MuscleMeat

Diepte squat

Bezoekers in dit topic

IronWarrior

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
4 jan 2016
Berichten
3.461
Waardering
2.155
Lengte
1m90
Massa
113kg
Vetpercentage
15%
DBB’ers,

Aangezien ik de laatste tijd met powerlifting bezig ben wil ik weten hoe ver ik nog dieper moet zakken.

Zie foto voor huidige diepte.

P.S. het is een 225kg squat, maar ik ben zelf nog niet tevreden over de diepte.
 

Bijlagen

  • BCE615E3-2082-4413-B857-1B6E854297B0.png
    BCE615E3-2082-4413-B857-1B6E854297B0.png
    574,8 KB · Weergaven: 164
Moeilijk te zien in deze hoek.
Probeer eens van opzij te filmen. En laag bij de grond. Dus filmen op kniehoogte
 
DBB’ers,

Aangezien ik de laatste tijd met powerlifting bezig ben wil ik weten hoe ver ik nog dieper moet zakken.

Zie foto voor huidige diepte.

P.S. het is een 225kg squat, maar ik ben zelf nog niet tevreden over de diepte.

Ik neem aan dat je met diep in deze context bedoeld: De mate waarin het heupbeen lager komt dan het kniegewricht.

Door de specifieke biomechanica van de beweging -zoals zichtbaar op de foto- zal dit lastig worden.
Je "zit erg ver naar achteren", waardoor de squat sterk heup-dominant wordt. (posterior chain)
Dit maakt het moeilijker om tegelijkertijd ook "naar beneden te zitten" zonder uit balans te raken en/of een sterke bolling van de onderrug cq. "butt-wink".

Anders gezegd, je techniek is van dien aard dat je wel heel zwaar kan gaan maar het moeilijk is om onder parallel te komen.

Zodra je de stang hoger op de traps legt en meer rechtstandig naar beneden zakt (knie/quads dominant) en zonder overdreven 'arch', dan zul je veel makkelijker onder parallel komen.
Ik duid dus meer richting de high bar olympic style squat.

Dat is ook de manier van squatten die je meer bij IPF ziet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld WSB.
Bij laatstgenoemde zie je zelfs dat pogingen die amper parallel bereiken goed worden gekeurd, tot op het belachelijke af.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven