MuscleMeat

Dieren: verklaring?

Bezoekers in dit topic

s zo.Maar ken jij een ander diersoort waarbij het vrouwtje elke dag coïtus wilt?
Ja, Bonodo apen die doen het ..tig keer per dag en iedereen met iedereen
en op elke manier. Dit om conflicten te vermijden in de groep (make love not war)
 
weer ff ontopic

een beer eet waarschijnlijk ook gewoon enorm veel, dus ik versta wel vanwaar hij het haalt. Maar neem nu het volgende beest: een yak. Wilde mannetjes wegen gemiddeld 2000 lbs, zo'n 900 kg. Daar zal veel vet tussenzitten, maar toch. Dit dier eet alleen gras.
Grazers kunnen veel beter dan carnivoren en omnivoren (mensen)
eiwitten halen uit planten/gras ze hebben niet voor niks een heel stelsel met verschillende magen.

Beren hebben tot op zekere hoogte ook voldoende aan gras en bessen maar ze moeten wel af en toe flink bulken (vis/vlees)
Pandaberen hebben voldoende aan bamboe maar om aan voldoende voedsel te komen hebben ze nauwelijks tijd slaap en andere dingen.
 
weer ff ontopic


Grazers kunnen veel beter dan carnivoren en omnivoren (mensen)
eiwitten halen uit planten/gras ze hebben niet voor niks een heel stelsel met verschillende magen.

Die magen dienen eerder voor de vertering van ruwe celstof (cellulose, hemicellulose en dergelijke).

Wel heb je gelijk wanneer je de eiwitten beschouwd die de micoflora in de pens produceert uit opgenomen aminozuren waardoor de herkauwer in kwestie hoogwaardig dierlijk eiwit verschaft wordt.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niet direkt wat met geloof te maken. Waar het om gaat is dat deze theorie eigenlijk helemaal nog niet geheel geaccepteert is. En men de laatste jaren eigenlijk steeds meer tot de conclusie komt dat de verschillende homonide-soorten gewoon op zichzelf staan en helemaal niet in elkaar overgegaan zijn.
Dit is mogelijk wel een flinke teleurstelling voor diegenen die helemaal prat gaan op Darwin's evol.theorie.



Nee, klopt. Waar het me om ging is dat ook het DNA-argument voor in hoeverre wij familie zijn van de apen op losse schroeven staat.
Er is met het menselijk DNA iets heel vreemds aan de hand. Iets wat we bij de dieren niet terugvinden.

Een missing link in de vorm van een half-aap/half-mens zal niet gevonden worden.

Als ik hier even op mag reageren.
Wat betreft de actuele tendens omtrend het ontstaan van de Homo Sapiens. Er is wel degelijk een gemeenschappelijke voorvader van de huidige Homoniden, namelijk de Homo Ergaster (African Replacement Theory en Hybridization and assimilation theory). De multiregional evolution theory zet de H. Erectus als gemeenschappelijke voorouder. De theorie met verreweg de meeste aanhang is de African Replacement Theory, welke aangeeft dat de Homo Neanderthalis uitgestorven is en vervangen is door de afstammeling van de Homo Heidelbergensis, namelijk de Homo Sapiens :)
Ik ga de verschillende theorien niet uitleggen, aangezien dat een halve dag duurt. Google het even voor de geinteresseerden.

De relatie tot de primaten is ook onderzocht en wel met een de methode: accumulatie van mutatie in het mitochondrisch DNA. Dit houdt in dat er over de tijd heen, bepaalde mutaties in het mitochondrisch DNA kenmerkend zijn voor soorten en als biologische klok fungeren.
Met deze klok is aangetoond dat de chimpansee de dichtstbijzijnde afstammeling van een gemeenschappelijke voorvader zijn.

Bron: Evolutionary Analysis, Scott Freeman, Jon C. Herron ISBN: 0-13-101859-0
 
Laatst bewerkt:
Een herdershond kan je verwonden idd.., maar een PitBull/Mastino sloopt je ;)

Bedoel, tis maar net welke hond je tegenover je hebt.....

Het is niet de kracht van een hond, maar zn kaken die je de das om doen!

Dat is niet waar. Het is de kracht van de nek.
 
Dat is niet waar. Het is de kracht van de nek.

ik dacht ook hoe sterker zijn kaken hoe harder hij kan bijten? zou het is aan men vriendin moeten vragen die doet een opleiding met honden.

als je het aan mij vraagt is het zen opvoeding!
 
ik dacht ook hoe sterker zijn kaken hoe harder hij kan bijten? zou het is aan men vriendin moeten vragen die doet een opleiding met honden.

als je het aan mij vraagt is het zen opvoeding!

"Die doet een opleiding met honden" zegt me niet zo veel. Mijn bron is een documentaire over hondenvechten, daar werd duidelijk uitgelegd dat het ze de spierkracht/massa van de hond trainen door zware kettingen (sommigen wogen wel 40-50kg!). Die allersterkste hond met een ketting van 40-50kg om zijn nek was zo krachtig dat hij in het dierenasiel zijn kooi uitbrak en twee andere honden doodbeet, afgemaakt. Als je er over nadenkt is het logisch, met het draaien van de nek richt je de grootste schade toe.
 
Al met zo'n bijltje gehakt met een valse! Was no match voor mij (adrenaline). Hij viel tijdens een zondagse wandeling voor en paar jaar terug mn dochtertje en ons maltezertje aan. Beest heeft het niet overleefd :eek: Heeft me de nodige problemen met de eigenaar opgeleverd, maar dat had ik er wel voor over. :mad:

Mwoaah, klinkt wel wat stoerder dan het werkelijk was. We waren er wel een paar dagen goed ziek van, want ben wel gek met dieren. Maar met dit beest was gewoon geen land mee te bezeilen.

Nou nou, een hond doodmaken is wel erg barbaars, dat die eigenaar je daar zo mee heeft laten wegkomen. Zou ik toch niet zo laten gebeuren:D.
 
"Die doet een opleiding met honden" zegt me niet zo veel. Mijn bron is een documentaire over hondenvechten, daar werd duidelijk uitgelegd dat het ze de spierkracht/massa van de hond trainen door zware kettingen (sommigen wogen wel 40-50kg!). Die allersterkste hond met een ketting van 40-50kg om zijn nek was zo krachtig dat hij in het dierenasiel zijn kooi uitbrak en twee andere honden doodbeet, afgemaakt. Als je er over nadenkt is het logisch, met het draaien van de nek richt je de grootste schade toe.

ik zou het niet weten hoor, maar ik ga het haar is vragen. je zal wel gelijk hebben maar ik dacht echt dat hoe sterker de kaken hoe meer schade ze met hun muil kunnen aanrichten.
 
Nou nou, een hond doodmaken is wel erg barbaars, dat die eigenaar je daar zo mee heeft laten wegkomen. Zou ik toch niet zo laten gebeuren:D.

Wel, als je me bezig gezien had.... :eek: ;)

Maar barbaars was het zeker!
 
MikeDiesel was so angry,
the dog commited suicide, to prevent Mike letting him feel what's hell about :cool:!


Hehe, ik kan me jou alleen niet zo goed kwaad voorstellen, ik heb nog steeds dat beeld voor me van de grote beer die de halve training loopt te preken, terwijl hij met z'n luie reet op de powerstairs zit :D
 
900 kg is best veel, zo groot zien ze er niet uit eigenlijk..
 
Back
Naar boven