XXL Nutrition

Diclofenac als behandeling voor een peesontsteking?

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
15.778
Waardering
14.213
Ik vermoed een peesontsteking in de voorkant van mijn schouder te hebben.
Dit is heel objectief vastgesteld d.m.v. zelfonderzoek behulp van Google. :roflol:

Met name bij borstoefening, bankdrukken in het bijzonder, kraakt mijn rechter schouder.
Overhead presses en shoulder presses op een machine heb ik dat gek genoeg niet.

Na een goede twee weken van verminderde belasting merk ik helaas nog geen verbetering..
Nu heb ik mij laten vertellen dat een dicloflenac kuurtje wellicht het herstel kan versnellen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Oraal of lokaal een gel variant smeren? Dosering?
 
Ik vermoed een peesontsteking in de voorkant van mijn schouder te hebben.
Dit is heel objectief vastgesteld d.m.v. zelfonderzoek behulp van Google. :roflol:

Met name bij borstoefening, bankdrukken in het bijzonder, kraakt mijn rechter schouder.
Overhead presses en shoulder presses op een machine heb ik dat gek genoeg niet.

Na een goede twee weken van verminderde belasting merk ik helaas nog geen verbetering..
Nu heb ik mij laten vertellen dat een dicloflenac kuurtje wellicht het herstel kan versnellen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Oraal of lokaal een gel variant smeren? Dosering?
Denk dat het verstandiger is om de bron van het probleem aan te pakken, in plaats van de gevolgen.
 
Denk dat het verstandiger is om de bron van het probleem aan te pakken, in plaats van de gevolgen.
Helemaal waar, maar als het daadwerkelijk een peesontsteking is, betekent dat maanden van rust.

Als een een week dicloflenac is hetzelfde oplevert is de keus gauw gemaakt..
 
Ik heb ook wel eens pijnlijke/ontstoken pezen proberen te smeren met diclofenac gel 5% en naar mijn gevoel hielp het geen kut
 
2 weken nsaids wordt vaker voorgeschreven bij een peesontsteking. Echter wanneer t geen acuut reactief beeld is moet je je denk ik afvragen of je een ontstekingsremmend middel moet innemen. Een ontsteking is immers de eerste fase van herstel...niet altijd slim om te remmen. Maw neem contact op met je fysiotherapeut/huisarts
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel eens pijnlijke/ontstoken pezen proberen te smeren met diclofenac gel 5% en naar mijn gevoel hielp het geen kut
2 weken nsaids wordt vaker voorgeschreven bij een peesontsteking. Echter wanneer t geen acuut reactief beeld is moet je je denk ik afvragen of je een ontstekingsremmend middel moet innemen. Een ontsteking is immers de eerste fase van herstel...niet altijd slim om te remmen. Mae neem contact op met je fysiotherapeut/huisarts
Bedankt voor jullie reactie!
 
Geen ervaring mee. Misschien langs de huisarts? Die kan bij ernstige klachten een corticosteroïden injectie geven.
 
Back
Naar boven