XXL Nutrition

dieetje wat is uw mening (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

flurie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
197
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Hoeveelheid eiwit hool. vet

1st maaltijd = bambix 70 gr 9.5 50.0 2.0
melkpoeder 20 gr 7 9 0
whey 25 gr 18 2 1


2de maaltijd = banaan 2 stuk 2.0 60.0 0.0
kippenfilet 150gr 30.0 0.0 3.0




3de maaltijd =tonijn, eigen nat 100 gr 27.0 0.0 0.5
ananas 250 gr 0.0 50.0 0
melk (magere) 10 cl 6.5 10 0





4de maaltijd=yoghurt mager 500 gr 18 80 0.5
ei-eiwit 3 stuk 12 0.0 0.0




5de maaltijd= ananas 250 gr 0.0 50.0 0
wey shake 50gr 36 5 2



6de maaltijd= tonijn in olie 150 gr 30.0 0.0 16
kellogg's frosties 50gr 2.5 44.0 0
 
Hmm mwah zo op eerste gezicht ziet het er netjes uit
zal wel kloppen ik zie genoeg eiwitten
maar let je ook op de koolhydrate!!!
 
Zet even het totaal aantal grammen per voedingswaarden onderaan je schema en het totaal aantal kcals....zo wordt het voor ons overzichtelijker.
Wat is je basisbehoefte? (dus wat je aan kcal nodig hebt?)
Is maaltijd 5 je PWO-maaltijd? (dus wat je na training direct neemt?) Zo niet...dan beter geen wei, maar langzame eiwitten (bijv. kwark, ei, vis, kip etc).
Die frosties, de melk en de yoghurt is een hoop koolhydraten in de vorm van suikers! Niet echt best dus! Beter is rijst of brinta.
Ook raad ik je aan meer variatie per dag in je schema te bouwen. Elke dag meerdere keren tonijn en ananas kan erg gaan vervelen op de duur.
Verder vind ik je verdeling qua eiwitten goed! Elke maaltijd zo rond de 30 a 40 gram. Netjes!
Verder zie ik erg weinig vetten...die zijn wel degelijk van belang. Neem dan vooral onverzadigde vetten (zit in vette soorten vis, lijnzaadolie).

Nog flink wat aanpassing dus...als je het mij vraagt.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Geen groente, geen vlees (geen warme maaltijd), geen calorieen genoemd en geen stats. En zo weinig koolhydraten is ook niet goed zonder geplande refeeds. Oh en ook veel te weinig vet.

trouwens, de cijfers loppen ook niet, 500 gram magere yoghurt heeft echt geen 80 gram KH (20 is een betere schatting)

Ik neem aan dat je wilt afvallen (cutten ?)

Tip: zet er trouwens eens [ code ] tags omheen, dan krijg je zoiets:

Code:
                               Hoeveelheid  eiwit  koolh.  vet

1st maaltijd = bambix              70 gr     9.5    50.0   2.0
               melkpoeder          20 gr     7       9     0
               whey                25 gr    18       2     1


2de maaltijd = banaan             2 stuk     2.0    60.0   0.0
               kippenfilet        150 gr    30.0     0.0   3.0

3de maaltijd = tonijn, eigen nat  100 gr    27.0     0.0   0.5
               ananas             250 gr     0.0    50.0   0
               melk (magere)       10 cl     6.5    10     0

4de maaltijd = yoghurt mager       500 gr   18      80     0.5
               ei-eiwit            3 stuk   12       0.0   0.0

5de maaltijd= ananas               250 gr    0.0    50.0   0
              wey shake             50 gr   36       5     2

6de maaltijd= tonijn in olie       150 gr   30.0     0.0  16
              kellogg's frosties    50 gr    2.5    44.0   0



en dat is toch een stuk leesbaarder nietwaar ?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad...vitaminen en mineralen miste ik ook al! Groente en fruit aan je dieet toevoegen dus!
 
veeeeeeeeeelste weinig vet..je heb minimaal wel zoon 50 gram (goede) vetten per dag nodig...waar is de lijnzaadolie? gebruik je ook nog multivitamines of niet? Ook is rond de 200 gram eiwit imo te weinig. Hoe zwaar ben je dan?Afhankelijk van je gewicht zou 2,5-3 gram per kg Vet vrije massa nemen.
 
alvast bedankt voor de goede raad moet nog wel wat aanpassen zo te zien
 
kan iemand mijn een goedkoope site voor lijnzaadolie tebestellen op het internet
 
es bambix opgezocht en het blijkt kindervoeding te zijn? ??? ???
kan iemand dat uitleggen?
 
roxxe zei:
es bambix opgezocht en het blijkt kindervoeding te zijn? ??? ???
kan iemand dat uitleggen?

bambix is fijner van structuur, het is zegmaar de brinta voor kleine kinderen, ik at het vroeg ook veel :) bambix heb je ook meer van nodig om het dikker te krijgen, dus je kunt beter op de brinta overgaan vind ik ... anders vult het niet echt...
 
qwert55 zei:
Inderdaad...vitaminen en mineralen miste ik ook al! Groente en fruit aan je dieet toevoegen dus!

Eh... fruit ?, er staat al een pond ananas en 2 bananen in het schema... dat lijkt me wel genoeg (groente daarentegen heb ik niet zien staan, nu tel ik dat zelf ook niet echt mee, maar je mag er inderdaad gerust veel van eten)
 
wazzup zei:
Eh... fruit ?, er staat al een pond ananas en 2 bananen in het schema... dat lijkt me wel genoeg (groente daarentegen heb ik niet zien staan, nu tel ik dat zelf ook niet echt mee, maar je mag er inderdaad gerust veel van eten)

Hahaha...sorry! Heb hem eerder nog zo gezegd niet alleen maar ananas te nemen...en dan zeg ik zoiets daarna. STOM! :o
 
flurie zei:
kan iemand mijn een goedkoope site voor lijnzaadolie tebestellen op het internet
Gewoon bij de reformzaak halen.

Overigens is het overgrote deel van frosties maiszetmeel met suiker. Zou ik iets anders voor verzinnen.
 
Back
Naar boven