XXL Nutrition

Die portiers van tegenwoordig toch! DBC'tje kom 'es gauw.

Bezoekers in dit topic

MightyDuck

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
6.013
Waardering
3
Twee gasten van de Draaibar, een bar in de Drie Gezusters, aan de Grote Markt van Groningen zouden twee weken geleden zijn afgetuigd door twee portiers. De bedrijfsleiding weet echter van niets. Inmiddels heeft de politie het incident in onderzoek. Een ooggetuige doet verslag.

Arend Jager was met vrienden uit in Groningen en was eerst in de Groote Griet. Toen hij naar het bovengelegen Draaibar ging, bleek de stemming daar een stuk minder. "We stuitten op een ruzie. Maar we zagen niet of er al security was. Dus ik meldde me bij de barmedewerker. Die reageerde helemaal enthousiast, greep zijn portofoon en zei tegen een collega dat hij even weg was."

Arend ging terug naar de plek waar de ruzie was. "Nu was goed te zien dat een zeer gespierde, kale man iemand aan het afrossen was. Zijn vuist ging meerdere malen op en neer en zijn ogen schoten vuur. Mijn eerste indruk was dat deze vechtersbaas drugs had gehad. De man sloeg in op een jongen met blonde dreadlocks waar haast geen leven meer inzat."

Ondertussen brak paniek uit in het halletje tussen de Draaibar en de uitgang. "Nu kon ik goed zien dat de kale gespierde man bij de security hoorde. Hij had het hoofd van zijn tegenstander geklemd onder zijn arm en sleurde hem het halletje door, schijnbaar op weg naar de uitgang. Maar hij stopte even, duwde de jongen met dreadlocks tegen de muur en gaf hem nog even een beuk in z'n gezicht. De jongen, die zijn veel te wijde broek op z'n enkels had hangen en dus in zijn onderbroek stond, reageerde totaal niet op de klappen. Zijn hoofd hing voorover gebogen en zijn ogen stonden omhoog gericht alsof hij zijn eigen wenkbrauwen wilde bekijken."

Een andere portier pakte de vriend van de andere jongen hard aan. "Deze donkere portier ging ook hardhandig met zijn slachtoffer om. Ook hier werd duidelijk geen verzet geboden. Hij zat op de grond met zijn bebloede gezicht en was uitgeput. De kale portier keek naar rechts en, tot ieders verbazing, schopte hij het slachtoffer van zijn collega vol in het gezicht."

Martin Talens, bedrijfsleider van de Grote Markt Zuidzijde, gelooft niets van het verhaal van Arend Jager. "We hebben het portierswerk uitbesteed aan portiersbedrijf Prohost. Dat zijn professionele jongens. Ik heb ook niks over deze vechtpartij gehoord van andere gasten.."

De politie is nog op zoek naar getuigen.

Tering ik vraag me af of dat waar is, iemand uit Groningen misschien, boogie jopie, more info? ???

Drugs lijkt me sterk zo'n portier stopt zich vast niet vol speed dan kan 'ie niet normaal aan zn deur blijven staan. Om een of andere nare reden doet de combi extreme agressie en "zeer gespierde man" met direct aan AS denken.
:(

Bron: Fok!
 
Laatst bewerkt:
hoor je toch wel vaker.

Tent in de achterhoek is ook een tijd dichtgeweest ivm een dergelijk incident...
Wat een gasten... :(
 
heb het ook al eens meegemaakt , sommige staan wel heel kort ja ...
 
Misschien zat hij aan de eef.
 
Tja nu is het zo'n welles nietus verhaal. Hebben ze het wel of niet gedaan? Ik denk persoonlijk van niet maar waarom zou hij zoiets verzinnen?
 
Directe en vaak gekleurde ooggetuigenverslagen maken vaak een sterke indruk. Ook op mij; en al helemaal omdat ik ook in Groningen woon. Maar nog even wachten op een artikeltje in het Dagblad hiero als dat er uberhaubt komt. Ik zal ff wat rondvragen; zeggen of dit waar is of niet is natuurlijk onzin omdat niemand hier daar bij is geweest en de meeste ook nooit in die kroeg zijn geweest en dus niet weten hoe die security lui daar zijn.
 
het enige wat ik van de Drie weet is dat er lekkere 15-jarige sletjes rondlopen en idd een paar boos uitziende uitsmijters. En ik ken wel een kale ja.
 
boogie zei:
het enige wat ik van de Drie weet is dat er lekkere 15-jarige sletjes rondlopen en idd een paar boos uitziende uitsmijters. En ik ken wel een kale ja.

Je bedoelt KaLe zeker maar die bouncet toch niet :D
 
Als er bij de 3 gezusters ruzie is zoeken ze meestal niet uit wie de dader is en wie niet als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat ze zo ver gaan... Ik heb altijd wel het idee dat er wel een aantal proffesionele jongens daar staan. Maar je weet het nooit. En de politie is daar ook niet te beroerd om wat klappen uit te delen, dat hebben vrienden van me al eens ondervonden toen ze "uitgeleverd" werden door uitsmijters van de drie. Binnen zijn geen camera's geloof ik, wat dat betreft had het buiten moeten gebeuren.
 
nee, ik bedoel een echte kale bouncer.
maar goed, ik zal een dezer dagen eens een kijkje nemen ;)
toch maar 2 min. lopen vanaf hier.
 
Diniz zei:
Als er bij de 3 gezusters ruzie is zoeken ze meestal niet uit wie de dader is en wie niet als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat ze zo ver gaan... Ik heb altijd wel het idee dat er wel een aantal proffesionele jongens daar staan. Maar je weet het nooit. En de politie is daar ook niet te beroerd om wat klappen uit te delen, dat hebben vrienden van me al eens ondervonden toen ze "uitgeleverd" werden door uitsmijters van de drie. Binnen zijn geen camera's geloof ik, wat dat betreft had het buiten moeten gebeuren.

Ik ken 1 bouncer die daar gewerkt heeft en toen was het aardig normaal daar! Tent is dus lekker achteruit gegaan :mad:
 
Tja ik kom er wel eens sporadisch als ik bij vrienden ben ik vond het altijd een doorsnee oppervlakkige kroeg/disco maar ellende heb ik er nooit gemerkt, ik vond de sfeer in Groningen juist altijd wel kalm. Beetje triest wel, dat mag imo een flinke schadeclaim worden.

Hoewel dreadlocks wel gewoon fout zijn dus een páár klappen waren wel terecht. :cool:
 
Stel, dit zou waar zijn. En er werd gewoon doorgemept/geschopt op het 'slachtoffer' terwijl hij gewoon niets kon doen. Gaat toch helemaal nergens over!
Staan ze ook nog raar te kijken als 1 van die gasten die week erop terugkomt met een mes of iets dergelijks.
Ik weet niet wat ik zou doen, als mij dat gebeurde, maar het lijkt me ****ing duidelijk dat ik dit niet zou pikken.

Ik kwam zelf een paar jaar terug wel vaak in Groningen, en heb zelf nooit ergens last van gehad. Mensen die teveel drinken en/of drugs gebruiken zie je gewoon overal..
 
Laatst bewerkt:
MightyDuck zei:
Drugs lijkt me sterk zo'n portier stopt zich vast niet vol speed dan kan 'ie niet normaal aan zn deur blijven staan. Om een of andere nare reden doet de combi extreme agressie en "zeer gespierde man" met direct aan AS denken.[/b]

er word toch veel coke gebruikt in het portiersmilieu hoor zeker onder de belgische portiers
 
boogie zei:
nee, ik bedoel een echte kale bouncer.
maar goed, ik zal een dezer dagen eens een kijkje nemen ;)
toch maar 2 min. lopen vanaf hier.

Pas je wel op Boogster, ik wil niet dat een kwade man jouw al zo belachelijk voorkomen verder verknalt :D.
 
Probleem bij dit soort situaties zijn ooggetuigeverslagen; die hebben vaak een bodem van emotie en beoordeling aan de hand van wat de heersende tendens is.

Voorbeeld: Als ik twee mensen aan m'n deur krijg die mij willens en wetens bedreigen, en tenslotte uithalen, en ik mijn slag sla dan zijn ze van mij. Maar als ik ze dan goed aanpak zul je de oogetuigen horen zeggen dat er een slchtpartij heeft plaats gevonden tegen twee arme klanten.
De tendens is dat er om niets aangifte gedaan moet worden tegen portiers: zo is dat verteld aan de burgers door de overheid en zo handelen ze. Ik heb egen last meer van mensen die me uitdagen aan de deur hoor. Ik heb last van mensen die zeggen dat ik een kankerlijer ben en vervolgens zeggen: 'sla dan, doek meteen effe aangifte erbij, kankerlul!'

wat doe jij dan?

Punt is dat de ooggetuige niet weet wat er vooraf is gegaan. De 2 klanten kunnen met wapens gedreigd hebben of er is een gevaarlijke situatie ontstaan door andere motieven.
Maar dan nog is het extreem gevaarlijk om op mensen in te slaan die zich willoos opstellen en geen verweer vertonen. Mijn eigen grens in extreme situaties is: stoppen als er geen verweer is, ook al zou je nog zo graag willen. Het ooggetuigeverslag van omstanders zal namelijk helder een streep kunnen trekken als je laat zien dat 'stoppen' stoppen betekent.

Als iemand met een wapen voor je staat heb je kans dat je zelf dus wél doorgaat en als je mijn persoonlijke mening wilt weten: 'Genoeg' bestaat niet voor mensen die gastheren bedreigen met wapens. Die mogen wat mij betreft ter plekke bezwijken, daar is geen goed woord voor over.

Om terug te komen op het gebeurde: Belangrijk is dat er aangifte komt van de klanten. Komt die er niet dan weet je zelf al dat de klanten eieren voor hun geld kiezen en dus wél goed fout zaten. Immers: de klant wordt prima beschermd door de overheid. Ik weet soms echt niet meer wat ik aan een deur doe als ik zie waar klanten mee wegkomen bij een aangifte.
 
Laatst bewerkt:
en die jongen met die dreadlocks ... heeft ie het wel overleefd ? hoop ik ?
 
Die portier had gewoon last van een roidrage :P
 
DBC01 zei:
Probleem bij dit soort situaties zijn ooggetuigeverslagen; die hebben vaak een bodem van emotie en beoordeling aan de hand van wat de heersende tendens is.

Voorbeeld: Als ik twee mensen aan m'n deur krijg die mij willens en wetens bedreigen, en tenslotte uithalen, en ik mijn slag sla dan zijn ze van mij. Maar als ik ze dan goed aanpak zul je de oogetuigen horen zeggen dat er een slchtpartij heeft plaats gevonden tegen twee arme klanten.
De tendens is dat er om niets aangifte gedaan moet worden tegen portiers: zo is dat verteld aan de burgers door de overheid en zo handelen ze. Ik heb egen last meer van mensen die me uitdagen aan de deur hoor. Ik heb last van mensen die zeggen dat ik een kankerlijer ben en vervolgens zeggen: 'sla dan, doek meteen effe aangifte erbij, kankerlul!'

wat doe jij dan?

Punt is dat de ooggetuige niet weet wat er vooraf is gegaan. De 2 klanten kunnen met wapens gedreigd hebben of er is een gevaarlijke situatie ontstaan door andere motieven.
Maar dan nog is het extreem gevaarlijk om op mensen in te slaan die zich willoos opstellen en geen verweer vertonen. Mijn eigen grens in extreme situaties is: stoppen als er geen verweer is, ook al zou je nog zo graag willen. Het ooggetuigeverslag van omstanders zal namelijk helder een streep kunnen trekken als je laat zien dat 'stoppen' stoppen betekent.

Als iemand met een wapen voor je staat heb je kans dat je zelf dus wél doorgaat en als je mijn persoonlijke mening wilt weten: 'Genoeg' bestaat niet voor mensen die gastheren bedreigen met wapens. Die mogen wat mij betreft ter plekke bezwijken, daar is geen goed woord voor over.

Om terug te komen op het gebeurde: Belangrijk is dat er aangifte komt van de klanten. Komt die er niet dan weet je zelf al dat de klanten eieren voor hun geld kiezen en dus wél goed fout zaten. Immers: de klant wordt prima beschermd door de overheid. Ik weet soms echt niet meer wat ik aan een deur doe als ik zie waar klanten mee wegkomen bij een aangifte.

Punt is wel dat portiers meestal vrij uit gaan in de trant van "veiligheid van bezoekers gaat voorop" mocht dit echt zo zijn dan zou deze portier zijn grijze pas voor de rest van zn leven in moeten leveren!
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat aangiftes werden ingetrokken door het manipuleren van bezoekers!
Er was zelfs een uitsmijter die als je hem al niet groette een tik wilde uitdelen!
Gelukkig heeft hij wat dingen geflikt in het criminele circuit en mocht hij Nederland weer inkomen krijgt hij bezoek van een stuk of wat lui!
In welk geval dan ook een portier hoort eerst te praten voordat hij erop los beukt!
Portiers die te pas en te onpas geweld gebruiken horen niet in dat wereldje thuis!
 
Portiers die te pas en te onpas geweld gebruiken horen niet in dat wereldje thuis!

Dat stadium zijn we al lang en breed voorbij.
Tegenwoordig wordt je pas al ingehouden als je een valse aangifte tegen je hebt gekregen, dus maak je niet al te druk. Twee klanten die een valse aangifte doen, betekent geen werk meer voor de (eerlijke) portier. Dat weten de klanten, dus regelmatig gooien ze het op een akkoordje: doen ze onafhankelijk aangifte en de portier is z'n baan kwijt.

We kunnen beter een topic openen: 'Die klanten van tegenwoordig'.

Een nóg grotere smoel dan voorheen en ze naaien de portier met valse aangiftes.
Echt waar, wees blij dat er in deze tijd nog mensen in jouw vrije tijd voor je veiligheid instaan, het worden er steeds minder want de fooien zijn waardeloos en het werk gewoon ondankbaar behalve als ze je nodig hebben he, dan ben je ineens wel de man.

:thumbd:
 
Back
Naar boven