AndroidHealthClinic

Dieren: verklaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kerel, ik weet dat je baalt, dat ik jouw topic een beetje afgekraakt hebt...., maar vroeger doden we idd op deze manier deze dieren ;)

Dus je hoeft niet persoonlijk te worden vriend :D

En of ik dat zou kunnen ? Nee, ik denk dat er wel training voor nodig is idd, je oefent eerst op een kleiner dier, steeds groter, tot je de grote beer pakt met je home-made speer :cool:

En niet te vergeten, mensen jaagde altijd in groepen he, tis niet dat 1 persoon de beer moest uitschakelen... ;)

Geen onzin praten he 'vriend'.. Je mag in elk topic je mening posten, vooral in het topic wat jij bedoeld, beetje discussie over wetenschap is nooit weg. Moet alleen lachen om jou typische manier van dingen posten, maargoed dat is weer een andere discussie.
 
Geen onzin praten he 'vriend'.. Je mag in elk topic je mening posten, vooral in het topic wat jij bedoeld, beetje discussie over wetenschap is nooit weg. Moet alleen lachen om jou typische manier van dingen posten, maargoed dat is weer een andere discussie.

Hmm, wat was er zo vreemd aan mn post over dat van beren doden met een speer....?

Of doelde je nu toch op dat vorige topic ?



Anyway, NP, je mag van mij op mijn posten (niet inhoudelijk op het onderwerp) reageren hoor ;)
 
Veel wetenschappers denken dat de neanderthaler uitgebroed zijn ipv uitgestorven. De Mens en Neanderthaler leefden naast elkaar en in relatieve harmonie. Het beeld dat wij voorgeschoteld krijgen over de Neanderthaler als een lelijke kleine dikke aapachtige is heel vertekend en verkeerd. Waarschijnlijk zou een neanderthaler in nette kledij niet eens direkt opvallen tussen gewone mensen.
De Neanderthaler (man) was wel oer en oersterk en had een immense hoge pijngrens. Gebroken vingers zetten ze zelf recht, zonder ook maar een kick te geven. Mannen hadden een lengte tussen de 1.80m en 1.90m en wogen gemiddeld 110-130kg! Vrouwen waren een stuk kleiner en wogen zo'n 60-70kg. Bijna gelijk aan de mensenvrouw dus.

Er is jaren geleden een artikel uitgebracht door erkende wetenschappers met de titel "Neanderthalers waren gigantische Bodybuilders!"
Genetisch onder zoek heeft tot nu toe geen vermenging kunnen aantonen (heeft deels te maken met slechte beschikbaarheid van DNA materiaal Neandert.) wel is er een gemeenschappelijke voorvader en zo'n 99,5% overeenkomst in DNA
De Neandert. is vrij zeldzaam geweest hooguit 5000-1500 exemplaren in alleen Europa in een tijdsdoorsnede.
De Neandert. had ong dezelfde volume grotere hersenen als de homo sapiens sapiens.(in tegenstelling tot wat men eerder dacht)
De lichaamslengte was ook gelijk aan die van de toenmalige mens (ong. 165cm vrouwen zo'n 10 cm korter. Dit geeft aan dat er waarsch. in gezamenlijk stamverband opgetrokken werd (niet harem).
Wel was het skelet (en daarmee de spieren) robuuster.
Dieet was carnivoor bijna alleen vlees. Gezien de enorme hoeveelheid (geheelde) fracturen werd er waasch. op groot wild gejaagd (zoals oeros) en werden gewonden verzorgt.
Kortom een Neandert. zou veel op een hedendaagse krachtsporter geleken hebben(qua bouw en proteïne intake) met misschien wat zwaardere wenkbrouwen.
 
Dieren trainen isometrisch (isometrische contracties), ze spannen een groot deel van de dag hun spieren, verder is het natuurlijk genetisch.
 
Genetisch onder zoek heeft tot nu toe geen vermenging kunnen aantonen (heeft deels te maken met slechte beschikbaarheid van DNA materiaal Neandert.) wel is er een gemeenschappelijke voorvader

Oh? Hebben we hier een wetenschappelijke doorbraak?
Nog nooit heeft men 100% kunnen aantonen dat de homoniden een gemeenschappelijke voorvader hebben. Is enkel een aanname die de laatste jaren behoorlijk op losse schroeven staat. Is het alleen al niet dat Darwin een bezopen gek was die in opdracht van de vrijmetselaarij een flutverhaal op papier zette om de religies op hun grondvesten te laten schudden. Maargoed das weer een hele andere discussie.

en zo'n 99,5% overeenkomst in DNA

Sterker nog het DNA van een walnoot heeft 96,5% overeenkomsten met de mens ???
 
Oh? Hebben we hier een wetenschappelijke doorbraak?
Nog nooit heeft men 100% kunnen aantonen dat de homoniden een gemeenschappelijke voorvader hebben. Is enkel een aanname die de laatste jaren behoorlijk op losse schroeven staat. Is het alleen al niet dat Darwin een bezopen gek was die in opdracht van de vrijmetselaarij een flutverhaal op papier zette om de religies op hun grondvesten te laten schudden. Maargoed das weer een hele andere discussie.
Ehm ja,
Ik ga uit van wat op dit moment geacepteerd word in de wetenschappenlijke gemeenschap. Een creationistische benadering laat ik voor het gemakeven buiten beschouwing (ben trouwens zelf Christen)
Sterker nog het DNA van een walnoot heeft 96,5% overeenkomsten met de mens
Nou niet echt een gemiddeld zoogdier zit rond de 80 % overeenkomst
Maar het is maar een getal niet iedere gen. variatie heeft even veel effect.
 
Ehm ja,
Ik ga uit van wat op dit moment geacepteerd word in de wetenschappenlijke gemeenschap. Een creationistische benadering laat ik voor het gemakeven buiten beschouwing (ben trouwens zelf Christen)

Heeft niet direkt wat met geloof te maken. Waar het om gaat is dat deze theorie eigenlijk helemaal nog niet geheel geaccepteert is. En men de laatste jaren eigenlijk steeds meer tot de conclusie komt dat de verschillende homonide-soorten gewoon op zichzelf staan en helemaal niet in elkaar overgegaan zijn.
Dit is mogelijk wel een flinke teleurstelling voor diegenen die helemaal prat gaan op Darwin's evol.theorie.

Nou niet echt een gemiddeld zoogdier zit rond de 80 % overeenkomst
Maar het is maar een getal niet iedere gen. variatie heeft even veel effect.

Nee, klopt. Waar het me om ging is dat ook het DNA-argument voor in hoeverre wij familie zijn van de apen op losse schroeven staat.
Er is met het menselijk DNA iets heel vreemds aan de hand. Iets wat we bij de dieren niet terugvinden.

Een missing link in de vorm van een half-aap/half-mens zal niet gevonden worden.
 
Over de Neanderthalers en waarom ze verdwenen: we hebben ze gewoon opgegeten:

Mysterie Neanderthalers opgelost: we aten ze op

media_xl_917281.jpg


Eén van de grootste mysteries uit de geschiedenis - waarom de Neanderthalers verdwenen van de aardbol - lijkt opgelost: de 'moderne' mens heeft hen opgegeten.

Dat moet blijken uit een studie die gepubliceerd is in het Journal of Anthropological Sciences. De Neanderthalers verdwenen 30.000 jaar geleden, toevallig net het tijdstip waarop onze voorouders de oversteek vanuit Afrika naar Europa maakten.

Ketting van tanden
Fernando Rozzi van het Franse Centre National de la Récherche Scientifique baseert zijn conclusies ondermeer op een kaakbeen van een Neanderthaler dat werd opgegraven in Les Rois, in de Provence.
Daarop vond hij sporen die erop wijzen dat moderne mensen de Neanderthalers slachtten en opaten: de kaak is op dezelfde manier bewerkt met hetzelfde gereedschap zoals ze dat met herten en andere dieren deden. De tanden zijn uit de kaak verwijderd, volgens Rozzi om er een halsketting van te maken. (mvl)
 
Ik ben tot het inzicht gekomen dat Walt Disney waarschijnlijk niet zomaar een tekenaar van kinderstrips was, maar een groot ziener moet geweest zijn. Hij kon namelijk reizen in de tijd.

Men is momenteel volop aan het experimenteren met genetisch materiaal van mensen mengen met dat van dieren. Waarschijnlijk zijn ooit de dieren in opstand gekomen en hebben dan alle mensen op de aardbol gedood. Dus Mickey Mouse en Donald Duck zijn personen die ooit echt zullen bestaan en Walt Disney heeft hen allemaal bezocht in de toekomst en er hier verhalen over uitgebracht. Dat lijkt me zo klaar als een klontje, zulke dingen kan je immers toch niet verzinnen?..



[Afbeelding niet meer beschikbaar]


 
Wat ook wel apart is...bij elk diersoort is het vrouwtje één keer in de zoveel tijd bronstig/krols/tochtig .Dit is vaak alleen in een gunstige periode (waarin bij de jongen de meeste kans hebben om te overleven).

Een vrouwenmens kan elke dag coïtus hebben,het lijkt mij dat dit 'vroeger' zeker niet altijd zo was.
 
Wat ook wel apart is...bij elk diersoort is het vrouwtje één keer in de zoveel tijd bronstig/krols/tochtig .Dit is vaak alleen in een gunstige periode (waarin bij de jongen de meeste kans hebben om te overleven).

Een vrouwenmens kan elke dag coïtus hebben,het lijkt mij dat dit 'vroeger' zeker niet altijd zo was.

Sex hebben kan elke dag, maar zwanger worden niet :D
Alleen rond de eisprong word de vrouw-mens doorgaans bevrucht, daarbuiten niet.
 
Sex hebben kan elke dag, maar zwanger worden niet :D
Alleen rond de eisprong word de vrouw-mens doorgaans bevrucht, daarbuiten niet.

Is zo.Maar ken jij een ander diersoort waarbij het vrouwtje elke dag coïtus wilt?
 
Is zo.Maar ken jij een ander diersoort waarbij het vrouwtje elke dag coïtus wilt?

Als bij onze soort de vrouwtjes elke dag coïtus willen dan is mijn vrouwtje ook wel van een andere soort!:D
 
Is zo.Maar ken jij een ander diersoort waarbij het vrouwtje elke dag coïtus wilt?
Het is het mannetje dat elke dag coïtus wil,niet het vrouwtje.zelf het mannetje wil het na een X aantal jaren ook niet meer elke dag coïtus denk ik:rolleyes:
 
Geloof me: vrouwen zijn niet zo heel anders dan mannen,alleen dit is niet zo geaccepteerd door de maatschappij .

Willen is iets anders dan het doen ;).

Ooh, op het gebied van coïtus kunnen vrouwen nog een graadje erger dan mannen zijn hoor....hihi. :D

Maar ehhm verder zijn we totaal verschillende wezens. Women are from Venus and Men from Mars, is best wel een terechte uitspraak imo. :) ;)
 
Is zo.Maar ken jij een ander diersoort waarbij het vrouwtje elke dag coïtus wilt?

Konijntjes???

Maar mens-vrouwen willen ook niet elke dag coïtus hoor :D
 
Het topic is wel dramatische weg in geslagen hè. ???

:P
 
Back
Naar boven