XXL Nutrition

Deze PABO student wil graag sportief voor de klas staan. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Meester Larbi

Novice
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
2
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
109kg
Vetpercentage
41%
Ik ben sinds een half jaar gestart met de opleiding Leraar Basisonderwijs. Nu wil ik graag een goed voorbeeld zijn voor de leerlingen, en daar hoort een gezond lichaam bij.

Momenteel weeg ik 109 kilo, nooit eerder was ik zo zwaar. Nu heb ik in het verleden ontzettend veel gesport. Met name voetbal (veld, straat en zaal), maar ook de volgende sporten ben ik actief in geweest: waterpolo, tennis, joggen en gewichtheffen (beginner, voor een korte tijd en lang geleden).

Mijn lichaamsbouw is nu te omschrijven als "endomorfie". Ronde vormen en zachte spieren.

Door de pandemie, maar ook de cultuur in veel sportscholen, gaat mijn voorkeur uit naar trainen op een pleintje.

Mijn doelstelling is om middels bodyworkouts kracht op te bouwen, leniger worden en beweeglijker. Na verloop van tijd wil ik calesthenics afwisselen door trainen met gewichten.

Ik sta open voor tips en ik hoop veel jullie te leren.
 
ook de cultuur in veel sportscholen,
Wat bedoel je precies?

Hoedanook: betere sportschool zoeken of juiste uren bezoeken als ze weer opengaan.

Hoe lang ben je? (EDIT: bij 1.77 is onder de 95 een prima eerste stap, maar durf grotere dromen te hebben)

Tips:
1. Kcals bepalen en daar onder gaan zitten, niet crashdieeten;
2. Iedere dag wandelen/bewegen, rustig opbouwen;
3. BW routine opzoeken en gaan uitvoeren, bv die op Reddit;
4. Betere voedselkeuzes maken, gezond eten, macro's aanpassen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Wovano 😀

Ik ga absoluut letten op de onnodige inname van suikers, voldoende groente en eiwitten, niet te laat eten en voldoende nachtrust.

Het afvallen is niet een doel op zich, al is dat natuurlijk nodig met mijn gewicht.

Wat voor mij belangrijker is, is een gezond en mooi gevormd lichaam. Mocht ik dit bereiken met 95 kilo op de weegschaal, dan is dat prima.

Hoe denken jullie hierover?
 
Dank voor je reactie Wovano 😀

Ik ga absoluut letten op de onnodige inname van suikers, voldoende groente en eiwitten, niet te laat eten en voldoende nachtrust.

Het afvallen is niet een doel op zich, al is dat natuurlijk nodig met mijn gewicht.

Wat voor mij belangrijker is, is een gezond en mooi gevormd lichaam. Mocht ik dit bereiken met 95 kilo op de weegschaal, dan is dat prima.

Hoe denken jullie hierover?
75kg
 
Ik ga absoluut letten op de onnodige inname van suikers, voldoende groente en eiwitten, niet te laat eten en voldoende nachtrust.
Dat zijn de verkeerde dingen waar je op moet letten om af te vallen. Je moet letten op een te grote kcal inname per dag. Het maakt helemaal niet uit hoe laat je iets eet. Dat is een fabeltje. Voldoende nachtrust is wel belangrijk uiteraard. Voor je gezondheid zijn voldoende groenten uiteraard wel handig.
Het afvallen is niet een doel op zich, al is dat natuurlijk nodig met mijn gewicht.

Wat voor mij belangrijker is, is een gezond en mooi gevormd lichaam. Mocht ik dit bereiken met 95 kilo op de weegschaal, dan is dat prima.
Dat ligt er natuurlijk aan wat jouw eigen beeld is bij een "gezond en mooi gevormd lichaam." Ik denk dat je bij 1.77m en 95 kg nog steeds veel overgewicht hebt en er (niet vervelend bedoeld) dik uitziet. Even ervan uitgaande dat je niet bovengemiddeld veel spiermassa hebt.
 
Afvallen ga je doen door minder te eten. Sporten helpt je om natuurlijk wel erbij omdat je dan wat meer verbrandt en fitter wordt. Succes met je doelen. Gr. een basisschool meester.

Welke groep gaf jij ook alweer les?
 
Back
Naar boven