AndroidHealthClinic

Dieren: verklaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bron? Ik ben onlangs naar een museum geweest met een schedel van een neanderthaler en daar stond bij dat het 1700cc was en dat het gemiddelde varieerde tussen de 1400 en 1700.


Reportage gezien op NGC waarin ze duidelijk zeiden dat neanderthalers grotere hersens hadden.
 
NGC = niet de holy grail van wetenschap. Een grootschalig onderzoek is dat wel.
 
Dat kan, je wilt niet weten hoeveel onzin er over AAS op verschillende sites staat :)
 
Een stok is al genoeg. En die heb je overal in de natuur. Een mens kan vrij goed overleven zonder alle techniek en geavanceerde snufjes, en daar gaat het toch om?

Haha een stok. Veel succes ermee ;), hopelijk kan je de beer z'n kop nog net raken, want die staat op zo'n 3m boven de grond.
 
Haha een stok. Veel succes ermee ;), hopelijk kan je de beer z'n kop nog net raken, want die staat op zo'n 3m boven de grond.

Scherpe punt ( steen! ) erop, en je prikt hem dwars door zn borstkas heen ;)
 
Een flinke ram op zn snuit of ogen geven, schrikken ze wel van denk ik. Een mens is lenig genoeg om zeker een beer te vermijden. Een gorilla ofzo bijvoorbeeld zou denk ik weer niet lukken omdat die te snel zijn.
 
Scherpe punt ( steen! ) erop, en je prikt hem dwars door zn borstkas heen ;)
ocharme die beer,is nog zo een schatig diertje:D
maar idd vroeger hebben we het ook zo gedaan en de mens behoort niet tot uitstervende soort,integendeel we zijn hier met veel te veel:p:p
 
Een flinke ram op zn snuit of ogen geven, schrikken ze wel van denk ik. Een mens is lenig genoeg om zeker een beer te vermijden. Een gorilla ofzo bijvoorbeeld zou denk ik weer niet lukken omdat die te snel zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat:

- een mens dat niet durft
- het niet veel uithaalt
 
Ik denk eerlijk gezegd dat:

- een mens dat niet durft
- het niet veel uithaalt
lopen en hopen dat je jezelf ergens verstoppen kan:D
gorillas zijn vriendelijke dieren,denk dat ze alleen aanvallen als ze zich bedreigt voelen;)
 
Superkracht bij dieren, wordt vaak een beetje buiten proporties geblazen. Natuurlijk is een beer of een stier veel sterker dan een mens, maar wat wegen die ook niet?
Zet een mens van 600kg VVM neer :eek: en dan lullen we nergens meer over.

En dan over een Gorilla, het meest te vrezen zijn zijn kaken en niet zijn spierballen. Een gorilla heeft meer bijtkracht dan een Leeuw!
Een 200kg wegende zilverrug laat ik ook zeker aan me voorbij gaan. Vrouwtjes wegen vaak tussen de 70 en 90kg. Maar laat dat je niet verleiden tot een vechtpartijtje, je bent no match. Apen kunnen je vingers, neus en oren in een mum van secondes eraf bijten!

Dat hebben een tijdje terug wat onderzoekers ondervonden, waarvan er ééntje te dichtbij kwam en zijn beide oren werden door een Chimpansee eraf gebeten. Chimpansees zijn overigens veel aggressiever dan Gorilla's.

Zo moest ik een keer verschrikkelijk lachen in de apenheul waarop de verzorger aan mij vroeg hoeveel kilo ik van de grond kon tillen. Toen ik zei zo'n 330kg(deadlift) geloofde hij me niet echt, maargoed legde het er wel heel dik bovenop dat een Zilverrug het tienvoudige kon tillen. Toen ik hem erop wees dat een zilverrug nauwelijks zijn eigen BW omhoog kon heffen, hoe wil hij dan in godsnaam 3300kg van de grond pakken. Raakte die kerel ietwat geïrriteerd...hehe. :p

Oftewel een echt broodje aap verhaal!


Een ( boze)herdershond is anders ook niet mis...En die wegen zo rond de 30 á 40 kg (misschien iets meer),maar zeer sterk.
 
:roflol: yeah wright, jij wel!

Kerel, ik weet dat je baalt, dat ik jouw topic een beetje afgekraakt hebt...., maar vroeger doden we idd op deze manier deze dieren ;)

Dus je hoeft niet persoonlijk te worden vriend :D

En of ik dat zou kunnen ? Nee, ik denk dat er wel training voor nodig is idd, je oefent eerst op een kleiner dier, steeds groter, tot je de grote beer pakt met je home-made speer :cool:

En niet te vergeten, mensen jaagde altijd in groepen he, tis niet dat 1 persoon de beer moest uitschakelen... ;)
 
vraag het eens aan darwin.
 
Nauwelijks zn eigen BW kan opheffen??? Hoe bedoelje dit precies?
Ik weet dat Gorilla's geen heffers zijn, maar qua deadlift, kunnen ze idd bijna het 10 voudige heffen ;)

Ik heb ze ook IRL gezien, ze kunnen zichzelf (180KG) met 1 hand opheffen (1hand pull-up), zonder enige problemen...., dat heb ik gezien!
Ik bedoel, hoe kun je ook maar denken, dat je qua kracht enigzins in de buurt kan komen van een Gorilla?

Een Gorrila zn overall power is gewoon gigantisch veel groter, dan die van ons!

Een gorilla (zilverrug) kan niet klimmen! Vrouwtjes en jonge mannetjes kunnen dit wel. Vergis je niet met chimpansees, want die kunnen verrekte goed klimmen.

Een gorilla kan heel eventjes zichzelf opheffen, oftewel rechtop staan. Vanuit hun basispositie is dat aardig overeenkomstig met de deadlift. Ze missen de kracht in de benen, kont en onderste deel vd rug om deze beweging te maken. Ze zullen nooit in staat zijn om wat voor een gewicht dan ook dan alleen hun eigen BW omhoog te heffen.
Upperbody kracht is van ongelooflijke proporties, zeker waar.

Een mens heeft gewoon veel sterkere benen dan een gorilla.

De hele anatomie van een gorilla staat ook wel naar sterke deadlift eigenschappen. kleine benen, enorm brede en gespierde onderrug. 3300 kilo vind'k wel wat over de top, maar het zou me niets verbazen.

Overigens klopt het wat Mike verteld over de kaken, dat is het ultieme wapen van een Gorilla.

http://www.madsci.org/posts/archives/2001-07/995155256.Zo.r.html

Nee hun anatomie staat dit juist enorm in de weg. Zoals wij niet op handen en voeten kunnen lopen. Tenminste niet naar behoren.
 
Een ( boze)herdershond is anders ook niet mis...En die wegen zo rond de 30 á 40 kg (misschien iets meer),maar zeer sterk.

Al met zo'n bijltje gehakt met een valse! Was no match voor mij (adrenaline). Hij viel tijdens een zondagse wandeling voor en paar jaar terug mn dochtertje en ons maltezertje aan. Beest heeft het niet overleefd :eek: Heeft me de nodige problemen met de eigenaar opgeleverd, maar dat had ik er wel voor over. :mad:

Mwoaah, klinkt wel wat stoerder dan het werkelijk was. We waren er wel een paar dagen goed ziek van, want ben wel gek met dieren. Maar met dit beest was gewoon geen land mee te bezeilen.
 
Nee hun anatomie staat dit juist enorm in de weg. Zoals wij niet op handen en voeten kunnen lopen. Tenminste niet naar behoren.

Ik ben geen ervaren deadlifter, maar de brede onderrug van een Gorilla lijkt mij toch wel als een anatomisch voordeel. De benen zien er daadwerkelijk wat sloppy uit in vergelijking met het bovenlichaam. Maar als zij als Bokito al 5-6 meter over water kunnen jumpen zou het me niets verbazen als er toch redelijk veel explosieve kracht in zit.

http://www.madsci.org/posts/archives/2001-07/995155256.Zo.r.html
Verteld een "Assistant Professor of Anatomy / Physical Anthropology" dat
Gorilla's en mensen zowiezo niet met elkaar te vergelijken zijn.
 
Een ( boze)herdershond is anders ook niet mis...En die wegen zo rond de 30 á 40 kg (misschien iets meer),maar zeer sterk.

Een herdershond kan je verwonden idd.., maar een PitBull/Mastino sloopt je ;)

Bedoel, tis maar net welke hond je tegenover je hebt.....

Het is niet de kracht van een hond, maar zn kaken die je de das om doen!
 
Een hond is tevens geen solo dier en vooral geen wolfachtige zoals een herdershond. Imagine 6+ wilde herdershonden om je heen.
 
Al met zo'n bijltje gehakt met een valse! Was no match voor mij (adrenaline). Hij viel tijdens een zondagse wandeling voor en paar jaar terug mn dochtertje en ons maltezertje aan. Beest heeft het niet overleefd :eek: Heeft me de nodige problemen met de eigenaar opgeleverd, maar dat had ik er wel voor over. :mad:

Mwoaah, klinkt wel wat stoerder dan het werkelijk was. We waren er wel een paar dagen goed ziek van, want ben wel gek met dieren. Maar met dit beest was gewoon geen land mee te bezeilen.

Ben je er op gaan zitten ofzo?:p:eek:

Ja,adrenaline maakt een mens wel anders,dat is zo.Maar als nog: ik zou het wel verliezen tegen een grote hond die echt vals is..

De eigenaar heeft niks te zeggen,die had zijn hond nooit los moeten laten lopen.
 
Back
Naar boven