Fitness Seller

Die portiers van tegenwoordig toch! DBC'tje kom 'es gauw.

Bezoekers in dit topic

DBC01 zei:
Dat stadium zijn we al lang en breed voorbij.
Tegenwoordig wordt je pas al ingehouden als je een valse aangifte tegen je hebt gekregen, dus maak je niet al te druk. Twee klanten die een valse aangifte doen, betekent geen werk meer voor de (eerlijke) portier. Dat weten de klanten, dus regelmatig gooien ze het op een akkoordje: doen ze onafhankelijk aangifte en de portier is z'n baan kwijt.

We kunnen beter een topic openen: 'Die klanten van tegenwoordig'.

Een nóg grotere smoel dan voorheen en ze naaien de portier met valse aangiftes.
Echt waar, wees blij dat er in deze tijd nog mensen in jouw vrije tijd voor je veiligheid instaan, het worden er steeds minder want de fooien zijn waardeloos en het werk gewoon ondankbaar behalve als ze je nodig hebben he, dan ben je ineens wel de man.

:thumbd:


Inderdaad sommige klanten die zijn echt bijdehand...... ??? uitschelden voor vanaf en zelfs uit dagen en de portier weg gaan duwen weet ik veel.Maargoed die ecto werd een paar meter door de lucht geslingerd op een paar fietsen naast mij hahaha :hello: moest echt lachen.

Maar ik snap ook best dat je als portier eens zo gefrustreerd bent dat je iets te ver gaat.
 
DBC01 zei:
Dat stadium zijn we al lang en breed voorbij.
Tegenwoordig wordt je pas al ingehouden als je een valse aangifte tegen je hebt gekregen, dus maak je niet al te druk. Twee klanten die een valse aangifte doen, betekent geen werk meer voor de (eerlijke) portier. Dat weten de klanten, dus regelmatig gooien ze het op een akkoordje: doen ze onafhankelijk aangifte en de portier is z'n baan kwijt.

We kunnen beter een topic openen: 'Die klanten van tegenwoordig'.

Een nóg grotere smoel dan voorheen en ze naaien de portier met valse aangiftes.
Echt waar, wees blij dat er in deze tijd nog mensen in jouw vrije tijd voor je veiligheid instaan, het worden er steeds minder want de fooien zijn waardeloos en het werk gewoon ondankbaar behalve als ze je nodig hebben he, dan ben je ineens wel de man.

:thumbd:

@DBC ik heb zelf het beveiliginsvak gedaan, had kameraden die portier zijn/waren, ben zelf gevraagd om bij de deur te komen staan, mijn gym eigenaar is in het weekend ook uitsmijter!

Leer mij het wereldje kennen ik heb er genoeg van gezien, over gehoord het is overal hetzelfde liedje!
99% staat er om te kunnen rossen vraag een willekeurige portier wat hij van zijn werk vind en je hoort vaker dat ze het kicken vinden iemand in elkaar te kunnen rossen!
Valt toch op dat veelal kickboksers,Muay Thai'ers, Free Fighters aan de deur staan en dat dit volk het meeste ruzie heeft!
Ooit heeft er in RingSports een leuk artikel gestaan ( voordat Bob Schreiber een vaste column kreeg ) over Bob Schreiber hij zei letterlijk dat zijn vrouw vaker los gaat op bezoekers dan hij!
Bob probeert meer te praten terwijl zijn vrouw er direct op los mept!
 
Niets nieuws. Ik zie het regelmatig bij mij in de buurt. Grote mannen met een "Vtje" die zelfs dames hard, echt hard, naar buiten slaan (letterlijk).
 
ReyMysterio zei:
@DBC ik heb zelf het beveiliginsvak gedaan, had kameraden die portier zijn/waren, ben zelf gevraagd om bij de deur te komen staan, mijn gym eigenaar is in het weekend ook uitsmijter!

Leer mij het wereldje kennen ik heb er genoeg van gezien, over gehoord het is overal hetzelfde liedje!
99% staat er om te kunnen rossen vraag een willekeurige portier wat hij van zijn werk vind en je hoort vaker dat ze het kicken vinden iemand in elkaar te kunnen rossen!
Valt toch op dat veelal kickboksers,Muay Thai'ers, Free Fighters aan de deur staan en dat dit volk het meeste ruzie heeft!
Ooit heeft er in RingSports een leuk artikel gestaan ( voordat Bob Schreiber een vaste column kreeg ) over Bob Schreiber hij zei letterlijk dat zijn vrouw vaker los gaat op bezoekers dan hij!
Bob probeert meer te praten terwijl zijn vrouw er direct op los mept!


Ik ken Bob en zijn vrouw niet en wat Bob met of zonder z'n vrouw doet maakt me niet zoveel uit. Ik zou zeggen: draai de vraag eens om.

Wat als er geen freefighters aan de deur stonden. Denk je dat er dan minder gevochten zou worden? Op sommige plekken wel degelijk, maar de meeste grote clubs hebben gewoon portiers met een bepaalde uitstraling nódig om (gedrogeerde) mensen niet op domme gedachten te brengen.

Als er mensen aan de deur zouden staan met de uitstraling van een boekhouder wordt zo iemand helemaal niet serieus genomen. En ik kén mensen met de uitstraling van een vaatdoek. Die hebben het lastig hoor, en worden ook helemaal niet als autoriteit erkend.
Ze mogen best zeggen dat ik er arrogant bij sta aan de deur; het is een uitstraling die je hebt en behoudt om een zekere afstand te creeeren tussen de klant en jezelf. Een afstand van respect en autoriteit. Heb je die niet dan lopen ze over je heen. Het is sinds een aantal jare in de mode om als eigenaar van een tent te zeggen: Uitsmijters heb je op je brood, portiers heb ik niet, ik heb gastheren. De gastheren dienen dan mee te gaan, ver mee te gaan in het slappe geouwehoer van klanten en het sfeertje van 'ouwe jongens krentenbrood', oftewel: 'er zijn geen grenzen, er is geen afstand tussen jou en mij toffe peer'. Daar ben ik nooit in mee gegaan.
Het werkt tegen je op bepaalde momenten.

Als ik al zie dat 90% van de jeugd aan mijn deur al niet eens het godvergeten fatsoen heeft om te groeten als ze aan komen draven, dan heb ik al zoiets van: bekijk het even. verwacht van mij dan ook geen vriendelijk toontje als je weer es 'vergeet' je jas op te hangen of toch weer naar buiten loopt met je glas.
 
Het klinkt allemaal als water bij de limonade siroop ;)

Heb het jaren gedaan (op 17e eerste beveiligings werk in de Energie hallen in Rotterdam) en wat meer oude garde zien verdwijnen en jonge gasten terug zien komen, wat een ellende, veel ervaring loopt weg, veel onervaren te agressieve mannen komen terug.

Veel agressie gezien, onnodig haantjes gedrag, niet weten wat je aan iemand hebt (of helpen of niet helpen of TE veel helpen)

En toch is het leuk werk om te doen als je fatsoenlijke collega's hebt.
 
DBC01 zei:
Als ik al zie dat 90% van de jeugd aan mijn deur al niet eens het godvergeten fatsoen heeft om te groeten als ze aan komen draven, dan heb ik al zoiets van: bekijk het even. verwacht van mij dan ook geen vriendelijk toontje als je weer es 'vergeet' je jas op te hangen of toch weer naar buiten loopt met je glas.

Precies!!! Ik hoor het ooh zo vaak om me heen "k#nkeruitsmijter dit, tyfuslijer dat". Maar waarom heb ik dan nooit problemen met ze? Juist, omdat ik ze altijd groet, hoe chago ze ook kijken. Kijken ze vriendelijk, of lachen ze vriendelijk toe, ben ik nog bereid om ze nog een hand te geven ook. Krijg je meteen wat respect mee naar binnen en zullen ze je ook minder snel hardhandig eruit kegelen, als je eens problemen krijgt.

Tuurlijk blijven er rotte peren, maar van 90% van alle beultjes aan de deur, krijg ik toch een glimlach of groet.
 
Brutez zei:
Niets nieuws. Ik zie het regelmatig bij mij in de buurt. Grote mannen met een "Vtje" die zelfs dames hard, echt hard, naar buiten slaan (letterlijk).

en terrecht ... ze moeten niet denken alleen omdat ze vrouwen zijn dat ze zomaar alles kunnen flikken ... en.zeggenn :D

ik ken trouwens wel wat portiers.. en ik moet zeggen dat de meeste best meevallen... ik heb ze best al veel shit geflikt (meestal na veel alchol).. die ik zeker niet gepikt had... zeker niet van een toender tijds 58kg mannetje :p

maargoed zitten ook zeker verkeerde tussen.. .vriend van mij was portier en kwam me trots wijzen dat ze hand kapot was nadat die iemand ze neus over had geslagen... die had het opzich wel verdient... maar als je proffesional bent hoor je zowat gewoon niet te doen... maarja dat is dan ook de reden hoezo hij geen portiers lecentie heeft...
 
en voor ik commentaar krijg van Rey; ik heb dan nooit aan de deur zelf gestaan, maar wel bij voetbalwedstrijden (ook bij het bekende vak van Ajax) en grote feesten. Dus ik weet er ook wel het een en ander vanaf.
 
Ik ben in 100,000 tenten uit geweest tot de meest dubieuze aan toe waar ik de taal van de portier niet eens sprak. Ik ben nog nooit ergens uit gegooid of had woorden met de portiers. Rarara...hoe kan dat nou? Kale zegt het al.

Vrienden van mij zijn in mijn bijzijn aan de deur geweigerd omdat ze niet voldeden aan het kledingvoorschrift. De portiers waren mijn vrienden. Ze zeiden: 'sorry DBC kerel, maar je vrind kan er niet in, we houden ons aan de huisregels.' En ik zei dan 'prima jongens, ik ga even wat anders voor hem regelen, ik resepecteer de regels!'.

Sommige mensen hebben gewoon bepaalde normen meegekregen die ze graag in het openbaar laten zien. Daarmee geef je een signaal af: Ik respecteer mijn omgeving en waardeer uw aanwezigheid.

Die laatste twee dingen missen bij 90% van de mensen tegenwoordig.
 
Het gaat idd om wederzijds respect. Heeft één van de twee partijen dit niet dan is er al wat mis. Zo liet bij ons in het dorp eentje ons niet meer naar binnen omdat het klokslag 3 uur was. En na drieen mag er niet meer gewisseld worden. Maar als je zo zielig om precies 3 uur een groepje weigert omdat je om werk verlegen zit...
Ik zelf heb ook nooit slaande ruzie met een uitsmijter gehad, ik ben ook geen ruziezoeker. Maar heel wat van die jongens zijn gewoon sensatiebeluste onproffesionele gasten en een kleinere groep zijn professionele jongens.
 
En na drieen mag er niet meer gewisseld worden.

Dat gemauw hebben wij ook. En als je ze dan wél binnen laat, dan komen ze de volgende keer om 5 over drie, ik zweer het je. En als er dan en groepje aankomt dat er niet in mag omdat het 6 over drie is heb je alsnog heibel. Als we ons nou eens gewoon aan de rrrrrrégels hielden en vóór drieen aankomen? Maar nee hoor, want Holland is het land van uitzonderingen. En iedereen geldt als uitzondering.

'U mag er niet in, het is na drieen'.
Antwoord:
'Maar mijn vriendin zit binnen'. -> Zegt dus: 'Ik heb een uitzonderingspositie.'
'Maar ik kom hier altijd'. -> Zegt dus: 'Ik heb voorrang, ik ben een uitzonderingspositie.'
'Doe niet zo flauw' -> Doet een beroep op verruiming van de wetten, voor hém althans, en solliciteert naar een uitzonderingspositie.

Altijd maar dat 'maar ik' want 'ik ben een uitzondering'.

Sodemieter op en hou je aan de regels.
 
als zoon jongen nou heel wat uitgevreten heb. maar je zou er maar tussenlopen toevallig en er uitgepikt worden als de kwaaje e ndan zo thuis komen dat je moeder je niet meer herkent. ik heb persoonlijk alleen nog maar goede ervaringen denk ik . ja had er ooit 1 probeerde me meid te versieren waar ik bij stond en die deed nogal moeilijk naar mij. toen keek ik wat lachend terug en toen werd ie nogal aggressief en begon van alles te vloeken over nederlanders. denk dta hij gewoon iets op had ook . de keren erna was hij wel tof maar die ene x verandere hij een beetje in linke gozer. was denk ook een kickboxfiguur. ik heb liever die zoon 2 tonner met een bui ken een dikke kop. die hoeven zich niet zo te bewijzen. deze jongen voelde zich al geintimideerd door mijn kleine schouders
 
Frusties van DBC!
Ken ook redelijk wat portiers, en de meeste zijn wel oke.
Met name als de mannen vaste portiers zijn bij een tent, zijn ze meestal wel iets kalmer.
Maar net als ondere elke groep zitten hier ook klerelijers tussen.

Het vervelendste (ja ik was degene die moest ontvangen en niks kon uitdelen) was dat ze mij met 4 man naar de grond werkten.
En alleen omdat ik een maat hielp die bijna door een portier de grond in werd getrapt.
Ik drukte de portier tegen de muur op, niet zo erg, maar er stonden er dus 4 net achter mij.
Ach ja, week later boden ze hun excuses aan, en ik was het alweer vergeten.
Is trouwens wel klote als ze vingers in je oge stoppen. Kon dus echt niks meer doen.
 
Vanny zei:

zinnige reply :D

on topic:
Heb zelf nog nooit problemen gehad met portieren. Groet ze altijd als ik binnenkom, en laat zien dat ik ze respecteer. Ze doen ook maar hun werk, en staan daar niet om je frustraties op los te laten.

Je hebt er inderdaad een paar rotte tussen zitten, dat zeker. Heb een keer gezien dat er iemand aan het dansen was, die kerel had het prima naar z'n zin. Kwam er een uitsmijter naar die kerel toe, zegt iets in de trend van: Hey, beetje rustig he jongen? Om hem vervolgens een verschrikkelijke klap in z'n buik te geven. Zo'n portier mag meteen afgemaakt worden imo.
 
KaLe zei:
Je bent echt een aanwinst voor het board :thumbup:

Ik heb liever dat ze Mja zegt dan dat ze zegt mijn vriend.............. :D

@DBC en @KaLe

Ik vergelijk niet alle portiers met elkaar, maar de meesten kijken je al aan van kijk uit ik houd je in de gaten!
Dit zijn vooral de vechters mensen die groeten krijgen een hallo terug mensen die mij al de grond inloeren krijgen hetzelfde terug!
Het blijft wederzijds respect, maar als portier ben je het visite kaartje van de club en bij een normale club hoort de portier klantvriendelijk te zijn en alles behalve agressiviteit uitstralen.
Sommige portiers lokken het gewoon uit met hun Mr.Macho gedrag sommige zijn de vriendelijkheid zelfe en dat zijn de coole lui.
Hebben het meeste aanzien, krijgen de betere fooien!
Met iemand neerslaan los je niet veel op behalve het riskeren van een clubje vrienden aan je deur en het kwijtraken van je baan!
Ik weet niet of je een paar uitsmijters kent hier in Drenthe en Friesland maar vraag iemand eens naar Hassan ( uitsmijter bij breezahclub Diana, sportschoolhouder in Drachten en voormalig wereldkampioen kickboksen )
 
DBC01 zei:
Dat gemauw hebben wij ook. En als je ze dan wél binnen laat, dan komen ze de volgende keer om 5 over drie, ik zweer het je. En als er dan en groepje aankomt dat er niet in mag omdat het 6 over drie is heb je alsnog heibel. Als we ons nou eens gewoon aan de rrrrrrégels hielden en vóór drieen aankomen? Maar nee hoor, want Holland is het land van uitzonderingen. En iedereen geldt als uitzondering.

'U mag er niet in, het is na drieen'.
Antwoord:
'Maar mijn vriendin zit binnen'. -> Zegt dus: 'Ik heb een uitzonderingspositie.'
'Maar ik kom hier altijd'. -> Zegt dus: 'Ik heb voorrang, ik ben een uitzonderingspositie.'
'Doe niet zo flauw' -> Doet een beroep op verruiming van de wetten, voor hém althans, en solliciteert naar een uitzonderingspositie.

Altijd maar dat 'maar ik' want 'ik ben een uitzondering'.

Sodemieter op en hou je aan de regels.

Nederland is volgens mij JUIST niet het land van uitzonderingen. Eerder omgedraaid.
- Kunnen mongolen niet naar de universiteit? Oh, dan passen we het niveau van de Uni erop aan dat hij er wel heen kan.
- Meneer komt al jaren in die club, heeft er veel geld uitgegeven, geeft altijd rondjes en wil nu te laat binnenkomen? Nee nee, meneer is gelijk aan iedere random lul die ff komt zuipen en mag om 1 over 3 niet meer naar binnen.
- Heb je een betere ziekteverzekering en eis je dat je in een éénpersoonskamer komt te liggen als je in het ziekenhuis beland - daar kun je wel voor betalen, maar we leggen je gewoon op een zaal waar ook roggelende half-dooie bejaarden liggen die je de hele nacht wakkerhouden en stinken.

Nederland is ook hierin halfslachtig. Want als je bereid bent voor iets meer te betalen om een uitzonderingspositie te verkrijgen (zoals in de VS wel kan), wordt je in Nederland tegengewerkt. Maar als je enigzins getint bent, kan alles en wordt de loper voor je uitgelegd. Je geld in Nederland als uitzondering als je zielig bent. Anders moet je je schikken.
 
huckfinn zei:
Nederland is volgens mij JUIST niet het land van uitzonderingen. Eerder omgedraaid.
- Kunnen mongolen niet naar de universiteit? Oh, dan passen we het niveau van de Uni erop aan dat hij er wel heen kan.
- Meneer komt al jaren in die club, heeft er veel geld uitgegeven, geeft altijd rondjes en wil nu te laat binnenkomen? Nee nee, meneer is gelijk aan iedere random lul die ff komt zuipen en mag om 1 over 3 niet meer naar binnen.
- Heb je een betere ziekteverzekering en eis je dat je in een éénpersoonskamer komt te liggen als je in het ziekenhuis beland - daar kun je wel voor betalen, maar we leggen je gewoon op een zaal waar ook roggelende half-dooie bejaarden liggen die je de hele nacht wakkerhouden en stinken.

Nederland is ook hierin halfslachtig. Want als je bereid bent voor iets meer te betalen om een uitzonderingspositie te verkrijgen (zoals in de VS wel kan), wordt je in Nederland tegengewerkt. Maar als je enigzins getint bent, kan alles en wordt de loper voor je uitgelegd. Je geld in Nederland als uitzondering als je zielig bent. Anders moet je je schikken.

Ik snap je punt maar je zit er iets naast.

Wat ik bedoel is niet: Wat je hébt en dat je daarvoor iets terug verwacht;

Ik heb het over: Nee dit mag in de regel niet maarrrr....en dát beste Huckfinn is iets anders dan waar jij het over hebt.
De verzekering die heb je; alleen het voordeel wat eraan zit blijkbaar niet.
Wat ik bedoel is: Bepaalde dingen zijn gewoon bij wet verboden....maarrrr...soms ook niet. Dát is Holland ten voeten uit.

Voorbeelden:

Coke smokkelen is verboden. Maarrrrr....bij 3kg of minder mag je je coke afgeven en mag je zo doorlopen!
Wiet telen is verboden in Nederland maarrrr...shops mogen het wél verkopen.

Etc etc.

Inmiddels is vast komen te staan dat vooral buitenlanders hier niet mee om kunnen gaan en dus zo hun eigen rechten claimen. Immers; de Nederlanders kunnen het ook. In hun eigen land weten buitenlanders heel goed wat mag en wat niet. Maar als ze in Nederland continue een alternatief wordt aangeboden voor iets dat niet mag, krijg je verwarring. En dát is Holland op z'n smalst.
Altijd zijn er wel maasjes om door te kruipen. en zo is er ook misbruik gemaakt van het woord 'tolerant'.

'Tolerant zijn' is feitelijk iets toestaan wat niet geoorloofd is. Ergens mee instemmen dat eigenlijk niet wenselijk is. Tolerant Nederland heeft een hoop schade aangericht. Zóveel dat tegenwoordig van iedereen in nederland met een dienstverlenend beroep wordt verwacht dat ze tolerant zijn en meer toelaten dan geoorloofd is.
Waarom hoeft een Spaanse politieagent niet tolerant te zijn? Omdat ie respect krijgt en een voorbeeld is van wetshandhaving.

Maar bah, da's een vies woord in eindeloos tolerant Nederland.
Alles mot kunneh toch?
 
DBC01 zei:
Brengt de hoop terug in deze tijden van neergang. :)

Ik ben nog aan het denken hoe ik dit op moet gaan pakken?



Maar ik heb prive ook nog nooit gezeik gehad met portiers of zo. Juist altijd vriendelijk. Kwestie van respect, dat toon je op straat naar je medemens, maar ook in het uitgaanscircuit/beveiligingscircuit, hier op het forum, etc. etc.


1x trouwens wel , zelfde incident als hierboven, mijn lady is van mij, en als je haar wil versieren en ze wijst je af moet je oprotten..
 
Laatst bewerkt:
'Maar ik kom hier altijd'. -> Zegt dus: 'Ik heb voorrang, ik ben een uitzonderingspositie.'

Het ging me meer om deze zin. Voor de rest heb je wel gelijk. Als ik portier zou zijn en er komen een stel lapzwanzen aan die een domme discussie proberen los te peuteren, zou ik ze ook wegtrappen (niet dat ik dat zou kunnen met mijn 84kg maar goed).

Maar (dit is een beetje offtopic) ik vind dat het woord 'tolerant' ook te pas en te onpas wordt gebruikt. Graag zou ik de volgende nuancering aanbrengen:

Nederland moet toleranter worden in enge zin:
- Burenruzies over schuttinkjes die 0,03cm te hoog zijn, mensen die gaan klikken als kennissen ineens een nieuwe dure auto hebben gekocht terwijl meneer niet eens zo goed verdiend etc..

Nederland moet tolerant worden/blijven in ruime zin:
- Terroristen met een complete aanslag op papier die worden aangehouden, staan de volgende dag weer op straat, Iedereen moet kunnen leren en als ze te dom zijn, moet het algemene niveau maar omlaag, de hele 'moslim'-kwestie etc..

Het lijkt alsof iedereen o zo tolerant is naar de buitenwereld en de 'minderheid', maar tegen elkaar de grootste afgunst en intolerantie aan de dag legt.

Wat ik bedoel is: Bepaalde dingen zijn gewoon bij wet verboden....maarrrr...soms ook niet. Dát is Holland ten voeten uit

Een muurtje van 2,01m bouwen zonder vergunning is ook bij wet verboden, maar betekent dat dan dat de buren meteen de juten moet bellen? Da's nameilijk wat hier in 9 van de 10 gevallen gebeurt (altijd lachen, die rijdende rechter).

Dus als je zegt dat het afgelopen moet zijn met ubertolerantie, nuanceer dat dan wel een beetje.

(Dit in algemene zin en niet tegen jou specifiek gericht DBC01 :D)
 
Back
Naar boven