Fitness Seller

Die vermaledijde kersttijd ook...

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Wat dacht je wat? Heb ik redelijk opgelet met eten tijdens de kersttijd.. nu ja, geen grammen of calorieën geteld, maar weinig KH gegeten (afgezien van gisteren toen ik 100 km terugfietste).

Wijst de weegschaal 75 kg aan en zou ik weer op 34,5% zitten.. ik was er 2% onder en zat op 72 kg..
Als ik cynisch ben, dan heb ik in 2 maanden tijd met veel cardio en KT evenals een ketodieet alleen 2 kg verloren die ik in 1 weekend was aangekomen toen ik in het laatste weekend in Brazilië ff werd vetgemest evenals 3 kg water... van 80 naar 75 kg.

Ik word hier ff niet goed van.. stel je voor wat er gebeurd was als ik echt mezelf niet in de hand had gehouden en ongecontroleerd was gaan vreten? Nou ja, ik weet het wel, vorige winter kwam ik in 2 weken 5 kg aan toen ik niet sportte wegens sluiting sportschool en een examen waar ik voor moest studeren.

Maar ditmaal heb ik 4x aan KT gedaan, tai chi en Yumeiho gymnastiek evenals 2x gezwommen en net gisteren 100 km gereden...
Nada..

Misschien maar wat meer gaan eten als minder niets oplevert?
Aan de ECA.. ik ben me aan het afvragen of dat middel etilefrin (ethylephrine waarschijnlijk) zinvol is...

Zucht:mad: :bawling: :suicide:
 
zit je al 2maanden lang aan puur keto dieet? Waarschijnlijk is je leptine erg onderdrukt. Maar voordat ik hier verder op in ga heb je echt 2 maanden keto gedaan?
 
Ja, maar ik deed de CKD-variant en later de TKD-variant en had een KH-vreetdag op zaterdag.
Ik heb dat erg ingeperkt omdat die de eerste paar keren resulteerde in een gewichtstoename van 3 kg (2 kg water) die pas de vrijdag erop weer weg was. Nu eet ik maar 2 KH-maaltijden op zaterdag en vind dat voldoende.

Kk las later en pas nog in het boek van Lyle McDondald dat vrouwen veeeeel minder glycogeen verbruiken dan mannen en mede daarom minder aan carboloading hoeven te doen. Ook bij TKD ga ik uit van minimale extra hoeveelheden KH (slechts 25 gram extra voor KT en 25 gram voor spinning).

Da's ook leuk trouwens.. denk je dat al die voorwaarden etc. opgaan voor iedereen en lees je in een paragraaf dat vrouwen heel anders zijn en dus niet op dezelfde manier aan carboloading moeten doen. Er zijn wel zo'n 6 geschikte literatuurverwijzingen waarmee ik dingen verder kan uitpluizen.

Afgelopen weken heb ik natuurlijk wel wat KH gegeten, het is niet voor niets kersttijd, maar niet extreem veel. De meeste maaltijden heb ik vrij strikt keto gehouden voorzover dat mogelijk was en ik heb me niet laten gaan bij het oudjaarsvreetfeest (slechts 3x 1 klein bordje opgeschept).
Wel ben ik weer teruggegaan naar 4x per dag eten omdat ik het idee had obsceen veel te eten anders wegens sterk verminderde activiteit.
Ook dronk ik misschien te weinig water, dus daar kan ik evt. ook wel weer wat aan doen..
Eerlijk gezegd vermoed ik ook het laatste, het was moeilijk voldoende water te drinken en gisteren heb ik bijv. tijdens de 100 km fietstocht maar 1,5 liter gedronken..het was te koud om veel te drinken :(. Gevolg: barstende koppijn vandaag, dus nu maar wel vast 1,5 liter binnengewerkt.

Het kan ook zijn dat ik (en dat suggereerde men al) te ver onder mijn verbruiksniveau zit wegens veel sporten (2-3x spinning, 150 km fietsen/week, 5x KT van plm 1-1,5 uur).
Een andere reden is misschien dat mijn schildklier te traag werkt . De daarbijbehorende symptomen heb ik bijna allemaal: heb het snel koud, had voor ik aan keto begon een zeer droge huid, lage hartslag van 30-40 sl/min, gewoon-lage bloeddruk..
Dus, voor ik mezelf voor mijn hoofd schiet :suicide: moest ik misschien maar eens naar de dokter om te kijken of de test die vorige keer aanwees dat de waarde laag-normaal was voor T4 (en ik slik al extra kelp voor jodium) niet uitgebreid kan worden voor andere waarden.

Espi (in een depri-bui)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven