AndroidHealthClinic

Dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Barthezz

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 feb 2003
Berichten
15
Waardering
0
Hey iedereen, dit is mijn eerste post hier. Ik heb al veel nuttige informatie gehaald uit al jullie posts maar zit nog met een klein probleempje

Ik ben sinds vorig jaar december flink aan de lijn gaan doen. Ik woog 90 kg. bij een lengte van 1,76 mtr. Dit vond ik echt te ver gaan en met gelezen informatie en wat eigenkennis ben ik nu 26 kg. lichter (64 kg.) en heb ik een BF% van 10,4 % volgens zo'n electronisch dingetje van de dokter.

Ik heb alleen nog niet het lichaam wat ik wil, ik wil een mooi getekend lichaam hebben en hier wil ik dus wat krachttraining voor gaan doen. Ik hoef niet breed te worden, maar gewoon een mooi strak lichaam (benen, armen, buik, rug, alles)

Ik heb nu besloten om van mijn dieet af te stappen en ik vind dit best eng om te doen, ben namelijk dat andere eetpatroon gewend.
Nu is mijn vraag: kom ik hier van aan dankzij een teveel aan koolhydraten of bereik ik hier mee een gezond eetschema en door wat te trainen een mooi lichaam?

0700: 2 bruine boterhammen met kaas 20+ en glas halfvolle melk
1100: 2 bruine boterhammen met kaas 20+/mager beleg en glas cola light of water
1300: 2 bruine boterhammen met kaas 20+/mager beleg en glas cola light of water
1500: 2 bruine boterhammen met kaas 20+/mager beleg of 1 snee bruin brood en een portie fruit

1730: 200 gr. aardappels en 200 gr. groente + 100 gr. mager vlees +250 gr kwark met theelepel kaneel of schaaltje optimel?

2000: kop thee met een sultana of milkbreak koekje

Bedankt, Bart

(Bedankt dandyman, vlees was ik inderdaad vergeten)
 
Laatst bewerkt:
Ha die Bart. om gelijk met de deur in huis te vallen zal ik even een schemaatje voor je opstellen, of je m opvolgt is een tweede. het beste kan je om de 2,5 a 3 uur een maaltijd eten met voldoende eiwitten, koolhydraten en zo min mogelijk (verzadigde) vetten.

probeer over de hele dag voldoende water te drinken en neit op vaste tijden dus. water is altijd beter dan light producten. Kaas 20+ is volgens mij geen probleem maar toch heb ik t veranderd.
tevens is jouw dieet zoals je die hebt neergezet te eentonig, mag wel wat meer variatie in komen.
Ik weet ovrigens niet of deze tijden jouw vaste tijden zijn omtrent pauzes maar goed:

0700: Bord havermout met banaan, 6 eieren waarvan 2 met dooier en glas melk
1000: 2 bruine boterhammen met kalkoen/kipfilet
1230: 2 bruine boterhammen met tonijn
1500: 2 bruine boterhammen met pindakaas/ei
1730: 200 gr. aardappels en 200 gr. groente + 250 gr kwark met theelepel kaneel of schaaltje optimel? waarom geen vlees als kip of rundvlees?

2000: kop thee met een sultana of milkbreak koekje*

ik weet niet wanneer je gaat trainen maar ik ga uit na de maaltijd van 17,30. Dan is t ook aan te raden om gelijk na je training een shake te drinken om vervolgens na drie kwartier tot een uur je volgende maaltijd te nuttigen.

*Zoja, dan zou ik de maaltijd van 20.00 voldoende eiwitten en koolhydraten laten bevatten. zowiezo die sultana of milkbreak eruit gooien.
en eventueel vlak voor t slapen gaan nog een eiwitrijke hap naar binnen werken zoals kwark of eieren.

dit is een snelle indicatie waar zowiezo wel aanvullingen als opmerkingen over zullen komen maar ik hoop je zodoende op t goede spoor te zetten:thumb:
 
Laatst bewerkt:
probeer af te wisselen met je beleg op je boterhammen.. (wel volkoren boterhammen?).

variaties voor op je boterham: kipfilet/pindakaas/stroop/rundvlees

dus lekker gevarieerd hiermee blijven.
probeer ook 2-3 stuks fruit te eten. voorbeeldje:

tussen de 1e en 2e maaltijd een appel. smiddags een sinasappel tussen 2 maaltijden. en dan na de training een banaan.

vergeet die cola light ! heeft geen goede aanvulling op je schema. drink ipv cola vruchtensap... of melk.

verder denk ik dat je ook wel wat meer eiwitten binnen mag hebben. dus probeer 2-3 eitjes over de dag verspreid te eten en smorgens bij je ontbijt ook 250 gram kwark of yoghurt.

als je deze dingen + dandy's advies erbij doet is het imo een heel goed eetschema. heb je nog vragen? vraag maar raak :)
 
Zo, de eerste dag zit er bijna op, was best "eng" na enkele maanden een heel ander eetpatroon te hebben gehad, ik zit nu met de angst dat ik nu heel hard aan ga komen, en dany en frenkie, thnx for the tips!

Grtz, Bart
 
Originally posted by Barthezz
Zo, de eerste dag zit er bijna op, was best "eng" na enkele maanden een heel ander eetpatroon te hebben gehad, ik zit nu met de angst dat ik nu heel hard aan ga komen, en dany en frenkie, thnx for the tips!

Grtz, Bart

kip is wel een stuk beter dan al die kaas die je eerst had
 
Ey there, ben ik weer.

Ik heb ff wa rondgesnuffeld en nu wilde ik ff vragen of jullie me opvattingen ff konden bekritiseren/aanmoedigen

Ik heb dus lange tijd op een dieet gestaan en nu vond ik het tijd voor een normaal (cuttend) eetprogramma. Ik heb door mijn 1e dieet de 65 kg met 10,4 % BF gehaald maar met dat lichaam ben ik nog niet gelukkig. Ik wilde dus een combinatie van cutten en toch wat meer eten dan mijn eerste afval dieet en daarnaast me lichaam wat trainen.

Nu is dit ongeveer de verbeterde versie geworden met alle tips.
Hiermee voer ik ik de KH op van 130 gr. p dag (van afvaldieet) naar 200 gr. KH per dag. Ben ik dan nog steeds aan het cutten (omdat ik eerst minder KH at??)

Ik snap et namelijk niet zo goed (blijkt wel uit mijn vage teksten, srry)
 
cutten en spieren bouwen gaat moeilijk samen, wil je meer vet verliezen moet je meer aan cardio gaan doen: 3-5 keer per week 40-45minuten interval training. (Eet trouwens vanaf 3 uur voor het slapen gaan niet veel kh's meer)
 
Originally posted by Scighera
(Eet trouwens vanaf 3 uur voor het slapen gaan niet veel kh's meer)

Om welke reden?
 
Originally posted by burn


Om welke reden?

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb juist wel eens gehoord dat een banaan en een maaltijd met bij voorkeur caseine voor het slapen gaan juist heel goed is. Dit omdat je lichaam in je slaap nog meer energie verbruikt (met name voor groei en herstel) dan wanneer je bv op de bank tv zit te kijken.

Die banaan is goed omdat 'ie langzaam verteerd en je dus een redelijk lange toevoer van energie zal krijgen. Voor caseine geldt hetzelfde, maar dan uiteraard voor de toevoer van eiwitten.
 
een banaan verteerd niet langzaam hoor, snelle KH! word dus snel opgenomen.
 
Ik kan in je artikel niets terugvinden over de langzame vertering van bananen maar ik moet KaLe gelijk geven. T wordt niet voor niets afgeraden in cuttingdieeten. Wel ideaal voor massaopbouwend vanwege t kaliumgehalte (meen ik:rolleyes: ) en t schijnt :to: ideaal te zijn om een uur voor een belangrijke meeting of iets derg. een banaan te eten Maakt je nmlijk minder zenuwachtig
 
Laatst bewerkt:
bb is het eeuwige spel van dieeten! wil je aankomen moet je dieeten(bulk) en wil je afvallen(cutten) moet je dieeten,this is the only way! naturel dan!
 
En nog eentje:

http://www.healthypages.net/news.asp?newsid=2013


A slow-release carbohydrate

Wendy says that bananas rate 55 on the index compared to 84 for carbohydrates, and 38 for an apple. This means bananas release their energy fairly slowly, which explains their popularity with athletes.
 
Bananas are a fantastic source of potassium, Lyndsay says, and give you a great energy boost , explaining why the fruit is so popular with sporting heroes. .[/qoute]

Hieruit leid ik af dat t weer snel word opgenomen (wat ik altijd al dacht) en uit t volgende

The glycaemic index indicates whether a food is absorbed quickly or slowly into the bloodstream. Carbohydrates that break down quickly into glucose during digestion are given a high rating.
Wendy says that bananas rate 55 on the index compared to 84 for carbohydrates, and 38 for an apple. This means bananas release their energy fairly slowly, which explains their popularity with athletes. .[/qoute]

leid ik dan idd af dat t niet zo slecht is, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van en wacht liever af op een antwoord van een ander voor ik mn conclusies trek.

Doch hoop ik dat Axestream gelijk heeft want ik ben af en toe net een aap als t op bananen aankomt
 
Laatst bewerkt:
Wat is snel en wat is langzaam? Ik denk dat een banaan een beetje ertussen hangt. Ook is het afhankelijk van de rijpheid van een banaan. Groene bananen verteren minder snel dan geel/ bruine bananen.
Een banaan wordt misschien niet heel snel opgenomen, maar toch zijn er betere keuzes mogelijk. En het bevat uiteraard fructose.
 
Back
Naar boven