AndroidHealthClinic

Dextrose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Big Cat


Bryan Haycock, Jim Wright, Chris Aceto, William Llewellyn en Chad nicholls ? Wie jij allemaal niemand noemt ...

Oke...you won :D Je hebt me overtuigd :thumb:
 
Originally posted by Big Cat


Ah ik niet, persoonlijk neem ik dan 4 dagen geen malto of dextro, dan 1 dag wel, dan weer vier dagen niet, maar wel altijd met melk. Het is insuline die je dik maakt en die je noradrenaline tegenwerkt. Melk geeft geen effect op de insuline-huishouding.

Ja maar het is ook meer voor het totale calorie-plaatje eigenlijk.

Ik ben ook al meer overtuigd. Het is ook wel een stuk makkelijker aangezien je paar uur er na niks hoeft te eten.

Neem jij de verhoudingen wei/caseine, dextrose/maltodextrine 50/50 of?
 
Originally posted by Robin


Oke...you won :D Je hebt me overtuigd :thumb:

Je moet eens jezelf overtuigen. Zoek op de medline, dan vind je alles terug. En als je het niet verstaat koop een medisch zakwoordenboek.
 
Originally posted by matthieu


Ja maar het is ook meer voor het totale calorie-plaatje eigenlijk.

Ik ben ook al meer overtuigd. Het is ook wel een stuk makkelijker aangezien je paar uur er na niks hoeft te eten.

Neem jij de verhoudingen wei/caseine, dextrose/maltodextrine 50/50 of?

Ja, maar meer uit gemaksoverweging dan om een bepaalde reden hoor. Eigenlijk is het iets voordeliger een beetje meer dextro dan malto te nemen en een beetje meer caseine dan whey.
 
Dus wat zijn je ingedienten nou? Een liter melk met 30 gr whey ofzo? En dan nog suikers?
 
En dat is dan je postworkout 'maaltijd' shake?
 
Originally posted by CrocoDillon
Dus wat zijn je ingedienten nou? Een liter melk met 30 gr whey ofzo? En dan nog suikers?

Wow, jij weegt ook nog niet zoveel zeker ?

Nee, 1 liter melk, 20 gram whey, 30 gram caseine, 50 gram dextrose en 30 gram maltodextrine om juist te zijn, meestal met 5 gram creatine, en dit eenmaal bij het ontbijt en eenmaal na de training.

1140 calorien :

82 gram eiwitten uit ofwel caseine (55.5g) ofwel whey (26.5g)

128 gram koolhydraten uit maltodextrine (30g) en dextrose (50 g) als hoog-glycemische carbs en voor de laag-glycemische lactose (48g).

16 g vet uit dierlijke bronnen
 
Originally posted by Big Cat


2.5 tot 3 uren. De shake is gemakkelijk 600-1000 calorien, een volledige maaltijd dus.
De verteringstijd van pure eiwitbronnen ligt idd rond de 2½ a 3 uur indien alles goed verloopt (geen verstoorde Ph door polysachariden)
Maar bij en shake die bestaat uit water en snel verterend eiwit als whey duurd het geen 2½ tot 3 uur om het eiwit volledig af te breken en op te nemen.
Dus na een shake met dextrose/water/wei moet je zorgen dat nadien een dip word opgevangen en dus zou ik eerder opteren voor een maaltijd 1 uur na de post workout shake.
In het geval van casseïne heb je uiteraard gelijk.
 
Ik ben toch tevreden van mijn methode...

Zijnde

Direct na training:
600 ML water
60 gram dextrose
40 gram whey
5 gram creatine
1 gram vit C
antioxidant

30 min later
1 liter melk
30-45 min later
vlees/complex carbs maaltijd

2½-3 uur later
1 liter melk + lepel honing
500 gram kwark

slapen
-
Vergeet niet dat de afgifte van aminozuren veel sneller gaat door een whey/dextrose combi waarbij de casseine de lange verteerder is en dus best wat later genomen word zodat de snelle eiwitbron eerst de spiercellen bereikt.
Het is bekend dat wei eiwit binnen de 15 en 20 minuten opneemt, niet alleen in de lever maar al in de bloedbaan waarbij de dextrose onmiddelijk de hoge insuline piek veroorzaakt en dus een hogere stikstofbalans bereikt word in de spiercel omdat er meer eiwit op kortere tijd beschikbaar is.
Nadien moet je zorgen voor een aanvoer die langdurig is en dus vrij kort na de post workout shake komt eiwit dat langzamer afgeeft. Nog later komen complexe koolhydraten die op hun beurt de aminozuren blijven transporteren voor herstel en groei.
Ik ga me niet uitspreken over wat ideaal is maar blijf wel bij mij standpunt, waarom zou ik veranderen? Deze methode heeft me goede resultaten opgeleverd en ik zie niet wat er mis is met de theorie erachter.
 
Originally posted by admin
Ik ben toch tevreden van mijn methode...

Zijnde

Direct na training:
600 ML water
60 gram dextrose
40 gram whey
5 gram creatine
1 gram vit C
antioxidant

30 min later
1 liter melk
30-45 min later
vlees/complex carbs maaltijd

2½-3 uur later
1 liter melk + lepel honing
500 gram kwark

slapen
-
Vergeet niet dat de afgifte van aminozuren veel sneller gaat door een whey/dextrose combi waarbij de casseine de lange verteerder is en dus best wat later genomen word zodat de snelle eiwitbron eerst de spiercellen bereikt.
Het is bekend dat wei eiwit binnen de 15 en 20 minuten opneemt, niet alleen in de lever maar al in de bloedbaan waarbij de dextrose onmiddelijk de hoge insuline piek veroorzaakt en dus een hogere stikstofbalans bereikt word in de spiercel omdat er meer eiwit op kortere tijd beschikbaar is.
Nadien moet je zorgen voor een aanvoer die langdurig is en dus vrij kort na de post workout shake komt eiwit dat langzamer afgeeft. Nog later komen complexe koolhydraten die op hun beurt de aminozuren blijven transporteren voor herstel en groei.
Ik ga me niet uitspreken over wat ideaal is maar blijf wel bij mij standpunt, waarom zou ik veranderen? Deze methode heeft me goede resultaten opgeleverd en ik zie niet wat er mis is met de theorie erachter.

Zeer mooi uitgelegd en dat schema'tje bevalt mij ook wel
ff proberen!! :D
 
Originally posted by Big Cat


Wow, jij weegt ook nog niet zoveel zeker ?

Nee, ik ben net bijna 3 maanden bezig en ben nog info aan het verzamelen. Problemen mee? :)
 
Geen enkel probleem, maar als je groot wil worden moet je groot denken. De calorien die je binnenspeelt zijn de grootste factor in je succes.
 
Originally posted by admin
Ik ga me niet uitspreken over wat ideaal is maar blijf wel bij mij standpunt, waarom zou ik veranderen? Deze methode heeft me goede resultaten opgeleverd en ik zie niet wat er mis is met de theorie erachter.

It's never perfect...
 
Dat maakt het voor een beginner zo moeilijk... iedere ervaren BB heeft een methode die voor hem/haar werkt maar welke werkt voor mij... Ik hou het voorlopig op de standaard mix met whey en dextrose.
 
Originally posted by Big Cat
Geen enkel probleem, maar als je groot wil worden moet je groot denken. De calorien die je binnenspeelt zijn de grootste factor in je succes.

Oh... ik denk dat je mijn post verkeerd opvatte... ik wou alleen je ingredienten weten zodat ik het ook misschien kon toepassen. Ik bedoelde niet dat ik het aantal calorieen veel vond ofzo :D thnx anyway
 
Back
Naar boven