MuscleMeat

Dictator Erdogan

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
In NL is het beledigen van het koningshuis verboden bij de wet en staat een ''relatief'' flinke straf op.
Komt hier gelukkig niet veel voor, dat iemand een gevangenis straf krijgt hiervoor, maar dit soort wetten zijn van toepassing in vele landen, dus hiermee is Turkije niet bepaald een uitzondering, niet echt nieuwswaardig dus.
 
In Nederland wordt dat gelukig niet gebruikt.

'Niet alleenstaand geval' = belangrijk. Honderden journalisten, politici, activsten opgepakt omdat zogenaamd lid van de KCK (PKK-gelinkde organisatie, zogenaamde stedelijke-PKK). Daarom goed dat Öcalan tot vredesbespreken enzo oproept, als dat bereikt wordt dan kan dat niet meer als excuus gebruikt worden voor repressie. Belangrijk is dat er een democratische oppositie komt, HDP (Democratische volkspartij) is een eerste aanzet. Ik wens ze succes!
 
In NL is het beledigen van het koningshuis verboden bij de wet en staat een ''relatief'' flinke straf op.
Komt hier gelukkig niet veel voor, dat iemand een gevangenis straf krijgt hiervoor, maar dit soort wetten zijn van toepassing in vele landen, dus hiermee is Turkije niet bepaald een uitzondering, niet echt nieuwswaardig dus.

wanneer is de laaste keer dat iemand daar in nederland uberhoupt nog voor gestraft is?
 
In NL is het beledigen van het koningshuis verboden bij de wet en staat een ''relatief'' flinke straf op. Komt hier gelukkig niet veel voor, dat iemand een gevangenis straf krijgt hiervoor, maar dit soort wetten zijn van toepassing in vele landen, dus hiermee is Turkije niet bepaald een uitzondering, niet echt nieuwswaardig dus.
Vele landen hebben versleten wetten die niet meer toegepast worden.

---------- Toegevoegd om 01:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:45 ----------

In Nederland wordt dat gelukig niet gebruikt. 'Niet alleenstaand geval' = belangrijk. Honderden journalisten, politici, activsten opgepakt omdat zogenaamd lid van de KCK (PKK-gelinkde organisatie, zogenaamde stedelijke-PKK). Daarom goed dat Öcalan tot vredesbespreken enzo oproept, als dat bereikt wordt dan kan dat niet meer als excuus gebruikt worden voor repressie. Belangrijk is dat er een democratische oppositie komt, HDP (Democratische volkspartij) is een eerste aanzet. Ik wens ze succes!
Redogan is zoals Putin
Putin is zoals Stalin
Stalin is zoals Hitler
Hitler is zoals Mao
Mao is zoals Broto

---------- Toegevoegd om 01:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:46 ----------

wanneer is de laaste keer dat iemand daar in nederland uberhoupt nog voor gestraft is?
Gisteren, Jantje moest half uur in de hoek nadat hij Beatrix beledigd had.
 
-Democratisch verkozen + vrije verkiezingen
-Dictator

Pick one
 
Zal vast iemand worden die het "Chinese model" zal toepassen
 
-Democratisch verkozen + vrije verkiezingen
-Dictator

Pick one

Dictatuur van de meerdeheid. Tada.

Weet je wie nog meer democratische verkozen werd via vrije verkiezingen?
 
Dictatuur van de meerdeheid. Tada.

Weet je wie nog meer democratische verkozen werd via vrije verkiezingen?


Dictatuur v meerderheid geldt dan voor vele landen. Waarom erdogan selecteren dan? Tada.


En hitler won via democratische verkiezingen, maar heeft dan de verkiezingen afgeschaft. erdogan heeft de verkiezingen niet afgeschaft. Dus leg uit waarom hij een dictator is en vb obama niet.

#Rekt
 
-Democratisch verkozen + vrije verkiezingen
-Dictator

Pick one

-Religieuze mensen kiezen dictator
-Wat meer geëvolueerde mensen kiezen voor vrijheid

Pick one

Kiezen voor Hitler was een religie op zichzelf.
 
Dictatuur v meerderheid geldt dan voor vele landen. Waarom erdogan selecteren dan? Tada. En hitler won via democratische verkiezingen, maar heeft dan de verkiezingen afgeschaft. erdogan heeft de verkiezingen niet afgeschaft. Dus leg uit waarom hij een dictator is en vb obama niet. #Rekt
Rusland houdt ook verkiezingen?
 
Als je "democratisch verkozen" noemt wanneer politiek tegenstanders de bak in vliegen...
De verkiezingen zijn absoluut niet vrij in Turkije.
En bovendien is er veel fraude bij de verkiezingen.
Erdogan drijft ook alles door wat hij wil, ook al is 80%+ van de bevolking tegen.
Corruptie
Controle over de media
etc...

Turkije scoort niet al te hoog op vlak van vrijheid, persvrijheid en economische vrijheid.

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Onder Erdogan is Turkije enkel minder en minder democratisch geworden

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

"Turks–and especially those that form the AKP’s core support base–are used to authoritarianism, corruption, nepotism, and fear."

"Turkey has one of the world’s worst records for the imprisonment of journalists. Not only is corruption on the increase–including at the very top of the government–but investigations into it and reporting on it have been curtailed by a range of intimidatory measures."

Zonder vrije media kan je ook geen democratie hebben.
En een van de pilaren van democratie: een scheiding der machten is er ook niet onder Erdogan...
 
Waar komt die 80% vandaan?
 
Denk dat het bij de laatste verkiezingen ook voldoende in het nieuws gekomen is dat "toevallig" het stemmen in regio's waar Erdogan veel minder populair is helemaal in het honderd liep en mensen uren moesten aanschuiven om te kunnen stemmen.
"toevallig" in regio's waar Erdogan heel populair is kon men zonder probleem meerdere malen gaan stemmen.
Bepaalde bekendheden werden op de verkiezingslijsten geplaatst zonder dat ze het wisten en zonder dat ze het wouden. Om stemmen te winnen.

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Waar komt die 80% vandaan?
80%+ van Turken was tegen de vernietiging van een of ander monument dat Erdogan wou laten vernietigen.
 
Nou, wat een overtuigend bewijs dat 80% v.d. Turken tegen 'alles' is wat Erdogan 'doordrijft'.
 
Nou, wat een overtuigend bewijs dat 80% v.d. Turken tegen 'alles' is wat Erdogan 'doordrijft'.
:roflol: hahahaa ik verwachte het al dat je mn woorden weer ging vervormen, zo voorspelbaar.

Ik zeg absoluut niet dat 80% tegen alles is wat Erdogan doordrijft, ik zeg dat Erdogan alles doordrijft wat hij wil, zelfs wanneer 80% van de bevolking tegen is. Groot verschil met te zeggen dat 80% tegen alles is dat Erdogan doordrijft... Maar ik had wel verwacht dat je dat weer ging vervormen.
 
Ik zeg absoluut niet dat 80% tegen alles is wat Erdogan doordrijft, ik zeg dat Erdogan alles doordrijft wat hij wil, zelfs wanneer 80% van de bevolking tegen is. Groot verschil met te zeggen dat 80% tegen alles is dat Erdogan doordrijft... Maar ik had wel verwacht dat je dat weer ging vervormen.

Erdogan drijft ook alles door wat hij wil, ook al is 80%+ van de bevolking tegen.

Heb helemaal niets vervormt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven