MuscleMeat

Die ouderen van tegenwoordig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kazamafury

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
3.932
Waardering
2.402
12.45 ik pak mijn spullen om naar school te gaan en mijn examen engels te maken. Rustig mijn mp3-spelertje in en op de fiets de oprit af. Nu hebben we aan de rechterkant van de oprit een heg staan zodat je niet kunt zien of er iemand aan komt lopen. Dus wat gebeurde er nu, er loopt iemand van +- 65 jaar over het trotoir met zijn vrouw ernaast in een electrisch wagentje. Omdat ik deze pas op het laatste moment zag moest ik vol in de remmen. Nou doen mijn remmen het niet super goed dus ik sta niet op tijd stil. Gelukkig komt het niet tot een botsing omdat de vrouw in het wagentje ook de remmen heeft ingetrapt en deze snel genoeg stil stond (mag ook wel met loopsnelheid). Een beetje bekomen van de schrik bied ik rustig mijn excuses aan en wil ik mijn weg vervolgen, er is immers toch niemand gewond geraakt. Nu begint de man te foeteren tegen mij...

"wat is dat nou voor een onzin zeg"

waarop ik zeg
"sorry hoor maar ik kon er ook niets aandoen"

hierop draait de man zich met een snelle draai om en loopt met een aggresieve houding naar me toe en wijst me aan waarbij hij zegt:
"nou geen grote bek opzetten jongen!"

Ik blijf rustig (ik laat me niet intimideren door een aggresieve bejaarde) en zeg rustig
"Ik zet helemaal geen grote "bek" op meneer"

waarop hij me aggresife aan blijft kijken en vervolgens toch maar zijn weg vervolgt net als ik.


Nu denk ik er eigelijk pas overna omdat ik op dat moment meer bezig was met mijn eindexamen dat ik ging maken. Ik ben van mening dat ik daar niet redelijk ben benadert door de man...

Veel mensen hebben veel kritiek op de jeugd van tegenwoordig maar wat ik ook nu weer heb gemerkt is dat de ouderen in de samenleving er ook wat van kunnen hoor!

Hebben jullie wel eens van dit soort situaties meegemaakt?


(ben blij dat ik goed rustig ben gebleven en niet mijn stem heb verheft, in tegen stelling tot de man, hierdoor hoop ik dat hij later doorkreeg dat hij echt onredelijk bezig was)
 
Laatst bewerkt:
opa roidrage
 
Opa was gewoon geschrokken en die emotie moest er even uit.

Goed dat je gewoon rustig bent gebleven.
 
Denk inderdaad dat het gewoon een schrik reactie was van die man. Niet te veel over nadenken, veel mensen zijn opgefokt tegenwoordig :) Je hebt het netjes afgehandeld, gewoon rustig blijven in zo'n situatie, zeker bij ouderen.
 
klopt, ouderen denken tegenwoordig ook dat ze alles mogen. ik heb respect voor ouderen, maar niet meer dan redelijk is, sommigen denken the godfather te zijn omdat ze de 65 gepasseerd zijn.
 
de oudjes van tegenwoordig kunnen NIET !!!!!!! rijden
 
OT jongens!!

--> Hoe was je examen?


:p


Nee, vind persoonlijk ook dat er rap besloten wordt:
"De jeugd van tegenwoordig"
 
klopt, ouderen denken tegenwoordig ook dat ze alles mogen. ik heb respect voor ouderen, maar niet meer dan redelijk is, sommigen denken the godfather te zijn omdat ze de 65 gepasseerd zijn.

idd, dit word soms wel zwaar overdreven! voor ze opstaan in de bus en trein vind ik prima, en doe ik ook, want daar heb ik begrip voor...

maar zoals in dit soort situaties kunnen ze bijzonder onredelijk zijn!
 
Misschien is het omdat de jongeren (die jonger zijn dan jijzelf) of zelfde leeftijd en nog steeds brutaal en krapuul zijn de ouderen afschrikken en dat een ouder persoon zich ofwel volledig afsluit ofwel direct brutaal en krachtig opsteld om de jongere zijn plaats toe te kennen...

Ik zeg maar iets...
 
Ik kom eigenlijk alleen maar vriendelijke en/of eenzame bejaarden tegen als ik uit kan gaan van de indruk bij het passeren in het dagelijkse leven.
 
Veel ouderen denken inderdaad dat ze de baas zijn omdat ze de hongerwinter hebben meegemaakt ofzo.

Volgens mij zijn ze gestressed, omdat ze op de vlucht zijn voor de dood die ze achterna zit en steeds dichterbij komt.
 
de oudjes van tegenwoordig kunnen NIET !!!!!!! rijden

Ik ben vandaag nog zo'n opa tegengekomen ,zat ie volgas te geven met z'n koppeling ingedrukt. Toen liet ie de koppeling veel te snel los en schoot ie met een rotvaart vooruit waarna z'n auto stilviel.Na enkele pogingen is die uiteindelijk toch weggeraakt.
 
Ik vind +/- 60 jaar trouwens nog niet echt bejaard, maar goed :p
 
Opa was gewoon geschrokken en die emotie moest er even uit.

Goed dat je gewoon rustig bent gebleven.

het was idd een schrikreactie waarschijnlijk toch had hij niet zo mogen reageren vind ik.
 
Ik vind +/- 60 jaar trouwens nog niet echt bejaard, maar goed :p

mja moet mijn schatting bij nader inzien verplaatsen naar 65 ;)

@tommas: examen was redelijk eitje, zit zo rond de 7.1

@mongsky: zou kunnen maar generalisering vind ik best een kwalijke zaak.
 
Laatst bewerkt:
Moet je maar zien dat je remmen werken, voor hetzelfde geld zat je boven op zijn bitch.
 
Tijdje terug fietste ik uit het winkelcentrum een heuvel op. Nou is het zo dat je officieel een boete aan je kont krijgt vanwege niet mogen fietsen.. Maar ik had een zware boodschappetas, en ging toch echt wel mooi fiesten.

Ik fiets in open zicht, zonder enige mensen om me heen. En in tegenovergestelde richting liep een oudere man met zijn tas richting de AH. Wat doet hij nou.. de AH zit aan zijn rechterhand, en hij loopt in een schuine lijn richting mjin fiets zodat ik hem zal raken als ik niet aan de kant ging.

Ik had het in de gaten en week uit tot ik niet verder kon, maar de man bleef schuin naar mij toe lopen. en knalde vervolgens met zijn schouder tegen mijn boodschappentas aan!!! waarna ik het niet kon laten om ook ff mijn schouder tegen die van hem te zetten (grr) heb niets gezegd en gewoon stug doorgefietst alsof ik niets in de gaten had, heb de beste man ook helemaal niet aangekeken.

idd oudjes van tegenwoordig, vrij kinderachtig als je je irriteert aan het feit dat ik fiets op een plek waar dat niet mag... terwijl er geen mensen vllak in de buurt liepen!!
 
Tijdje terug fietste ik uit het winkelcentrum een heuvel op. Nou is het zo dat je officieel een boete aan je kont krijgt vanwege niet mogen fietsen.. Maar ik had een zware boodschappetas, en ging toch echt wel mooi fiesten.

Ik fiets in open zicht, zonder enige mensen om me heen. En in tegenovergestelde richting liep een oudere man met zijn tas richting de AH. Wat doet hij nou.. de AH zit aan zijn rechterhand, en hij loopt in een schuine lijn richting mjin fiets zodat ik hem zal raken als ik niet aan de kant ging.

Ik had het in de gaten en week uit tot ik niet verder kon, maar de man bleef schuin naar mij toe lopen. en knalde vervolgens met zijn schouder tegen mijn boodschappentas aan!!! waarna ik het niet kon laten om ook ff mijn schouder tegen die van hem te zetten (grr) heb niets gezegd en gewoon stug doorgefietst alsof ik niets in de gaten had, heb de beste man ook helemaal niet aangekeken.

idd oudjes van tegenwoordig, vrij kinderachtig als je je irriteert aan het feit dat ik fiets op een plek waar dat niet mag... terwijl er geen mensen vllak in de buurt liepen!!


een ouwe rapist verliest zijn streken niet :D
 
Grandpa gone crazy!
 
Back
Naar boven