AndroidHealthClinic

dieetje voor een niet bb-ster

Bezoekers in dit topic

Pump

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
396
Waardering
1
een vriendin vroeg laatst aan mij of ik een dieetje voor haar wou maken, heb haar vet % gemeten en het zit rond de 29,4 en ze wil gewoon rojnd de 22-25 % zitten ze ze weegt 65 dus moet er ongeveer tussen de 3 a 7kilo vetmassa van af ( ff uit et hoofdje)

Nu aerobict ze 1 a 2 keer in de week, heeft geen auto fiets dus bijna alles, en ik probeer haar te overtuigen dat ze het beste ook 2 a 3 keer in de week s'ochtends moet gaan joggen/fietsen

het leek me nietnodigom bij haar meteen alle zuivel eruit te
gooien, hetzelfde geld voor bruin brood maar als jullie daaranders over denken hoor ik het wel.



nu heb ik hieronder een aantal punten neergezet, graagjullie op en of aanmerkingen daarover

1. 6 kleien maaltijden per dag
2. "groot"ontbijt, klein avondeten
3. 2.5 a 3 liter water
4. suikers/vet enigzins beperken
5. vitamine sup
6. rond de 1600 kcal
7. mager broodbeleg
8. kh minderen later op de dag
9. veel slapies doen

dan nog een vraagje welke kh/eiwit/vetverdeling is voor haar aan te bevelen?

nou ik lees het wel....Pump
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten heb je nodig?

Om prestaties te kunnen leveren heeft het lichaam bouw- en brandstoffen nodig. De belangrijkste brandstoffen zijn koolhydraten en vetten. Eiwitten leveren de benodigde bouwstoffen. De verhouding tussen voedingsstoffen varieert met het type sport.

Krachtsport : 60 - 20 - 20
Duursport : 65 - 15 - 20
Afvallen : 60 - 25 - 15

1 gram koolhydraten is 4 kcal
1 gram eiwit is 4 kcal
1 gram vet is 9 kcal

Koolhydraten:
Het totaal aantal calorieën x 0.60 = het totaal aantal calorieën geleverd door koolhydraten
(totaal aan calorieën geleverd door koolhydraten : 4 = ........ gram koolhydraten/dag)

Eiwitten:
Het totaal aantal calorieën x 0,20 = het totaal aantal calorieën geleverd door eiwitten
(totaal aan calorieën geleverd door eiwitten : 4 = ........ gram eiwitten/dag)

Vetten:
Het totaal aantal calorieën x 0,20 = het totaal aantal calorieën geleverd door vetten
(totaal aantal calorieën geleverd door vetten : 9 = ........ gram vetten/dag)

Big Steve
 
Stel het aantal maaltijden af op haar behoeften. 1600 kcal verdeeld over 6 maaltijden worden wel erg kleine maaltijden. Verder zorg er juist voor dat je de vetten niet teveel mindert. Vet heeft een belangrijke invloed op hormonen(cck, ghelin) die de eetlust regelen. Een dieet met weinig vet zal waarschijnlijk ook zorgen voor grotere insuline schommelingen. Is erg moeilijk om je op deze manier aan een dieet te houden.
Suiker zou ik absoluut proberen te vermijden. Je zou voor een gelijkmatige verdeling kunnen gaan (33e/33k/33v). Zorg er ook voor dat elke maaltijd ongeveer in deze verhoudingen verdeeld is.
 
-over de vetten: verzadigde vermijden. onverzadigde toelaten (met name vette vis)
-voldoende eiwitten
-3-4 uur voor het slapen gaan niet teveel koolhydraten meer eten
- hoezo veel slapen? dan verbruik je juist weinig energie
 
Dus op tijd naar bed voor voldoende nachtrust (of dagrust voor avonddienst mensen)
 
aha, dus gewoon voldoende nachtrust. ik las namelijk: veel tussendoor gaan slapen (veel slapies doen)
 
Back
Naar boven