MuscleMeat

DieNase's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maandag 30-07-2018

Bench

50 x 5
60 x 4
70 x 3
75 x 3
75 x 3
75 x 3
75 x 3
75 x 3

Squat
73 x 5
87 x 5
102 x 5
102 x 5
102 x 5

Bench
50 x 6
60 x 6
65 x 6

Best pittig na 2 weken niks doen in zuid Frankrijk, trainend in een schuur waar het 40 graden is. Niet alle sets gedaan dus, maar voldaan. Eerste training van Intermediate medium load prep cycle 1 (totaal 12 weken blok).
 
Geen oly lifts meer?
 
Geen oly lifts meer?
Nee helaas. Gestopt bij onze coach, klikte niet meer echt (persoonlijk wel, maar niet wat trainen/techniek betreft). Ben weer thuis gaan trainen, maar in onze schuur geen ruimte voor oly lifts. Ik moet wel zeggen dat ik me nu een stuk beter voel dan toen. Gewichtheffen is mentaal (techniek leren) en voor je gewrichten zwaar. Heb nu nauwelijks pijntjes meer.
 
Hey old man,
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat, maar bij mij doen frontsquats ipv backsquats wel wonderen voor mn onderrug, veel minder last.
Zou je dat bij Sheiko niet ook kunnen doen?

Groetjes,
minder oude man :)
 
Hey old man,
Ik weet niet hoe jij er tegenover staat, maar bij mij doen frontsquats ipv backsquats wel wonderen voor mn onderrug, veel minder last.
Zou je dat bij Sheiko niet ook kunnen doen?

Groetjes,
minder oude man :)
Enige pijn die ik momenteel heb is spierpijn en niet een beetje ook, dus ik volg gewoon mijn schema. Het fijne van Sheiko is is dat de % niet zo hoog zijn, daar kreeg ik met gewichtheffen mijn blessures van, gewrichten vinden steeds boven de 85% liften niet leuk, zeker als je techniek niet optimaal is.
 
Succes old man, ik volg hier nog steeds mee!
 
Woensdag 01-08-2018

Deadlift

103 x 3
123 x 3
144 x 3
154 x 3
154 x 3
154 x 3
154 x 3

Close grip bench
50 x 3
60 x 3
70 x 3
70 x 3
70 x 3
70 x 3

Abs
8 x 3

Volgens Sheiko moet je de eerste 3 trainingen na een langere stop (vakantie, ziek) op max 60% doen om er weer in te komen. Ik dacht dat ik wel gewoon aan zijn schema kon beginnen na 2 weken niksen. Nu loop ik krom van de spierpijn en voelen de trainingen loei zwaar. Deze week doe ik week 1 van prep cycle 1 maar doe het volume wat omlaag. Volgende week start ik dan echt met prep cycle 1. Lijkt me iets beter voor mijn lijf.

Voeding ook aangepast, de voedingskennis die ik inmiddels heb vanuit de PNEI probeer ik nu altijd toe te passen ipv alleen voor herstel als ik naar de klote ben. Weeg inmiddels 98,5 ipv 103 voor de vakantie.
 
Nee helaas. Gestopt bij onze coach, klikte niet meer echt (persoonlijk wel, maar niet wat trainen/techniek betreft). Ben weer thuis gaan trainen, maar in onze schuur geen ruimte voor oly lifts. Ik moet wel zeggen dat ik me nu een stuk beter voel dan toen. Gewichtheffen is mentaal (techniek leren) en voor je gewrichten zwaar. Heb nu nauwelijks pijntjes meer.
Ja, dat herken ik wel. Heb vorige zomer even oly lifts gedaan en zeker voor een ouwe knakker is dat echt wel pittig met alle cues en technieken. Vond het wel heel gaaf om te doen overigens.
 
maandag weer start met blok 1 training 1. Spierpijn is weer weg, dus ik denk dat ik weer klaar ben om voluit te gaan.
 
Afgelopen donderdag en vandaag de eerste gewichtheftrainingen weer gedaan!

Even inkomen weer dus alleen mobility werk en techniek drills.
Erg lekker om weer te gewichtheffen met Nicky!

“hoogtepunt” waren wat full cleans en powercleans op 50kg vandaag. Voelde vlot, wat moeite nog met front rack positie en mijn rechter schouder geeft nog wat klachten in lockout. Dat krijg je als je destijds dagelijks schouder werk deed zowel kracht als mobility en nu al 2 jaar niet. :D

Vandaag ook mijn iconische adipowers naar de schoenmaker gebracht, blijven toch vele malen lekkerder om mee te liften dan de nieuwe leistungs.
 
Welcome back man!

In natuurlijk
 
In, leggooo Jaap!
 
Back
Naar boven