MuscleMeat

dieet

jacob

Novice
Waardering
0
wie kan me aan een goed dieet voor bodybuilding helpen?
aangezien ik nu een half jaartje bezig ben met trainen wil ik graag meer resultaat.
dus een goed dieet svp

ik zou zeggen kijk eens bij voeding en dieten dan zul je er een hoop tegenkomen. die kan je dan aanpassen op je eigen stats, doel en voorkeuren van voeding!!! suc6

en als je dat gedaan hebt het schema nog even posten voor wat finetuning

ok eerst wat info:

wat is je doel: cutten of bulken
wat is je huidige gewicht en vet %
en wat wil je bereiken: massa of vet verliezen.

post even je huidige manier van eten en wij helpen je met aanpassen.

• Topic Starter Topic Starter
momenteel weeg ik 85 kg en ben 184 lang,geen idee hoe hoog het vetpercentage is.
wil graag bulken,dus echt groeien en meer spiermassa.
alvast bedankt

bulken betekent dat je meer cal moet eten dan je verbrand, dus post eens wat je eet met je tijden van inname zodat wij een duidelijk beeld krijgen hoe we je kunnen helpen. Zo kunne wij natuurlijk vrij weinig hulp bieden. wij weten niet wat jouw gepaste tijden zijn. dus laat eens zien wat je eet en wanneer

• Topic Starter Topic Starter
ik heb dus gewoon mijn drie standaard maaltijden nog per dag
s'ochtends: 2 snee bruin brood en melk
10 uur : 1 plak ontbijtkoek
12 uur : 5 snee brood en melk
15 uur : 1 plak ontbijtkoek
18 uur : aardappelen plus groente

zo ziet mijn dag er uit en wil het graag veranderen maar weet dus totaal niet hoe.natuurlijk wil ik ook wel waar nodig supplementen nemen,maar het hele schema moet er niet uit bestaan.
op de sportschool word ik ook niet veel wijzer
de een zegt dit de ander dat,en het is allemaal erg tegenstrijdig.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
mazzelss

als je wilt groeien moet je eerst je aantal maaltijden maar eens grof gaan verhogen. je eet pas laat voor het eerst en ik weet niet hoelaat je traint maar als je 's avonds traint moet ik hieruit opmaken dat je dan niks meer eet.
eigenlijk is dit de basis. probeer om de 2 a 2,5 uur een maaltijd te kiezen die in goeie verhoudingen ligt. eet direct na je training een goeie wei-shake en neem je multi vitamines.
voorbeelden van maaltijden staan genoeg hier op het forum lees hier maar eerst eens een hele boel en dan leer je een hoop... zet daarna eens een voorbeeld eetschemaatje op papier en post die dan komen er zeker op- en aanmerkingen waarmee je verder kan.....
suc6.....

idd meer ete. en ik denk dat ik hieruit kan opmaken dat jij tussendoor en savonds nog wat snackjes eet... want ik denk niet dat jij alleen dat eet. de snoep/chips/koekjes dumpen!

wat doe je op de boterham?
wat voor een boterham eet je? t beste kan je grof bruin brood eten (waldkorn etc)
wat je op je boterham kan doen zijn:

pindakaas (met mate, nadelen: suiker/verzadigde vetten. voordelen: vitamine B,onverzadigde vetten,eiwitten)
kipfilet,runderrook vlees of ander mager vlees (eiwitten, en mager)
stroop ((simpele)koolhydraten/ijzer)
verder groentes op de boterham is altijd goed. kan je onbeperkt eten.

daarnaast, die peperkoek dumpen, is gewoon suikerbrood, dus totaal niet goed voor je er zitten allemaal verkeerde soorten suikers in (glucose enz). eet zowiezo smorgens meer eiwitten: eitjes/kwark/yoghurt. goede start zou kunnen zijn:

8:00
2-4 boterhammen met pindakaas + 2 eitjes
verder om 10:00 ook weer voldoende eiwitten.. ong 20-30 gram (250 gram kwark is ideaal).

probeer ook de rest van de dag voldoende eiwitten te eten. voorbeelden van goede eiwitbronnen zijn:

eitjes
kwark
kipfilet
rundsvlees
whey shakes (supplement)
melk (en andere melkproducten)
vis

en ook zou ik ook nog 2 stuks fruit eten, halverwege de ochtend een en eind van de middag. en als jij dus savonds traint zou ik na de training GOED eten, met voldoende (simpele) en complexe koolhydraten,eiwitten en wat vetten misschien.

drink voldoende water ! altijd heel belangrijk om voldoende water te drinken, zowel met bulken als met cutten ! voldoende water drinken is dus ong. een liter of 2-3 minimaal ! reken maar op ong 1 liter water per 1000 cal. (als ik t niet verkeerd heb)

omdat je spieren zijn uitgeput van de zware training hebben ze energie nodig en simpele koolhydraten in de vorm van suiker (dextrose...druivensuiker) is dus uitstekend om te pakken icm met een whey shake (snelle eiwitten). zo hersteld je lichaam t snelste en het beste en zul je dus beter resultaat boeken, op langer termijn.

pas deze tips toe aan je nieuwe verbeterde schema en post hem hier, dan kunnen wij hem verder verbeteren.

bodybuilding is een ingewikkelde sport waar je veel bezig mee bent, zeker als je serieus aan de gang wilt zijn, en dat betekent niet dat je alleen goed moet trainen maar eten en rusten zijn zeker zo belangrijk.

dus succes ermee, wij helpen je graag maar het initiatief moet van jou komen en jij zult er ook voor moeten werken. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven