Fitness Seller

Dieet vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wschipper73

Novice
Lid geworden
12 apr 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m51
Massa
41kg
Hallo, ik ben wesley. Sinds een 2 maanden ben ik gaan fitnessen en heb nu een goed trainingsschema wat ik de komende maanden zal gaan volgen, het betreft een 5x5 3x in de week.
Sinds ik begonnen ben, ben ik ook op mijn voeding gaan letten. Ik weeg 73 a 74 kg met een lengte van 187cm en ben hiermee absoluut niet te zwaar maar ik wil proberen vet kwijt te raken. Aangezien ik 3x in de week train en ik al weken op het zelfde gewicht zit mag ik er vanuit gaan dat ik vet aan het kwijt raken ben?? (Slecht te zien met het blote oog)
Ik heb op internet een tdee calculator gevonden en daar kwam uit dat ik voor het onderhouden rond de 2500kcal moest zitten en als ik gestaag wou afvallen terwijl ik spieren kweek daar 10-20% vanaf moest halen en dus voor een dagelijkse inname van 1950kcal moest gaan zitten, klopt dit??
Zeer waarschijnlijk zal ik het tijd moeten geven maar wil weten of ik op de goeie weg zit of niet.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr. Wesley
 
1950kcal lijkt me erg weinig.
Daarnaast is het bijna onmogelijk om af te vallen (calorisch tekort vereist) en spiermassa aan te maken (calorisch overschot vereist).
Wat ik zou doen als ik jou was is die 2500 kcal aanhouden voor nu en bekijken wat het met je doet.

PS:
Als je daadwerkelijk 41kg weegt, meer gaan eten en niet aan afvallen gaan denken. Je bent nu al houtmager, wat denk je dat er van je overblijft?
 
1950kcal lijkt me erg weinig. Daarnaast is het bijna onmogelijk om af te vallen (calorisch tekort vereist) en spiermassa aan te maken (calorisch overschot vereist). Wat ik zou doen als ik jou was is die 2500 kcal aanhouden voor nu en bekijken wat het met je doet. PS: Als je daadwerkelijk 41kg weegt, meer gaan eten en niet aan afvallen gaan denken. Je bent nu al houtmager, wat denk je dat er van je overblijft?

hallo en bedankt voor je reactie. Ik weet alleen niet waar jij die 41kg vandaan hebt ???. zoals eerder vermeld weeg ik 73 a 74 kg.

Ik heb http://iifym.com/iifym-calculator/ gebruikt en kom dus uit op een 2061kcal voor een 15% fat loss.
Om te maintainen zou ik op 2425kcal moeten zitten.

mijn laatst gemeten vetpercentage was 12% en wil lager uitkomen.
 
Aah excuus. Die 41kg staan in de stats van de account (twee verschillende accounts?) waarmee de OP is geplaatst, vandaar.
Om af te vallen zul je minder moeten eten dan je verbruikt. Als je TDEE rond 2500 kcal ligt, zul je dus inderdaad 2000 tot 2250 kcal moeten eten.
Nu moet ik zeggen dat dit alsnog vrij laag ligt als je het mij vraagt. Persoonlijk zou ik dan ook de 2250 aanhouden om mee te beginnen en na twee a drie weken bijstellen indien nodig.

Ik weet niet hoe je vetpercentage gemeten is, maar tenzij het een dexa scan was is het onnauwkeurig. Hecht dan ook niet teveel waarde aan zo'n getal (zeker niet als het met een weegschaal gemeten is).
 
Oehhh 2 accounts, pas maar op :o
 
Aah excuus. Die 41kg staan in de stats van de account (twee verschillende accounts?) waarmee de OP is geplaatst, vandaar.
Om af te vallen zul je minder moeten eten dan je verbruikt. Als je TDEE rond 2500 kcal ligt, zul je dus inderdaad 2000 tot 2250 kcal moeten eten.
Nu moet ik zeggen dat dit alsnog vrij laag ligt als je het mij vraagt. Persoonlijk zou ik dan ook de 2250 aanhouden om mee te beginnen en na twee a drie weken bijstellen indien nodig.

Ik weet niet hoe je vetpercentage gemeten is, maar tenzij het een dexa scan was is het onnauwkeurig. Hecht dan ook niet teveel waarde aan zo'n getal (zeker niet als het met een weegschaal gemeten is).
Ahh dit dubbele account is waarschijnlijk door tapatalk gekomen en een browser account.
Ik zal dan 2250 aanhouden de komende tijd en zien wat het doet.
Maar in mag aannemen dat ik wel aan het afvallen ben toch aangezien ik zichtbaar meer spier krijg en gelijk in gewicht??

Oh, het is gemeten op een weegschaal inderdaad. Ik zal is kijken wat een deze scan is.
Oehhh 2 accounts, pas maar op :o

Hahaha O:-)
 
Behalve duur is zo een dexa scan de moeite niet waard als je het mij vraagt.
Je kunt beter gewoon van de spiegel uitgaan en niet teveel waarde hechten aan het getal dat daaraan vast gehangen wordt.

Maar in mag aannemen dat ik wel aan het afvallen ben toch aangezien ik zichtbaar meer spier krijg en gelijk in gewicht??
Zou kunnen dat je héél langzaam vetmassa afvalt en ietsje meer spierdefinitie krijgt (gebeurd wel eens bij beginners), echter is dat een situatie die je niet lang zult gaan volhouden.
Daarnaast zal je progressie erg langzaam gaan op zo'n manier.

Nogmaals:
(voornamelijk) Spiermassa aanmaken: 250 tot 500 kcal boven onderhoud eten.
(voornamelijk) Vetmassa afvallen: 250 tot 500 kcal onder onderhoud eten.
*Voornamelijk omdat het onvermijdelijk is dat je ook vetmassa aanzet (bij aankomen) of spiermassa verliest (bij afvallen).

Die 2250 aanhouden lijkt me inderdaad het beste idee voor nu, stel daar de rest van je voedingsschema mee op.
Je kunt alles doorrekenen tot je een ons weegt, berekeningen blijven een schatting en zullen nooit accuraat zijn omdat iedereen verschillend is.
 
Oké super bedankt voor je hulp en als ik nog vragen heb kom ik weer op het net.
 
Back
Naar boven