XXL Nutrition

Die portiers van tegenwoordig toch! DBC'tje kom 'es gauw.

Bezoekers in dit topic

Diniz zei:
Ach, dat bleek bij Mohammed B ook niet zo te wezen, die vent heeft een voorliefde van extreem geweld. De wereld aan orgish filmpjes enz... De Islam gebruikte hij als excuus... Dat zijn gewoon de extreme sick minded mother****ers...
Ok zo kan je het ook bekijken ja we hebben gekke op deze aarde.
 
wel vaker uitsmijters goed space hun werk zien doen, agressie is dan nog waarschijnlijker...
 
Doede zei:
Well this is how we gon' do this:
f**k Mobb Deep,
f**k Biggie,
f**k Bad Boy as a staff, record label, and as a mother f**kin
crew.
And if you want to be down with Bad Boy,
Then f**k you too.
Chino XL, f**k you too.
All you mother f**kers,
f**k you too.


ja, 2Pac kon beter zen bek houden :cool:


en theo van gogh dan ?
en pim?
die deden precies hetzelfde alleen pim op een wat andere manier
allemaal vormen van het vrije woord wordt vermoord
 
mmm, "i ****ed ur bitch" idd het vrije woord :s
 
Wat een schaamte. Zijn we bezig in een topic over portiers, komt 2Pac langs???

Wat heeft 2Pac nou met het beleid van NL-portiers te maken, start je eigen 2Pac Lives 4Eva thread in de Muziek & Uitgaansleven sectie.
 
Yo, Chill out homie. Show s'me respect to me brothers! Tu-PaC-4-Effah! :rolleyes:
 
DBC01 zei:
Evenveel als een burger: Ter bescherming en verdediging van zichzelf danwel slachtoffers of gepast geweld om tot aanhouding (burgerarrest) over te gaan.


Wat er staat.


Bezopen Nederlanders zijn zoals je al zeg in kennelijke staat. Ik heb het over nuchtere allochtonen. MAnnen én vrouwen.




JA oké en dan? Wat wil je dan? Dan mag je dus niks meer zeggen zolang niet 100% van de bevolking aan iets voldoet dat wordt gezegd? Wil je op die manier discriminatie bestrijden? We mogen dus ook niet meer zeggen dat Antillianen gewelddadiger zijn (volgens keiharde statistieken) omdat niet 100% van álle Antillianen zo zijn? Mogen we ook niet meer zeggen dat Marokkanen 9 van de 10 keer autochtone vrouwen lastig vallen omdat niet 100% van de Marokkanen zo is? Wát een onzin kerel. Iederéén weet dat het zo in elkaar steekt en zo valt er voor elke bevolkingsgroep wat te zeggen. Nederlanders: bijdehand, asociaal en altijd naar anderen wijzen. Typisch Hollands gedrag. Zie je wel? Er is altijd wat. En wat mij opvalt is dat alléén allochtonen overdag als je over perrons of op straat loopt in uniform, je meteen vuil aankijken.
Alsof er 'iets' an de hand is. Nee, wat er aan de hand is is heel duidelijk: Jij bent van ordehandhaving, op een bepaalde manier handhaaf jij orde in sociale situaties en dát beste kerel dát haten ze.

nou ja nog iets zijdelinks, liep gisteren in doetichem uit te gaan was er blijkbaar ook een vechtpartij voor een tent.. Had ook iets te maken met de uitsmijter daar (een dronken persoon liep met een hoofdwond een ambulance in).

en jah met termen zoals redelijk geweld in de zin van aanhouding is niet echt een sluitende definitie wat nou precies wel mag en wat niet... Wat valt er nou precies onder gepast geweld en wat niet?

[offtopic]

was ook een man die iedereen met sportschoenen tegenhield.... maar je kom met gaten in je broek en slierten eraan zo naar binnen als je er nette schoenen aanhebt.. zulke beleid vraagt om agressie..

helemaal gek werd het toen je de uitsmijter zelf op sportschoenen zag lopen ...
[/offtopic]
 
Wat een uitgaansgeweld lees ik hier zeg en ook extreem ook nog...
Tja publiek extreem -> portiers extreem slipped er dan door m'n gedachten.

Tegenwoordig is het standaard en heel normaal om, als je wordt geweigerd omdat je je ID of klantenpas niet bij je hebt, meteen 64 keer te roepen 'kankerkankerkanker-tent!' en dan weg te lopen. Dán mag je wat mij betreft helemaal total loss geschopt worden al is het alleen al om de taal die je uitslaat.

Ik zweer het je: Toen ik 18 was zei niemand dat in het zicht van de portiers en als je binnen wilde komen diende je gewoon beleefd te zijn. Nu lopen ze gewoon langs je heen.
Ik denk dat ik vanavond maar es een groet-offensiefje ga instelllen....lijkt me wel goed voor de algehele opvoeding. 'Als je aankomt bij een publieke plaats, dien je de aanwezige personeelsleden te groeten'. Normaal en totaal niet overdreven.
 
ik ben gisteren uitgegaan heb nog de groeten gedaan aan een k*tportier .

je hebt de groeten van bert ..... zei ik zwaar werk hoor als ramenwasser

hoe bedoel je man (hij werd heel zenuwachtig)

je gaat er toch met niemand over praten he waren zijn woorden .

het verhaal : bert werkte daar vroeger als portier en de bewuste buitenwipper die er nu werkt heeft enkele keren bert zijn fooien stiekem geript .de portier die er nu werkt heeft een zwaar strafblad als drugsdealer dus hij kiest zomaar uit wie hij binnenlaat .hij werkt daar zo gezegd als glazenwasser :rolleyes:

soms moet je het slim spelen ik weet wel dat ik een boks op mijn neus riskeerde met dat te zeggen maar nu heb ik een hele avond mij geamuseerd zonder irri vragen aan de ingang :)
 
Beetje overdreven om schelden te beantwoorden met grof geweld. Je moet als portier gewoon een dikke huid hebben en als je niet tegen schelden kan, maar dit wil beantwoorden met grof geweld dan mogen ze van mij zo'n kerel de mogelijkheid afnemen om ooit nog ergens als portier te staan. Plus een lange gevangenisstraf voor geweldpleging cq mishandeling.

Leerde vroeger altijd 'schelden doet geen pijn', die regel gaat wat mij betreft nog steeds op. Je staat toch niet aan de deur om geweld toe te passen? Dacht dat het de bedoeling was om de mensen binnen te beschermen tegen malloten die wel geweld in de zin hebben. Zogenaamd opvoedingskundig iemand in elkaar trappen is dan wel het laagste wat je kan doen. Hersenloze actie die alleen maar het cliche over dat portiers meestal hersenloos zijn beantwoord.
 
EricR zei:
Beetje overdreven om schelden te beantwoorden met grof geweld. Je moet als portier gewoon een dikke huid hebben en als je niet tegen schelden kan, maar dit wil beantwoorden met grof geweld dan mogen ze van mij zo'n kerel de mogelijkheid afnemen om ooit nog ergens als portier te staan. Plus een lange gevangenisstraf voor geweldpleging cq mishandeling.

Leerde vroeger altijd 'schelden doet geen pijn', die regel gaat wat mij betreft nog steeds op. Je staat toch niet aan de deur om geweld toe te passen? Dacht dat het de bedoeling was om de mensen binnen te beschermen tegen malloten die wel geweld in de zin hebben. Zogenaamd opvoedingskundig iemand in elkaar trappen is dan wel het laagste wat je kan doen. Hersenloze actie die alleen maar het cliche over dat portiers meestal hersenloos zijn beantwoord.

Als je het over mij hebt; ik bedoel niet dat IK iedereen trap die scheldt lol Het is hetzelfde als je zegt: Elke racist mag doodvallen. Laat jij dan elke rascist in een kuil donderen?
Ik heb 7 jaar in Spanje geportierd zonder strafblad en 2 jaar hier zonder strafblad. Probeer dat maar es na te doen. Wat ik bedoel is dat van mijn part elke luilhannes die zulke taal gebruikt, in mekaar mag zakken/een pak slaag mag krijgen.

Ach joh het is elke week raak met dat gevloek en getier. En wat ik doe werkt heerlijk: gewoon grijnzen en laten zien dat ze niet de eerste zijn en dat je niet geimponeerd bent door hun geblèr. Oh wat worden ze kwaad! :D En jij steekt geen handje uit. Netjes toch?

Daarom vind ik het vette onzin als mensen het hebben over hersenloze portiers; laat die lullo's die dat zeggen eens een avondje aan de deur staan: beloof ze dat ze geen geweld tegen zich krijgen, alleen de verbale zaken afhandelen. Wedden dat ze ervoor passen? Dat gezeik op portiers moet es afgelopen zijn. Wij hebben hier keurige wetjes die voldoen aan alle leugens van een horeca-klant, kom daar maar es om in het buitenland.

Van die omhoogevallen figuren die denken dat ze beter zijn die rekenen wel op je hulp als zij lopen te kloten binnen, daarom weiger ik pertinent dat soort studentengroepen want je krijgt altijd biergooi-feestjes binnen en als er wat gebeurt dan willen ze ineens dat je aan hun kant staat terwijl ze je niet kunnen uitstaan. Lekker dubbel! ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi gezegt DBC, wat is je real name eigenlijk?
 
Maar je keurt het ook niet af. Ik vind dat je in de situatie waarin je meestal lichamelijke overmacht hebt je niet dat moet laten zien in een situatie die niet bedreigend is. Anders wordt het als de persoon zelf overduidelijk dreigende taal uitslaat, dan is een corrigerende tik op zijn plaats. Maar dat is wat anders dan iemand in elkaar trappen. Die corrigerende tik of in elkaar trappen kan overigens de consequentie hebben dat de persoon die geweld is aangedaan terugkomt om zich te wreken. En dan heb je vaak het probleem dat er slachtoffers vallen onder onschuldigen die niks met de hele kwestie te maken hebben. Geweld is de laatste uitweg en geen middel.
 
EricR zei:
Maar je keurt het ook niet af. Ik vind dat je in de situatie waarin je meestal lichamelijke overmacht hebt je niet dat moet laten zien in een situatie die niet bedreigend is. Anders wordt het als de persoon zelf overduidelijk dreigende taal uitslaat, dan is een corrigerende tik op zijn plaats. Maar dat is wat anders dan iemand in elkaar trappen. Die corrigerende tik of in elkaar trappen kan overigens de consequentie hebben dat de persoon die geweld is aangedaan terugkomt om zich te wreken. En dan heb je vaak het probleem dat er slachtoffers vallen onder onschuldigen die niks met de hele kwestie te maken hebben. Geweld is de laatste uitweg en geen middel.

Ik zie toch echt dat wij over 2 verschillende situaties praten: Jij over een praktisch voorbeeld en ik over een theoretische mening.
Jij praat over geweld als reactie op een nare situatie van schelden en bedreiging, ik praat over wat ik vind in z'n algemeenheid van figuren die bepaalde taal uitslaan.

Mij hoef je niet uit te leggen wat consequenties van geweld zijn hoor, mijn ervaring heeft me dat reeds op grove wijze geleerd.
 
Het ging mij er om dat je geweld op degenen die schelden niet afkeurt. Wat het voor consequenties kan hebben dat weten we inderdaad allemaal wel. Maar ik vind dat je als portier geweld niet hoog in het vaandel moet hebben staan. Dus zo'n uitspraak die jij deed is gewoon zeer fout. Je bent beveiliger, randzaken van geweigerden moet je je niet mee bezig houden. Vooral omdat het de veiligheid van anderen in gevaar kan brengen.
 
:D Trouwens ik zat te denken he, de laatste keer dat ik excessief geweld heb gebruikt is alweer 4 jaar geleden tegen twee zwaar doorgesnoven figuren die mij bewerkten met asbakken van 3kg massief glas, vazen en bierglazen.

Mijn collega en ik hebben ze uiteindelijk naar buiten kunnen werken maar dat gebeurde natuurlijk niet op een 'zachte manier' als je net een asbak hebt kunnen afweren die je dood was geweest als je niet zo snel reageerde.
 
Je bent beveiliger, randzaken van geweigerden moet je je niet mee bezig houden. Vooral omdat het de veiligheid van anderen in gevaar kan brengen

En óf randzaken mijn zaken zijn! 9 van de 10 gevallen van geweld waren niet opgeloste randzaken. Die dien je af te sluiten voordat iemand een idee krijgt.

En dan nog: Ik ventileer hier puur m'n mening op een board, we staan niet buiten aan een deur. Als ik voor m'n mening uit wil komen en wil zeggen dat wat mij betreft alle Lonsdalertjes een enkele reis werkkamp mogen hebben dan wil dat niks zeggen over mijn kwaliteiten als barkeeper/portier of boekhouder, het brengt niks in gevaar.
 
Dan is geweld geoorloofd. Zelfverdediging, in zo'n geval ga ik ook door tot iemand het bloed uit de oren heeft stromen. Gelukkig nooit voorgevallen, maar dat is iets anders dan iemand die me uitscheld. De confrontatie opzoeken of uit de weg gaan, de keuze is voor mij makkelijk. Ik ben geen watje, maar geweld lost meestal niks. Pas bij geweld tegen mij ga ik in overdrive.
 
Precies wat de wet voorschrijft :thumbs:

Misschien is het daarom dat jouw voorbeeld van slecht portieren DBC al 9 jaar lang zonder strafblad portiert? :rolleyes:
 
Dat is mijn issue niet. Ik vond jouw uitspraak, dat je geweld op iemand die scheld goedkeurt, gewoon fout.
 
Back
Naar boven