whey niet.
Melk/caseine is een langzamere vorm van proteine.
Dus als je whey met melk combineert heb je:
-meer calorieen
-een langere afgifte van eiwitten/aminozuren door eerst de snelle reactie van whey en tegen de tijd dat de whey is "uitgewerkt" begint caseine met zijn werking wat de opname van proteinen dus verlengt door de toevoeging van caseine/melk.

Ja zo denk ik er inderdaad ook over, maar toch hoor je altijd veel mensen zeggen dat ze er geen melk bij nemen omdat het de opname zou vertragen.

Nu bij het cutten doe ik het overigens wel in water.
 
Originally posted by Robin
BC, ik geloof je graag, en ik wil dit ook zeker wel uit gaan proberen, maar waarom bij jij gvd de enige dit dit zegt, en verder helemaal niemand?????????

Bryan Haycock, Jim Wright, Chris Aceto, William Llewellyn en Chad nicholls ? Wie jij allemaal niemand noemt ...
 
Originally posted by matthieu
Wat ik me nog wel afvraag hoe lang zou jij dan wachten na een dergelijke shake voor je weer een maaltijd neemt?

2.5 tot 3 uren. De shake is gemakkelijk 600-1000 calorien, een volledige maaltijd dus.
 
Originally posted by matthieu


Ja zo denk ik er inderdaad ook over, maar toch hoor je altijd veel mensen zeggen dat ze er geen melk bij nemen omdat het de opname zou vertragen.

Nu bij het cutten doe ik het overigens wel in water.

Ah ik niet, persoonlijk neem ik dan 4 dagen geen malto of dextro, dan 1 dag wel, dan weer vier dagen niet, maar wel altijd met melk. Het is insuline die je dik maakt en die je noradrenaline tegenwerkt. Melk geeft geen effect op de insuline-huishouding.
 
Originally posted by burn


Ik denk dat het belangrijker is dat de caseine de whey net iets vertraagt, zodat er minder in de lever oxideert. In veel onderzoeken komt naar voren dat whey niet zo goed is als eiwit. Vanwege de snelle opname van whey zou de vrije aminozuur pool te 'vol' raken. Dit voorkomt de lever door de aminozuren als energie te gebruiken. Hierdoor bereiken dus minder aminzuren de bloedbaan.

Mooi gezegd. Daar komt het inderdaad min of meer op neer.
 
Back
Naar boven