XXL Nutrition

Dieet in combinatie met sport supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onin

Novice
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
100kg
Geachte heren/dames,

Als eerst wens ik iedereen een fijn en gelukkig nieuw jaar en mogen jullie wensen uitkomen in 2013. Het volgende ik ben in de zomer flink wezen sporten ik verloor 10 kilo in 6 weken van tijd door cardio & krachttraining. Alleen mijn fout voor de 2de keer is dat ik na die 6 weken de eerst volgende 3 weken geen verschil in kilo's meer zag en ik het had opgegeven.. klopt dom.. en ik baal er erg van.
Maar goed mijn voornemens zijn de draad weer op te pakken om 15 kilo af te vallen door een goed dieet/voedings schema & train schema te volgen.

Mijn vraag aan jullie is; Wat, welke.. dieet en of schema werkt het beste? Om zo die kilo's kwijt te raken?

Ik heb me rot gezocht dagen lang op het forum om hier antwoord op mijn vraag te krijgen.

Ik zat nu te denken aan creatine in combinatie met Dexaprine, en een schema. Waarom? Omdat ik dan volgens alle informatie meer spiermassa zal ontwikkelen, meer energie zal hebben.. en de dexaprine tijdens het trainen zal helpen met meer vet te verbranden. En als laatste vraag heeft iemand een GOED werkende voedingsschemadie mij hier kunnen helpen? En is dit verstandig en zal het effect hebben en werken?

Een fitness instructeur adviseerde mij het volgende; ik heb zelf geen dikke benen, ik heb alleen een probleem met mijn heupen, mijn buik is niet dik maar er zit wat kilos extra aan, en onder mijn armen zitten 2 vet bultjes dit ik niet weg kan krijgen wat ik ook probeer.. rest ben ik tevreden mee... en helpt een zweetband om mijn buik??

Wat denken jullie, hoop dat iemand mij hier kan helpen!


Alvast hartelijk bedank!!!!!!
 
Voedingsschema zul je zelf in elkaar moeten zetten maar wat je kan doen is 500 calorieen onder je onderhoud gaan eten met zaken als bijvoorbeeld kip, tonijn, tilapia, havermout, melk als voeding. Tevens op t voedingscentrum alle eiwitten, koolhydraten etc optellen en dat je 2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aanhoudt. Eventueel kun je er cardio bijdoen. En om even terug te komen op die supplementen: die combinatie kun je doen, een bodybuilder van bodybuilding.com had er goede resultaten mee maar ik denk dat het veel geld is voor misschien 5% extra.
 
Onin,

Wat Raoul zegt klopt.

Maak een voedingsschemaop jou behoefte en ga daar 500 kcal onder zitten. Daarnaast zou ik 3 x per week op een cardio toestel gaan staan.

Zorg ervoor dat je eiwitten hoog blijven en je koolhydraten lager.

Een zweetband zal misschien iets schelen maar niet echt super veel. dus geen geld aan uitgeven. Desnoods doe je het de eerste paar keer met een vuilniszak om je middel. Heeft precies hetzelfde effect.

Suc6
 
ik weet niet of je er geld voor over hebt, maar je kan big-t een bericht sturen.
hij is admin en die maken tegen vergoeding schema's op maat voor jou, voeding & training schema. Daar zal je echt wat aan hebben! Boven op de pagé staat persoonlijke begeleiding, kijk daar maar es rond! :)
 
Ik kan weinig toevoegen aan wat hierboven al staat. alleen dat zweetbandjes en vuilniszakken niets helpen. Dat zorgt er alleen maar voor dat je meer vocht verliest en dat drink je na je training er zo weer aan.
 
Wees trouwens niet bang voor de vetten, die maken je heus niet dik ofzo.
Reken hier je onderhoud uit: giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Ga voor de laatste formule, als dat niet kan de een na laatste. Ga daarna 500kcal onder je onderhoud zitten.
Zorg voor 2-2,5g eiwit/ kg lichaamsgewicht
Minimaal 1gr vet/kg lichaamsgewicht
De rest vul je op met koolhydraten
Supplementen zijn niet een must-have. Denk je dat ze voor jou een aanvulling zijn, moet je zelf weten ;)
Goeie leer: Meer is niet altijd beter. Als jij cardio extra gaat doen en je zit al 500kcal onder je onderhoud, zou ik opletten dat je het niet teveel gaat doen. Dan verbrand je teveel kcal en gat je lichaam er uiteindelijk zuiniger mee om. Dat resulteert in moeilijker gewichtsverlies.
Ik zou ook niet echt op de weegschaal letten, maar de spiegel en je vetpercentage ;)
 
ik weet niet of je er geld voor over hebt, maar je kan big-t een bericht sturen.
hij is admin en die maken tegen vergoeding schema's op maat voor jou, voeding & training schema. Daar zal je echt wat aan hebben! Boven op de pagé staat persoonlijke begeleiding, kijk daar maar es rond! :)

Heb ik ook gedaan heb er net me eerste 2 weken op zitten en kan het zeker aanraden alleen al voor je eigen dat je weet dat het tenminste allemaal goed zit met je schema's en je optimaal aan je doel kan werken ik zal het zo weer doen geld meer dan waard ;)
 
Cardio is trouwens goed maar het hoeft niet persé. Uiteindelijk is je reis naar vetverlies 80% afhankelijk van je voeding. Máár cardio is wel goed om wat extra calorieën erdoorheen te jagen. Uiteindelijk zul je trouwens nog een moment krijgen dat je vrijwel niet meer afvalt. Hierbij is het als ik het goed heb belangrijk om consistent te blijven doorgaan om dat plateau te doorbreken. Dit is van wat ik heb begrepen een goede manier van een plateau af te komen.
 
Onin,

Wat Raoul zegt klopt.

Maak een voedingsschemaop jou behoefte en ga daar 500 kcal onder zitten. Daarnaast zou ik 3 x per week op een cardio toestel gaan staan.

Zorg ervoor dat je eiwitten hoog blijven en je koolhydraten lager.

Een zweetband zal misschien iets schelen maar niet echt super veel. dus geen geld aan uitgeven. Desnoods doe je het de eerste paar keer met een vuilniszak om je middel. Heeft precies hetzelfde effect.

Suc6

Eten (Stabiel eten om de 2,5 tot 3 uur):
- Havermout
- Brinta
- Volkoren pasta/spagetti
- Gekookte/gebakken ei
- Vis (Telapia filet, zalm, tonijn)
- Kipfilet (gebraden zonder olie/boter) - 100 gram
- Gehakt (Weinig zout)
- Groente & Fruit (Niet te veel i.v.m hoge inhoud suiker)
- Ongezouten noten (30 gram - Zitten veel eiwitten in en veel gezonde vetten)
- Rijst (Bruine rijst of zilver rijst)
- Bruine Bonen
- Opkikkers soep (Matig aan zout)
- Roggebrood (2 tot 3 plakjes per dag)

Niet eten:
- Witte brood
- Snoep
- Chocolade
- Sausjes

Drinken:
- 2,5 tot 3 Liter water per dag
- Maximaal 1 glas Magere Yogurt
- Groene thee

Niet drinken:
- Frisdrank (Absoluut niet vol met suiker)
- Volle melk (Bevat veel vet)

Trainen:
- Beginnen met kracht training
- Eindigen met cardio

(Om de week switchen vanwege een plateau tijdelijk stilstaand in gewichtsverlies kan oorzaak zijn)

Cardio oefeningen:
- Hardlopen
- Roeien
- Push-Ups
- Pull-Ups
- Squats
- Benchpress
- Dead lift

Duur, hoe, wat?:
Cardio = 45 min tot 1 uur.
Kracht training: 45 min.

Hoeveel setjes?:

Beginnen met licht om op te warmen, dan zwaar, en dan niet te zwaar niet te licht.

Setje van 6 = Voor kracht
Setje van 8 - 12 = Voor spiermassa
Setje van 12 - 20 = vetverlies

Dit is een schema die ik vorige jaar heb gebruikt en ik viel 10 kilo af in 6 weken.
Wat vind jij hiervan? en alle overige gewaardeerde leden?

Dus 500Kcal onder zitten, meer eiwitten eten, minder koolhydraten en niet te veel cardio?


Alvast bedankt!
 
Volle melk kan wel hoor je moet uiteindelijk wel aan je vetten komen maar voor de rest is dat schema om het zo even te noemen verder prima. Wat was uiteindelijk je vetpercentage Onin?
 
Er staat echt stront in dat lijstje. Iedereen die iemand aanraadt om elke 2,5-3 uur te eten is een ei. Het boeit geen reet wanneer je iets eet...
Dan ook, je kunt alles eten wat je wilt -> If it fits your macro's. Of je nou suiker eet of brinta, je lichaam maakt er geen onderscheid tussen die kh. Het enige verschil is dat je van brinta een voller gevoel krijgt, alsof je serieus wat gegeten hebt

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 23:58 ----------

Over je setjes:
1-6= kracht
6-10=massa
Hoger dan 10 bouw je niets meer op behalve spierconditie

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 23:58 ----------

En dat vetverlies met je reps is zo ****ing bullshit. Vetverlies heeft alleen te maken met kcal in-kcal uit
 
Er staat echt stront in dat lijstje. Iedereen die iemand aanraadt om elke 2,5-3 uur te eten is een ei. Het boeit geen reet wanneer je iets eet...
Dan ook, je kunt alles eten wat je wilt -> If it fits your macro's. Of je nou suiker eet of brinta, je lichaam maakt er geen onderscheid tussen die kh. Het enige verschil is dat je van brinta een voller gevoel krijgt, alsof je serieus wat gegeten hebt

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 23:58 ----------

Over je setjes:
1-6= kracht
6-10=massa
Hoger dan 10 bouw je niets meer op behalve spierconditie

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 23:58 ----------

En dat vetverlies met je reps is zo ****ing bullshit. Vetverlies heeft alleen te maken met kcal in-kcal uit

Nou ja, je kan moeilijk cola en chips gaan eten om aan je macro's te komen. Veel zout en suiker en smaakversterkers. Je hebt wel een punt dat zeker wel.
 
Zout zorgt alleen voor het vasthouden van vocht, voor je gezondheid is misschien een ander verhaal. But that was not the point ;)
Verder, als ik niet aan mn kcal kom met eiwit en kh gooi ik gewoon een shakie en wat cola achterover. Heb ik weinig vet doe ik wat olijfolie doorheen ;)
If it fits your macro's

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 00:04 ----------

Net zoals dat verzadigde vetten niet geweldig goed zijn, hoeft niet te zeggen dat je ze compleet moet vermijden

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 00:12 ----------

Ander verhaal met transvetten trouwens. Die zou ik wel vermijden, smerig zaakie die handel
 
Ja eigenlijk als je gezondheid wat ik inderdaad dus bedoelde even buiten beschouwing neemt is het gewoon een aftrek som.
 
Back
Naar boven