Fitness Seller

diep squatten lukt niet

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo forumleden,

Ik heb dus een probleem als ik in de buurt kom van parallel squatten gaat mijn onder rug een beetje bol en als ik echt diep squat val ik achterover tenzij ik op mijn tenen ga staan.
Dus ik vroeg me af wat ik hier aan kan doen? want ik vindt het nogal frustrerend/demotiverend.
Hopelijk kan iemand me helpen.
Alvast bedankt!
 
Verhoogde hak kan helpen, beetje experimenteren met verschillende standbreedtes, squat je highbar/lowbar; verschil eens voelen en kijken of je bij de ene comfortabel dieper kan.
En anders eens een filmpje maken, beelden zeggen meer dan woorden
 
Verhoogde hak kan helpen, beetje experimenteren met verschillende standbreedtes, squat je highbar/lowbar; verschil eens voelen en kijken of je bij de ene comfortabel dieper kan.
En anders eens een filmpje maken, beelden zeggen meer dan woorden
ja ik heb indd al schoenen besteld met hogere hak en experimenteren heb ik al wel gedaan alleen met de standbreedte waarmee ik wel diep kan gaan alleen dan krijg ik butt winks maar ik maak zondag als ik weer ga trainen wel even een video want een filmpje is indd wel handig. bedankt!
 
ja ik heb indd al schoenen besteld met hogere hak en experimenteren heb ik al wel gedaan alleen met de standbreedte waarmee ik wel diep kan gaan alleen dan krijg ik butt winks maar ik maak zondag als ik weer ga trainen wel even een video want een filmpje is indd wel handig. bedankt!
Kan slechte enkelmobiliteit zijn ook (kan je ook beetje trainen). Maar schoenen met verhoogde hak zijn altijd pluspunt voor squats, zullen veel helpen :)
 
Ik heb hetzelfde en bij mij komt het door een beperkte enkelmobiliteit. Los maken/strekken van de enkels helpt wel iets, maar ik gebruik een squatlat als ik squat. Bij mij op de sportschool liggen er standaard een paar, bij mijn vorige sportschool was er geen en heb ik er zelf 1 gemaakt.
 
Kan slechte enkelmobiliteit zijn ook (kan je ook beetje trainen). Maar schoenen met verhoogde hak zijn altijd pluspunt voor squats, zullen veel helpen :)
oh oke dan ga ik wel even kijken hoe ik mijn enkelmobiliteit kan trainen en ik kijk dan wel even hoe het gaat met verhoogde schoenen want op dit moment squat ik op sokken is ook niet echt ideaal denk ik
 
Ik heb hetzelfde en bij mij komt het door een beperkte enkelmobiliteit. Los maken/strekken van de enkels helpt wel iets, maar ik gebruik een squatlat als ik squat. Bij mij op de sportschool liggen er standaard een paar, bij mijn vorige sportschool was er geen en heb ik er zelf 1 gemaakt.
oh oke dan ga ik wel even kijken bij mijn sportschool of ze die hebben bedankt!
 
Ik heb ook een enorme buttwink als ik te laag ga. Als ik cannonball of convetional squat hier heel erg last van. Als ik sumo squat (bredere stand, voeten wijzen naar buiten) kan ik een stuk dieper gaan zonder buttwink. Kijk vooral ook Alan Thrall zijn video's over squatten. Buiten dat ben ik een beetje geindoctrineerd door powerlift meme accounts dat sumo squatten gay is dus ik probeer nu alsnog mijn conventional goed te krijgen. :roflol:

EDIT: Dit heeft overigens ook te maken met de anatomie van je lichaam. Dus je kunt er niet altijd wat aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien word ik op mijn vingers getikt door meer ervaren mensen, maar wat bij mij enorm helpt is mijn tenen iets meer naar buiten laten wijzen. Knieen altijd naar buiten houden en in dezelfde lijn laten gaan met je tenen, maar dus je benen wat meer open zetten moet al genoeg kunnen zijn.
 
Als je schoenen binnen zijn heel veel
Oefenen met diverse ‘makkelijke’ gewichten. Kijken hoe jij het beste kan squatten. Probeer de beweging je 2e natuur te laten zijn. Dit lukt door veel te oefenen.
Misschien heb je hier wat aan:

 
Als je schoenen binnen zijn heel veel
Oefenen met diverse ‘makkelijke’ gewichten. Kijken hoe jij het beste kan squatten. Probeer de beweging je 2e natuur te laten zijn. Dit lukt door veel te oefenen.
Misschien heb je hier wat aan:

Oke top ga hem meteen kijken bedankt!
 
Eventueel de tenen in de grond krommen. Heb ik destijds goede ervaringen mee gehad qua stevigheid van de voet en de voet op de grond te houden.
 
Ik squat altijd op men sokken of gewoon converse all stars, lekker platte harde zool. Net met die verhoogde zolen word het rampzalig voor men houding.

Ook altijd 'high bar' met een low bar zou ik ook gewoon achteruit sukkelen bij diepte :p.
 
Back
Naar boven